Hövding cykelairbag - reparation af elektronikken?

Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 24
Likede indlæg: 681

Hövding cykelairbag - reparation af elektronikken?

Indlægaf Elverpigen » 1. aug 2020, 15:10

Jeg er rigtigt glad for min Hövdning 2 cykelairbag, selv om den efter nogle år på bagen skal lades op lidt oftere.

Nu synes jeg imidlertid, at kontakten med batteriindikatoren begynder at opføre sig lidt ustabilt:
1) Lyden for tænd og sluk fungerer ikke altid, men dioden for "Tændt" lyser, når jeg har sat den tændt.
2) En gang i mellem har jeg ikke kunnet aktivere indikatoren for batteriniveau, men den fungerer, når jeg sætter den til opladning og forbruger batteri som forventet.

Det er lidt noget l*rt, når det er sikkerhedsudstyr.

De skriver i manualen, at kun autoriseret personale må skille den ad, hvilket er forståeligt mht sikkerhed og patronen, men jeg kunne ikke google mig til andre en fabrikken selv, der kan det ( manual https://hovding.com/wp-content/uploads/ ... 191121.pdf ).

Det irriterer mig, ikke kun pga at den koster 2k, men også fordi sådan en bette kontakt burde være rimelig enkel at fikse og give den 1-2 år mere at leve i.

Oven i hatten, så er det nu Hövding 3, der forhandles, og de nye avancerede funktioner ser ud til at have nogle børnesygdomme jf TrustPilot :gruble:

Derfor mit nær umulige spørgsmål:
Der skulle vel ikke være en elektronik-fikse-biks i Kbh-området, der kan fikse kontakten til en rimelig betaling?
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 365
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 6528

Re: Hövding cykelairbag - reparation af elektronikken?

Indlægaf RavenClaw » 2. aug 2020, 06:00

Jeg ville gå til en dansk forhandler og høre, om de samarbejder med nogen, som er autoriseret. Jeg er ret sikker på, at hvis du skulle få brug for den, og det ikke er udført af en autoriseret eller en samarbejdspartner, så dækker de nul og nix, hvis den ikke går af, og du får mén af det.
2
But did you die?
CuteNBad
Kort karma: 47
Likede indlæg: 337

Re: Hövding cykelairbag - reparation af elektronikken?

Indlægaf CuteNBad » 2. aug 2020, 14:24

Efter at have set flere "uheld"...endda kun en, der tiltede på sin cykel, så ville jeg aldrig spilde penge på en Høvding...
Har både set et fald (ud på vej) hvor der ingen aktivering skete, og en (hvis fod smuttede og cyklen vippede og hjelmen aktiverede), hvor sidstnævnte stadig var på cyklen i bevægelse.
0

Tilbage til "Videnskab og teknologi"