Har du roadrage ?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Har du roadrage ?

Indlægaf cola » 23. sep 2017, 04:56

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-09-22- ... -road-rage

Ifølge denne nyhed lider vi dansker meget af roadrage, så gør du også og hvad har du gjort?

Det med bare sidde og råbe og stampe i bilen, bliver ikke talt med her. Jeg kunne godt tænke mig at vide om du har fulgt efter nogen eller stoppet nogen for at "give dem lidt pædagogisk hjælp" som i klippet.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Mangoness » 23. sep 2017, 05:36

Jeg har aldrig gjort det, og jeg håber aldrig, at jeg møder en. Pt er jeg meget glad for, at bildøren låser automatisk, når jeg kører :nerve:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf cola » 23. sep 2017, 06:22

Jeg har både været den der overfusede og den der blev overfuset... om det har hjulpet på hverken dem eller mig, det kan jeg ikke rigtigt sige, det har ikke fået mig til at ændre kørestil, jeg overhaler stadig folk, der kører langsommere end jeg vil, og derved får jeg tit det lange lys, mange gange er min eneste tanke, "har du overvejet at køre det tilladte hvis du ikke kan lide at blive overhalet?"
Igen jeg kalder det ikke roadrage hverken ham der blinker af mig eller mig der tænker som jeg gør.
Men ham der fulgte efter mig hjem for at brokke sig eller mig der stoppede motorvejen for at fortælle et kvindemenneske at min krog ikke var til hendes benzin forbrug, det er roadrage, og det ved jeg godt.
Stopper jeg op nu, nej... brokker jeg mig, JA.
Og jeg kan også sagtens finde på at stoppe en bil der blinker ad mig, for det er skisme ret så træls, især når jeg ikke gør andet forkert end at ville køre 80 på landevejen.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf JoyNips » 23. sep 2017, 06:40

Nej, absolut ikke. Jeg kan da godt tænke "overhal nu", "træk nu ind" og lignende, men jeg gør intet andet end at himle med øjnene. Jeg vil helst komme sikkert hjem.

Min kæreste kan godt finde på at give folk det lange lys eller at træde lidt på bremsen hvis han synes de kører for tæt på. Jeg synes han er en idiot når han gør det.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Seladon » 23. sep 2017, 07:02

Jeg blev chikaneret på det groveste af en lastbilchauffør.
Det var en aften med sne og sjap på motorvejen , og han kørte alt for tæt på mig , jeg tændte tågelygterne, og det resulterede i at han gik næsten amok og blinkede med det lange lys i ca 5- 6 min. Overvejede at melde episoden til politiet, men ville ikke spilde tiden forgæves.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf billiebean » 23. sep 2017, 07:06

Ikke roadrage her. Min mand har fået et par anfald, men det har været i udlandet. Men jeg tænker, at det er en udmærket vaccination mod irritation over danske kørevaner at tage på en ferie i fx Indien eller et afrikansk eller arabisk land. Man kommer hjem og er helt taknemmelig for langsom indfletning og folk der ikke holder til højre.
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Chatsy » 23. sep 2017, 09:52

Nej, jeg bliver kun irriteret, men ikke mere end jeg stadig kan opføre mig ordentligt. De sager, artiklen nævner, gør mig nu ret bekymret for selv at støde på sådan nogle fjolser en dag. Det er jo fuldkommen sindssygt.
Med det sagt har jeg dyttet af nogen, der opførte sig fuldkommen vanvittigt, som dengang en Audi-torsk overhalede mig 150 m før en rundkørsel. Folk, der var på vej ud af rundkørslen måtte bremse hårdt op for ikke at kollidere med fjolset. Jeg bremsede også i håb om at vedkommende trak ind hurtigere, så der ikke ville ske noget (hvad der heller ikke gjorde, men det var godt nok tæt på at gå helt galt).

Minder mig om engang, hvor et par bilister bag mig foretog overhalinger af hinanden - aner ikke om det var kåde unge mennesker eller nogle, der havde set sig gale på hinanden - med masser af dytten og køren tæt på hinanden så jeg næsten så i kortene at der ville ske en kollision. Jeg kørte selv stille og roligt, men holdt dog øje med dem, for jeg ville ikke involveres. Da de nåede så vidt at skulle overhale mig fik jeg fuckfingeren (?!) af først den ene og så den anden og så fortsatte de ellers med deres vanvidskørsel med overhalinger af hinanden. Jeg tog noget af farten, fordi de kørte så vanvittigt med 90-100 km/t og det flere gange så ud til, at de ville kollidere og så manglede det da bare, at den ene ville snurre ind mod mig.

Eller dengang, da jeg tog kørekort og skulle køre på motorvejen, var der et par gange nogen, der kørte farligt tæt på bag mig. Det gjorde min kørelærer så vred, at hun dyttede af dem (der var en knap ved bakspejlet, som hun kunne dytte med), da de endelig kørte forbi medens hun bandede og råbte af dem. Jeg ved ikke lige, hvad hun forventede af det, men var jeg ikke presset i forvejen over at køre på motorvej for første gang, blev hendes pludselige råben og larmen med hornet da i høj grad en udløsende faktor for nervøsitet. Hun var i det hele taget ikke rar at have som kørelærer.

Mest af alt bliver jeg faktisk bare enormt bange, når folk kører så råddent, fordi der jo er enorme kræfter på spil. Jeg har ikke lyst til at blive most til kødfars, fordi andre ikke kan konsekvensberegne.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23128

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Aragorn » 23. sep 2017, 10:08

Det kunne ikke falde mig ind at stige ud af bilen og gøre nogen noget, men jeg råber af folk for mig selv, mens jeg kører.

