Leasing af bil - hvor?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Leasing af bil - hvor?

Indlægaf Aragorn » 6. sep 2017, 00:58

Jeg overvejer stærkt at anskaffe mig en bil via leasing, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor. Der er forfærdeligt mange steder der tilbyder leasing aftaler, og de steder skruer deres aftaler lidt forskelligt sammen, så at sammenligne pris 1:1 alene er ikke muligt.

Det skal være en benzinmotor.

Den skal have kraft nok til at kunne overhale på motorvej, uden at man er bange for at dø, mens man gør det, men den vil ikke så tit skulle på motorvej.

Bagagerum skal kunne rumme en godt fyldt indkøbsvogn fra Bilka.

Hvad angår selve aftalen, vil jeg gerne have en ordning der inkluderer alt i den månedlige ydelse, eksklusive brændstof.

Suzuki Baleno med booster jet, har jeg i tankerne, men om pengene er til det, det kan jeg ikke lure.

Smertegrænsen går et sted mellem 2500 og 3000.

Er der nogen der har et bud på, hvor jeg kan danne mig et overblik? Eller et konkret bud på en bil?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Leasing af bil - hvor

Indlægaf Slettet bruger » 6. sep 2017, 03:53

VW er også mit bud, de har gode leasingpriser. En Golf er i det nævnte prisleje: https://www.volkswagen.dk/app/site/priv ... model=golf. Polo er lidt mindre og billigere, men den leaser de ikke ud lige nu fordi der kommer en ny i slutningen af september som måske er værd at vente på.

Ellers er der Peugeot 208, den er også billig.
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Leasing af bil - hvor?

Indlægaf JoyNips » 6. sep 2017, 06:53

Jeg har en leaset peugeot 108. Den er for lille til dit behov (medmindre du er virkelig god til bagagerumstetris...), men peugeot har også andre leasingmodeller. Jeg har været glad for leasing hos peugeot, vi har fået tilbud om at opgradere til en bedre 108'er til samme penge, de har lige skiftet generatoren på bilen gratis på serviceaftalen og det er generelt totalt gnidningsfrit. Det eneste man skal selv er at have forsikring på bilen (og det kan man vist få gennem peugeot - vi har dog fundet billigere andetsteds) og fylde benzin på.

Lige nu overvejer vi at bytte vores 108'er ud med 3008 SUV.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Leasing af bil - hvor?

Indlægaf Spjaerten » 6. sep 2017, 07:32

Vil også sige VW - nogle venner undersøgte opel men fandt VW som bedre deals.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Leasing af bil - hvor?

Indlægaf vibbsen » 9. sep 2017, 16:09

Vi har leaset vores Opel Carl via bmcleasing.

De har et kæmpe udvalg at forskellige biler og var et par 100 kroner billigere om måneden i ydelse. Deres tilbagekøb af kilometer var ikke helt så attraktivt som hos opel i Ballerup ligesom deres ekstra kilometer var lidt dyrere(der samarbejder med Alm brand Leasing) men eftersom der er tale om en bil nr. 2 hvor vi forventer at komme ret tæt på det årlige km tal så valgte vi den løsning da den set på en 3 års periode var den samlet billigste. Derudover så kunne vi her også få bilen i den farve og model som vi gerne ville uden at skulle vente.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Leasing af bil - hvor?

Indlægaf Aragorn » 9. sep 2017, 18:43

Jeg takker for svar.

For lige at runde af, så ender jeg med en Peugeot 208 Envy 1.6 BlueHDi til 2995 om måneden, incl. afgifter, forsikring og værksted/service.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Leasing af bil - hvor?

Indlægaf kidkomb » 9. sep 2017, 18:49

Vi satte os lige ned og kiggede på leasing, men vi synes at bmc leasing virkede ret dyrt i og med det er uden forsikring?
Hvad er det vi misser? :gruble:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Leasing af bil - hvor?

Indlægaf ajnaM » 10. sep 2017, 09:23

Vi betaler lige under 3000 for vores Volvo, med 15.000 km om året, og det fungerer så fint. Men ja, det bliver noget mere med forsikring. Og den der med, at man kender sine udgifter er sådan liiiidt på grænsen - sidste måned var der en, der var kørt ind i mig på p-pladsen, og som ikke lagde sine informationer. Vi havde 4000 i selvrisiko. :sarkasme:

Vi leaser hos Nellemann, men reelt er det Nordania (Danske Bank), det går gennem.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Leasing af bil - hvor?

Indlægaf vibbsen » 10. sep 2017, 13:06

kidkomb skrev:Vi satte os lige ned og kiggede på leasing, men vi synes at bmc leasing virkede ret dyrt i og med det er uden forsikring?
Hvad er det vi misser? :gruble:


At alt leasing er uden forsikring ?? Man kan måske få nogen gode tilbud på forsikring via leasing selskabet. Men i udgangspunktet så er den månedlige udgift uden forsikring.

