Frank skrev:En ting mange glemmer er at, den som bliver overhalet faktisk ikke må øge sin hastighed. Hvornår man skal trække ind er så op til ens egen vurdering. Da man foretager et vognbaneskift, må man så ikke være til fare eller ulempe for andre.
Jeg har tit tænkt på den regel. Hvad gør man f.eks. i en lastvogn hvis man kører på en hovedvej og kommer til en byzone hvor der er 50 begrænsning på en kort strækning, når man så kommer ud af byzonen? Det er ikke unormalt at der ligger 5-10 biler bag mig, hvor flere af dem jo selvfølgelig har så travlt så travlt, at de død og pine skal uden om med det samme. Betyder det så, at jeg ikke må øge farten, omend det jo går noget langsommere?
Jeg kunne forestille mig at det er et fortolknings spørgsmål, da jeg jo allerede er igang med at øge hastigheden når de andre begynder at overhale, og at den regel som jo giver et klip i kortet jo mest er tænkt på de situationer hvor hastigheden øges for at chikanere andre.