Jeg synes nogle gange det kan være nødvendigt med en stress ventil. Når jeg først har råbt 'så blænd dog ned/brug dog blinklyset/hold dog afstand/kør nu lidt hurtigere din fede mongol/spasser/svin/idiot/blødning/gamle nar', så giver jeg ligesom slip på det, og det får ikke lov til hobe sig op.

Folk kører virkeligt forfærdeligt og særligt motorvejene er proppede, og jeg vil egentlig gerne slappe lidt af mens jeg kører, så det er ligesom min taktik.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Frank » 23. sep 2017, 10:43

Jeg har aldrig udsat andre for roadrage.
Har været udsat for det mange gange i mit professionelle virke. Piben fik som regel en anden lyd når den ”anonyme bil” lige pludselig tændte de blå blinklys. :fløjt:

Som civil person reagerede jeg aldrig på det. Man har ingen rettigheder i trafikken, kun pligter.
5
Brugeravatar
Atomic Blonde
Indlæg: 139
Tilmeldt: 30. jul 2017, 10:16
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Atomic Blonde » 23. sep 2017, 10:59

Jeg er en rejekælling bag et bilrat, hvis folk kører med hoved under armen.
Så får du både det lange lys, hornet og en finger. :devil:
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf kidkomb » 23. sep 2017, 12:00

Jeg har masser af rage.
Jeg holder det bare inde i min egen bil. En enkelt gang imellem kommer fingeren i brug.
Men som for Aragorn er det bare følelser der skal ventileres ud.
Så sidder jeg der og råber et par vrede sætninger efter folk, som aldrig opdager at jeg råber efter dem.
-Jeg gør det ikke for åbne vinduer eller når vi holder stille osv.

Et par gange har jeg oplevet roadrage; en dame steg ud og bankede på min rude og råbte og teede sig. Jeg holdt bare centrallåsen låst og blikket stift rettet fremad og kørte da der blev grønt. Jeg kan ikke helt huske hvad hun synes jeg havde gjort galt. Jeg tror jeg kørte ud fra en sidevej, faktisk, fordi der var rødt og så kunne jeg trille ud og flette ind. Det synes hun godt nok ikke var i orden.
En anden gang var jeg ret ung og min søster førte bilen. Hun var ny bilist og var usikker på hvor hun skulle dreje, så farten var ikke overvældende.
Vi var dog på en villavej, så altså....
Men en meget aggressiv herre bag os gik helt bananas og fulgte efter os og rev døren op og råbte og skreg at det i hvert fald var godt at han var pensioneret betjent, så han havde kørselstræning, for ellers var det jo sindssygt farligt at vi kørte sådan!
-Nå, ja, for det er ikke spor farligt at du kører helt op i os flere gange, blinker og dytter og følger efter folk og overfalder dem?
Forbandede svin. Jeg har godt nok ikke haft mange møder med politiet som var positive. Overhovedet. Og det til trods for at jeg ikke har været på den forkerte side af loven i nogen af møderne. Men ham her, han tog godt nok prisen, vi var pissebange.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Tanten » 23. sep 2017, 12:01

Jeg råber og skriger og fægter med armene inde i bilen - men jeg kunne aldrig drømme om at gøre noget overilet farligt som hævn for en anden bilists adfærd eller konfrontere vedkommende, mens jeg var i affekt.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Wizzze » 23. sep 2017, 12:28

Jeg kan godt kommentere højlydt på andres kørsel, ord som spade, odder, idiot og lign. er blevet brugt. Men ikke noget med at konfrontere andre billister eller cykellister.
Jeg har 2 gange kontaktet 112 omkring billister der har kørt som om de var påvirkede, og der har jeg fulgt efter dem, indtil politiet er kommet og har stoppet dem. Men det er jo ikke roadrage.
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Tobywan » 23. sep 2017, 13:20

Jeg kan godt finde på at blinke med det lange lys, når folk bliver ved at at ligge i venstre spor med alt for lav hastighed. Kører dog aldrig for tæt på.

Har een gang kontaktet 112 i forhold til en beruset knallertkører, og har 2 gange kontaktet firmaet direkte, hvor jeg har oplevet hassarderet kørsel i biler med firmalogo på. Sidstnævnte tror jeg giver en hel del mere effekt, end at konfrontere en voldlig idiot i et nødspor.

Ellers holder jeg primært egen irritation inde i bilen.
Senest rettet af Tobywan 23. sep 2017, 14:05, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Mangoness » 23. sep 2017, 13:45

cola skrev:[...]
Og jeg kan også sagtens finde på at stoppe en bil der blinker ad mig, for det er skisme ret så træls, især når jeg ikke gør andet forkert end at ville køre 80 på landevejen.


Jeg blinker nogle gange af folk for at fortælle dem, at deres udstødningsrør sidder løst eller at de mangler et lys eller to. Som et "tjek din bil"-signal. Jeg blinker dog kun 2 gange og kører ikke op i bagenden af dem men holder afstand.

Når folk blinker af mig bagfra, så er min første tanke altid, om jeg mangler et lys - og hvis den modkørende blinker, så tænker jeg, at der er fartkontrol. Det falder mig slet ikke ind, at de mener, at jeg kører for langsomt :genert: (dvs. 80 km/t på landevejen)
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"