Har du prøvet en teoriprøve for nyligt?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Har du prøvet en teoriprøve for nyligt?

Indlægaf HerErJeg » 3. okt 2017, 04:58

Jeg prøvede i aftes sådan en gratis online teoriprøve. Det gik mildest talt ikke særligt godt.
Der er intet galt med kendskab til regler og måder at komme rundt på, men de der mange 'jeg er særligt opmærksom på' spørgsmål, dem er jeg ikke særlig gode venner med.
De fandtes jo også da jeg selv tog kørekort, og tommelfingerreglen var, at man kunne også blive for forsigtig. Så selv om der var en mulighed for at være ekstra opmærksom, så kunne det godt være forkert.
Dagens prøve viser modsatte billede. Hvis der er mulighed for at være forsigtig, så skal man vælge at være det. Også selv om billedet ikke viser nogen risikomomenter.

Godt jeg ikke skal sidde til generhvervelse, det kunne blive pænt træls at dumpe der.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Har du prøvet en teoriprøve for nyligt?

Indlægaf didas » 3. okt 2017, 15:15

HerErJeg skrev:Jeg prøvede i aftes sådan en gratis online teoriprøve. Det gik mildest talt ikke særligt godt.
Der er intet galt med kendskab til regler og måder at komme rundt på, men de der mange 'jeg er særligt opmærksom på' spørgsmål, dem er jeg ikke særlig gode venner med.
De fandtes jo også da jeg selv tog kørekort, og tommelfingerreglen var, at man kunne også blive for forsigtig. Så selv om der var en mulighed for at være ekstra opmærksom, så kunne det godt være forkert.
Dagens prøve viser modsatte billede. Hvis der er mulighed for at være forsigtig, så skal man vælge at være det. Også selv om billedet ikke viser nogen risikomomenter.

Godt jeg ikke skal sidde til generhvervelse, det kunne blive pænt træls at dumpe der.


Så ville jeg nok også dumpe bravt, hvis jeg prøvede i dag :lol: Tag jeg tog kørekort, lærte vi, at man skulle være opmærksom på det hele, men man kunne kun være særligt opmærksom på 1-2 elementer.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Har du prøvet en teoriprøve for nyligt?

Indlægaf DenBruneMunk » 3. okt 2017, 15:53

Enig, særligt opmærksom er en fælde, brems og blink, blink og brems kan være en anden :)

Personligt var det svært første gang, og ønsker helst ikke at gå igennem det igen i den nærmeste fremtid :)
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"