Billeder der ikke vises

Er din avatar for stor? Hvor sætter du folk på ignore? Hvordan kan du citere flest citater? Har du spørgsmål som disse, så stil dem her!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Billeder der ikke vises

Indlægaf Misantropen » 27. dec 2018, 16:26

Jeg lavede en tilsvarende tråd sidste år, der var problemet dog lidt anderledes. Dengang oplevede jeg at billeder indsat direkte i indlæg ikke blev vist når jeg var på via min mobil, men sagtens kunne ses når jeg var på fra computeren. Det var både mine og andres billeder/indlæg den var gal med.

Nu oplever jeg at billeder jeg selv indsætter i indlæg, når jeg er på fra mobilen, ikke vises når jeg ser indlæggene via computeren.

Jeg fik ikke rigtig noget svar på årsagen sidst, men forhåbentlig kan nogen hjælpe nu så det kan undgås fremover.

På mobilen bruger jeg Debatten med Chrome eller Samsung Internet. På computeren er det kun Chrome.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf Anilara » 8. jun 2021, 20:39

Nu kaprer jeg lige den her gamle tråd.
Men ved nogle brugere kan jeg aldrig se deres billeder de sætter ind. Der står simpelthen bare "billede". Det er et problem jeg har haft et par måneder.

Benytter Firefox fra Androidtlf.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf Mani » 13. jun 2021, 07:18

Anilara skrev:Nu kaprer jeg lige den her gamle tråd.
Men ved nogle brugere kan jeg aldrig se deres billeder de sætter ind. Der står simpelthen bare "billede". Det er et problem jeg har haft et par måneder.

Benytter Firefox fra Androidtlf.

Det oplever jeg også. Jeg har ikke lagt mærke til om det er specifikke brugere.

Her er det Safari & iPhone
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21225

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf Nesnay » 15. jun 2021, 07:13

Jeg oplever det fra telefon (Android, Chrome). Jeg har specifikt lagt mærke til, at jeg ofte ikke kan se paints billeder. Det er ikke et problem fra pc eller tablet.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21225

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf Nesnay » 18. jun 2021, 06:36

Nesnay skrev:Jeg oplever det fra telefon (Android, Chrome). Jeg har specifikt lagt mærke til, at jeg ofte ikke kan se paints billeder. Det er ikke et problem fra pc eller tablet.
Det passer ikke, kan jeg se. Dette eksempel er fra i dag på pc (Chrome).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf Anilara » 19. okt 2021, 20:00

Anilara skrev:Nu kaprer jeg lige den her gamle tråd.
Men ved nogle brugere kan jeg aldrig se deres billeder de sætter ind. Der står simpelthen bare "billede". Det er et problem jeg har haft et par måneder.

Benytter Firefox fra Androidtlf.


Det her er fortsat et problem. Der er mange billeder herinde som jeg aldrig får set.
Patrick?
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23120

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf Aragorn » 19. okt 2021, 20:04

Sidst jeg så problemet var det opslag til et Facebook CDN der ikke lod sig gøre med statisk link i en mobilbrowser.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf Anilara » 6. nov 2021, 08:51

Patrick skrev:.

Stadig et problem
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23120

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf Aragorn » 6. nov 2021, 12:07

Nesnay skrev:
Nesnay skrev:Jeg oplever det fra telefon (Android, Chrome). Jeg har specifikt lagt mærke til, at jeg ofte ikke kan se paints billeder. Det er ikke et problem fra pc eller tablet.
Det passer ikke, kan jeg se. Dette eksempel er fra i dag på pc (Chrome).


Link til det specifikke indlæg?

EDIT:

viewtopic.php?f=5&t=450&start=9810#p1283802
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21225

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf Nesnay » 6. nov 2021, 12:30

Aragorn skrev:
Nesnay skrev:
Nesnay skrev:Jeg oplever det fra telefon (Android, Chrome). Jeg har specifikt lagt mærke til, at jeg ofte ikke kan se paints billeder. Det er ikke et problem fra pc eller tablet.
Det passer ikke, kan jeg se. Dette eksempel er fra i dag på pc (Chrome).


Link til det specifikke indlæg?

EDIT:

viewtopic.php?f=5&t=450&start=9810#p1283802
Jeg kan godt se det billede nu (telefon, Android, Chrome). Gad vide, om det kan være noget så simpelt som mit arbejdes netværk, der blokerer billeder fra nogle sider?
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23120

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf Aragorn » 6. nov 2021, 12:35

Nesnay skrev:
Aragorn skrev:
Nesnay skrev:
Nesnay skrev:Jeg oplever det fra telefon (Android, Chrome). Jeg har specifikt lagt mærke til, at jeg ofte ikke kan se paints billeder. Det er ikke et problem fra pc eller tablet.
Det passer ikke, kan jeg se. Dette eksempel er fra i dag på pc (Chrome).


