Er mit tv ved at krasse af?

Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Er mit tv ved at krasse af?

Indlægaf vandmelon » 27. aug 2019, 14:53

Prøv evt. først og finde ud af, om det er højtalerne.
Tag et nyt hdmi kabel, køb et i harald nyborg, biltema eller andre billige butikker for 50 kr, smid det ind i hdmi stikket bag på tv'et og den anden ende i en dvd afspiller, bluray afspiller eller hvad du nu har. Jeg håber at du har sådan en, ellers er vi lidt lost.

Så piller du alle andre ledninger ud af tv'et, ud over strømkablet, sådan så det kun er dvd'en og tvet der kører. så ser du en dvd. Samme problemer med lyd? hvis ja, så er det højtalerne, sælg det på dba eller gul og gratis og køb et nyt :)
1
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Er mit tv ved at krasse af?

Indlægaf DenBruneMunk » 27. aug 2019, 15:09

Måske skal du uddybe lidt mere.

TV model? / Alder
Streaming boks? Apple TV , SmartTV eller?
lyd problemer med andre kilder, som en anden ekstern boks du måske har? (Blu-ray afspiller et en god test)

Generelt får man ikke repareret udover hvis man kender folk i 2019, hvis tv er ældre.
Højttalere kan ødelægges hvis du skruer højt op, f.eks hvis du så Robinson og hørte Bille blive sendt hjem :) (Som eksempel)

Udover det, så kan det kun blivere dyrere, da elgiganten vil sende det til en servicepartner og de skal nok have 400-500kr som opstart og tiden de bruger på at adskille og vurdere, så det bliver hurtigt dyrt.

Kabler idag, giver sjældent lyd / støj på billede, da det i er digitale signaler, og de er oftest tilstede, eller væk, så simpelt er det.
Mange kalder det udfald, da det digitale billede / lyd forsvinder og kommer tilbage.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Er mit tv ved at krasse af?

Indlægaf DenBruneMunk » 27. aug 2019, 15:15

Vi venter spændt :)

Det burde afsløre om tv lyd virkelig er defekt.

btw,
Der er vist variable bitrates på flere medier , som på DRTV hvor billede kan blive rigtig ringe i få sekunder, og lyden er vist også som nede i en dyb tunnel. Så måske har du bare streamet med dårligt net? og den nåede aldrig at skrue op for kvaliteten på båndbredde, hvis den var ringe i nogen tid.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Er mit tv ved at krasse af?

Indlægaf Pandesteg » 27. aug 2019, 15:24

Hvordan ser et “flot” tv ud??

Mvh en anden kvinde, som aldrig har overvejet den slags :lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Er mit tv ved at krasse af?

Indlægaf DenBruneMunk » 27. aug 2019, 15:32

Pandesteg skrev:Hvordan ser et “flot” tv ud??

Mvh en anden kvinde, som aldrig har overvejet den slags :lol:

B&O Eclipse
LG W8 eller måske E8

Der er så mange, og vi kan alle lide forskellige sorte plader på væggene, idag er de jo meget ens men det er funktioner og lyd og måske en smule design, som de helt flade (Samsung QxFN er vist med ekstern boks) fordi elektronik sidder kablet til en boks udenfor.

Det må helt sikkert have sin WAF værdi hvis den er enkel og har en super fjernbetjening, som Samsung på nogle modeller også har.


Trappestige skrev:Det var faktisk mens jeg streamede DR det begyndte. Derefter var det på Viaplay.
Jeg ser lige om det hjælper det andet eller om det stadig er der.

Måske røg bitrate på DRTV ned som på andre kanaler, og gav den ringere lyd, så alt er tilbage og godt igen iaften. Måske var der andre på dit netværk som du streamede fra, og så kan det jo også tage af din båndvidde.
0
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Er mit tv ved at krasse af?

Indlægaf SofieP » 28. aug 2019, 07:06

Jeg har absolut ingen indspil til det tekniske, men kan virkelig godt følge dine tanker om et pænt fjernsyn :D Vi ser selv på Samsungs Frame modeller - jeg synes de er pæææne :lun:
0
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Er mit tv ved at krasse af?

Indlægaf vandmelon » 28. aug 2019, 10:33

(Læs først det her indlæg efter at du har prøvet med bluray så du ikke straks begynder at løse det nu og her fordi du ikke har tålmodigheden til at teste først)

Jeg tror at du kommer til at skrive at det kører på bluray unden problemer. Men se hele filmen færdig, så du har noget at vurdere ud fra. Dernæst er det at ringe til din tv & Internet udbyder, fx yousee, stofa, eller hvad du nu har og sige at fjernsynet skratter. De vil så sige enten A:

A) Du skal prøve med et nyt tv kabel: https://www.harald-nyborg.dk/p2259/ante ... m-med-stik
Dvs. tag det gamle ud der ligner det på billedet og sæt det nye i. Den kører altså fra væggens tv kontakt og så ind i tv'et. Kører alt som det skal, problemet løst.

B) De vil sige, at det er dit modem eller tv stikkontakt der skal udskiftes, fordi de kan se at der er fejl på. Dvs. at det er hele dit net der er dårligt. Så kommer der en teknikker ud og skifter det gratis. 30% chance.

C) De vil sige at der ikke er nogen fejl på modemmet, så det er internetkablet fra modemmet og så over i væggen der skal udskiftes: https://www.harald-nyborg.dk/p2788/ante ... med-f-stik

D) De vil sige, at det er din internetpakke der er for lille, så du må betale mere. Hastigheden er simpelthen for langsom.

E) De vil sige, at de ikke ved hvad der er galt, fordi du har stofa fx der bare har dårligt internet generelt og derfor vil de aldrig kunne trække det. 50% chance.

F) De vil sige, at du skal opdatere firmware på dit tv, ind i indstillinger, tryk opdater et eller andet sted.

--
Se, det var derfor jeg sagde, at du ikke skulle læse indlægget før du prøvede med bluray, nu har det lyst til at give op og ikke en gang teste med bluray eller sidder allerede nu med telefonen klemt mellem skulderen og øret som nummer 12 i køen mens du prøver at taste løs samtidig, fordi du bare vil have det løst NU :/
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tilbage til "Videnskab og teknologi"