Når jeg kigger på Opels hjemmeside så er er den samlede pris for en Opel Karl Enjoy 1.0 66.916 i 3 års perioden. Fuldstændig samme bil koster kun 60.430 kroner hos BMC Leasing. Begge priser er uden forsikring og grøn afgift. Og det på trods af at Opel kun skal have 650 kroner i førstegangsydelse mens BMC skal have 4900 kroner....

Når man kigger på leasing så er det vigtigt at kigge på den samlede pris for hele perioden. Og ikke kun på den månedlige ydelse/førstegangsydelsen.

Hr.vibbsen er totalt nazi med kun at betale præcis det han/vi behøver. Vi skulle betale 1695 om måneden hos Opel. Og 1490 kroner om måneden hos BMC. Og det er derfor vi leaser hos BMC. Jeg var sådan lidt...De par 100 kroner...Men de par hundrede kroner var altså 6000 kroner i løbet af 3 år...Den købte jeg så.

Vi fik iøvrigt den "dyre" model med ekstra udstyr hos BMC uden at betale ekstra for det....Opel skulle have 200 kroner for dette. Oveni en månedlig ydelse som i forvejen var 200 kroner højere end hos BMC...Så reelt sparer vi 400 kroner om måneden. Noget andet var også at BMC skulle have 3 dage til at leverer bilen i nøjagtig den farve vi gerne ville have (uden ekstra betaling for denne) mens Opel ikke sådan rigtig lige vidste hvornår de lige kunne leverer en bil og om vi iøvrigt kunne få den i anden end brækgrøn eller hvid....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Leasing af bil - hvor?

Indlægaf vibbsen » 10. sep 2017, 14:45

Angelina skrev:
vibbsen skrev:
kidkomb skrev:Vi satte os lige ned og kiggede på leasing, men vi synes at bmc leasing virkede ret dyrt i og med det er uden forsikring?
Hvad er det vi misser? :gruble:


At alt leasing er uden forsikring ?? Man kan måske få nogen gode tilbud på forsikring via leasing selskabet. Men i udgangspunktet så er den månedlige udgift uden forsikring.

Når jeg kigger på Opels hjemmeside så er er den samlede pris for en Opel Karl Enjoy 1.0 66.916 i 3 års perioden. Fuldstændig samme bil koster kun 60.430 kroner hos BMC Leasing. Begge priser er uden forsikring og grøn afgift. Og det på trods af at Opel kun skal have 650 kroner i førstegangsydelse mens BMC skal have 4900 kroner....

Når man kigger på leasing så er det vigtigt at kigge på den samlede pris for hele perioden. Og ikke kun på den månedlige ydelse/førstegangsydelsen.

Hr.vibbsen er totalt nazi med kun at betale præcis det han/vi behøver. Vi skulle betale 1695 om måneden hos Opel. Og 1490 kroner om måneden hos BMC. Og det er derfor vi leaser hos BMC. Jeg var sådan lidt...De par 100 kroner...Men de par hundrede kroner var altså 6000 kroner i løbet af 3 år...Den købte jeg så.

Vi fik iøvrigt den "dyre" model med ekstra udstyr hos BMC uden at betale ekstra for det....Opel skulle have 200 kroner for dette. Oveni en månedlig ydelse som i forvejen var 200 kroner højere end hos BMC...Så reelt sparer vi 400 kroner om måneden. Noget andet var også at BMC skulle have 3 dage til at leverer bilen i nøjagtig den farve vi gerne ville have (uden ekstra betaling for denne) mens Opel ikke sådan rigtig lige vidste hvornår de lige kunne leverer en bil og om vi iøvrigt kunne få den i anden end brækgrøn eller hvid....


Jeg har aldrig mødt nogen så uninteresserede i at sælge en bil som da vi var hos Opel... det slog det i hvert fald helt fast at det ikke var den bil jeg skulle have.


Det var egentlig sjovt at høre. For jeg ved ikke om jeg synes de ligefrem var uinteresserede. Men der var en maaaaasssssse forbehold...Hvilket måske i bund og grund er det samme. Vi kunne da godt få en bil...Men altså...Det kom jo lidt an på hvad de lige havde på lager. Og hvor hurtigt de andre butikker solgte dem. Og diller-daller-duller....

Da min mand talte med BMC leasing derimod, så var de satme fyr og flamme. Hvornår ville vi hente den ?? Ja eller de kunne da også bringe den til os. Ville vi have metallak og Intellink...Jamen så smed han da lige det med uden ekstra beregning. Var der andet vi kunne hjælpes med :-D Fra vi besluttede os om mandagen gik der 4 dage før vi hentede bilen. De 4 dage var kun fordi vi ligeså godt kunne spare de 1000 kroner det koster at få den leveret på Sjælland. De kunne have leveret den 2 dage senere....Se det var noget helt andet..
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
momuh
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 10:00
Kort karma: 3
Likede indlæg: 157

Re: Leasing af bil - hvor?

Indlægaf momuh » 13. sep 2017, 13:14

Jer der leaser jeres bil, hvordan er jeres aftale omkring vinterdæk? Har i selv købt nogle oveni eller leaser i også dem?
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"