Hvornår trækker du ind igen?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf dgd2007 » 16. jun 2017, 10:53

Frank skrev:En ting mange glemmer er at, den som bliver overhalet faktisk ikke må øge sin hastighed. Hvornår man skal trække ind er så op til ens egen vurdering. Da man foretager et vognbaneskift, må man så ikke være til fare eller ulempe for andre.

Det forekommer mig, der er blevet lavet om på overhalingsreglerne, men da jeg gik på køreskole ( :gammel: ) lærte man, at den overhalede endda skulle sænke hastigheden, hvis der var ved at opstå en farlig situation i forb.m. en overhaling.
0
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf Frank » 16. jun 2017, 11:21

dgd2007 skrev:
Frank skrev:En ting mange glemmer er at, den som bliver overhalet faktisk ikke må øge sin hastighed. Hvornår man skal trække ind er så op til ens egen vurdering. Da man foretager et vognbaneskift, må man så ikke være til fare eller ulempe for andre.

Det forekommer mig, der er blevet lavet om på overhalingsreglerne, men da jeg gik på køreskole ( :gammel: ) lærte man, at den overhalede endda skulle sænke hastigheden, hvis der var ved at opstå en farlig situation i forb.m. en overhaling.
Du skal som bilist altid være agtpågivende og vise hensyn så der ikke opstår fare for andre.
Så derfor kan der også være situationer hvor du er nød til at sætte farten ned.
Den regel er stadig gældende. Det er jo en af grundreglerne.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf Muuh » 16. jun 2017, 11:29

Når jeg kan se fronten af den bil jeg har overhalet i bagspejlet, køre der en bil i indersporet, jeg kan se jeg snart vil overhale, bliver jeg dog ude i stedet for at køre ind og ud
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf Maoam » 16. jun 2017, 12:47

Når jeg kan se bilens to forlygter.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf Lover-Moses » 17. jun 2017, 14:08

Frank skrev:En ting mange glemmer er at, den som bliver overhalet faktisk ikke må øge sin hastighed. Hvornår man skal trække ind er så op til ens egen vurdering. Da man foretager et vognbaneskift, må man så ikke være til fare eller ulempe for andre.


Jeg har tit tænkt på den regel. Hvad gør man f.eks. i en lastvogn hvis man kører på en hovedvej og kommer til en byzone hvor der er 50 begrænsning på en kort strækning, når man så kommer ud af byzonen? Det er ikke unormalt at der ligger 5-10 biler bag mig, hvor flere af dem jo selvfølgelig har så travlt så travlt, at de død og pine skal uden om med det samme. Betyder det så, at jeg ikke må øge farten, omend det jo går noget langsommere?

Jeg kunne forestille mig at det er et fortolknings spørgsmål, da jeg jo allerede er igang med at øge hastigheden når de andre begynder at overhale, og at den regel som jo giver et klip i kortet jo mest er tænkt på de situationer hvor hastigheden øges for at chikanere andre.
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf musling » 17. jun 2017, 14:10

Jeg har også lært den med at kunne se forlygterne i bakspejlet. Dog kan jeg godt finde på at trække ind tidligere, hvis jeg fx er ved at overhale en lastbil på motorvejen, hvor jeg ved, at jeg kører pænt stærkere end den.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"