Link til det specifikke indlæg?

EDIT:

viewtopic.php?f=5&t=450&start=9810#p1283802
Jeg kan godt se det billede nu (telefon, Android, Chrome). Gad vide, om det kan være noget så simpelt som mit arbejdes netværk, der blokerer billeder fra nogle sider?


Det er en mulighed (omend det er en stor opgave som IT afdeling at blackliste store dele af internettet, og det ville være mere sandsynligt at man blokerede debatten fordi man ikke kan logge ind over https), men det kan også være et spørgsmål om cache og siden der linkes til kan også være nede.

Man er nødt til at være systematisk og prøve en anden browser, inkognitovindue etc - og hvis man prøver at citere indlægget kan man se stien til billedet, så kan man selv indsætte URL'en og se hvordan siden der linkes til arter sig.

Hvis alle skriver i tråden når det sker for dem og linker til indlæg med problemet vil det være nemmere at fejlsøge.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21225

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf Nesnay » 6. nov 2021, 12:43

Aragorn skrev:
Nesnay skrev:
Aragorn skrev:
Nesnay skrev:
Nesnay skrev:Jeg oplever det fra telefon (Android, Chrome). Jeg har specifikt lagt mærke til, at jeg ofte ikke kan se paints billeder. Det er ikke et problem fra pc eller tablet.
Det passer ikke, kan jeg se. Dette eksempel er fra i dag på pc (Chrome).


Link til det specifikke indlæg?

EDIT:

viewtopic.php?f=5&t=450&start=9810#p1283802
Jeg kan godt se det billede nu (telefon, Android, Chrome). Gad vide, om det kan være noget så simpelt som mit arbejdes netværk, der blokerer billeder fra nogle sider?


Det er en mulighed (omend det er en stor opgave som IT afdeling at blackliste store dele af internettet, og det ville være mere sandsynligt at man blokerede debatten fordi man ikke kan logge ind over https), men det kan også være et spørgsmål om cache og siden der linkes til kan også være nede.

Man er nødt til at være systematisk og prøve en anden browser, inkognitovindue etc - og hvis man prøver at citere indlægget kan man se stien til billedet, så kan man selv indsætte URL'en og se hvordan siden der linkes til arter sig.

Hvis alle skriver i tråden når det sker for dem og linker til indlæg med problemet vil det være nemmere at fejlsøge.
Vi kører ikke generelt med blokeringer, og jeg kan fint komme på debatten, facebook mv. over arbejdsnetværket. Men jeg vil prøve at huske at tjekke andre browsere mv., næste gang problemet opstår.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf dgd2007 » 6. nov 2021, 21:48

^^ Paint er jo en velopdragen debattør som lader billderne ligge hvor de ligger i stedet for at downloade og så uploade til Patricks server. Det kan jo også nogle gange ske at den pågældende server hvor de ligger, er nede lige på det tidspunkt. Så det er er mere eller mindre tilfældigt at man ikke kan se den ene dag, når man ellers kunne i går.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23120

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf Aragorn » 6. nov 2021, 21:53

dgd2007 skrev:^^ Paint er jo en velopdragen debattør som lader billderne ligge hvor de ligger i stedet for at downloade og så uploade til Patricks server. Det kan jo også nogle gange ske at den pågældende server hvor de ligger, er nede lige på det tidspunkt. Så det er er mere eller mindre tilfældigt at man ikke kan se den ene dag, når man ellers kunne i går.


Der er givetvis en del historiske indlæg der mangler billeder fordi de er blevet flyttet eller slettet siden indlægget blev postet.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21225

Re: Billeder der ikke vises

Indlægaf Nesnay » 7. nov 2021, 08:31

dgd2007 skrev:^^ Paint er jo en velopdragen debattør som lader billderne ligge hvor de ligger i stedet for at downloade og så uploade til Patricks server. Det kan jo også nogle gange ske at den pågældende server hvor de ligger, er nede lige på det tidspunkt. Så det er er mere eller mindre tilfældigt at man ikke kan se den ene dag, når man ellers kunne i går.
Ja, det er bare virkelig tit, jeg ikke kan se dem. Ikke bare en gang imellem.

Og det er i nye indlæg.
1

Tilbage til "Hjælp til debatten"