Hvornår trækker du ind igen?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 522
Likede indlæg: 9495

Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf Modesty Blame » 28. maj 2017, 07:52

Når du overhaler på motorvejen, hvornår trækker du så ind igen?

Min kørelærer sagde, at jeg skulle kunne se hele den bil, jeg havde overhalet i bakspejlet, før jeg trak ind igen, så det gør jeg. Men nogle gange føles det som om, at folk trækker ind meget tidligt, så man er nødt til at bremse op. Så hvilken "regel" bruger du, hvis nogen?
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf kidkomb » 28. maj 2017, 07:57

Jeg lærte "når du kan se begge forlygter i dit bakspejl".
Det er ikke altid helt retvisende. Nogle gange er det overkill og så trækker jeg ind lidt før.
Jeg er meget opmærksom på ikke at trække for tidligt ind, fordi det er en af mine helt store kæpheste.
Jeg bliver edder olm når folk stjæler min bremseafstand!
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf Studsgaard » 28. maj 2017, 08:00

Jeg har lært som jer. At jeg skal kunne se bilen i mit bakspejl. Men oplever ofte at folk kører ind tæt foran mig og jeg syntes det er pisse frækt for aå skal jeg sagtne farten for at få en tilpas bremselængde igen.
2
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf Lulu » 28. maj 2017, 10:16

Hvis trafikken tillader det venter jeg til jeg har begge forlygter i bakspejlet. Er der voldsom trafik trækker jeg oftest ind når jeg har bilen i mit højre sidespejl (altså hele bilen). Sidste kræver dog også der er et godt stykke optil forankørende så man kan fortsætte den højere fart til der er ordentlig afstand igen.
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf Orchidea » 28. maj 2017, 10:24

kidkomb skrev:Jeg lærte "når du kan se begge forlygter i dit bakspejl".
Det er ikke altid helt retvisende. Nogle gange er det overkill og så trækker jeg ind lidt før.
Jeg er meget opmærksom på ikke at trække for tidligt ind, fordi det er en af mine helt store kæpheste.
Jeg bliver edder olm når folk stjæler min bremseafstand!


Jeg kunne have skrevet ovenstående.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf Mi55y » 30. maj 2017, 06:52

Orchidea skrev:
kidkomb skrev:Jeg lærte "når du kan se begge forlygter i dit bakspejl".
Det er ikke altid helt retvisende. Nogle gange er det overkill og så trækker jeg ind lidt før.
Jeg er meget opmærksom på ikke at trække for tidligt ind, fordi det er en af mine helt store kæpheste.
Jeg bliver edder olm når folk stjæler min bremseafstand!


Jeg kunne have skrevet ovenstående.


Også her...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 449
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 19
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 498

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf Lover-Moses » 31. maj 2017, 03:11

kidkomb skrev:Jeg lærte "når du kan se begge forlygter i dit bakspejl".
Det er ikke altid helt retvisende. Nogle gange er det overkill og så trækker jeg ind lidt før.
Jeg er meget opmærksom på ikke at trække for tidligt ind, fordi det er en af mine helt store kæpheste.
Jeg bliver edder olm når folk stjæler min bremseafstand!


Jeg mindes ikke at jeg lærte dette da jeg tog kørekort, men det er sådan jeg selv kører. Jeg holder så bare 100% på det hver gang, også selvom der er mange biler, og en evt. ligger og presser bagfra (sjovt nok med stor stigning på vejen/pludselig stor vindmodstand til følge). Ingen har så travlt at de skal tro at de bestemmer hvornår jeg trækker ind. Eneste undtagelse er hvis der kommer blå blink, men det er trods alt sjældent.

Nu kører jeg stort set altid i køretøjer over 3500, så farten er max 80 på motorvejen, men alligevel ser jeg tit at folk trækker lige ind foran. Det er lidt modigt synes jeg, især når det er de helt små biler. Det værste er dog når folk gør det i regnvejr, når der ligger meget vand på vejen, så viskerne ikke kan følge med.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 522
Likede indlæg: 9495

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf Modesty Blame » 31. maj 2017, 04:21

kidkomb skrev:Jeg lærte "når du kan se begge forlygter i dit bakspejl".
Det er ikke altid helt retvisende. Nogle gange er det overkill og så trækker jeg ind lidt før.
Jeg er meget opmærksom på ikke at trække for tidligt ind, fordi det er en af mine helt store kæpheste.
Jeg bliver edder olm når folk stjæler min bremseafstand!

Hvornår er det overkill? Altså i hvilken situation?
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf cola » 31. maj 2017, 04:32

Jeg trækker ind som jer andre, og det holder jeg på uanset hvad andre gerne vil derude, og det finder de også ud af, da jeg kører med samme fart hele tiden... nyder min cruice.
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf HerErJeg » 31. maj 2017, 06:13

Jeg synes jeg oplever det mere og mere almindeligt, at man overhaler med fartpilot og med relativt lille hastighedsforskel. Resultatet er så, at når overhalingen afsluttes, så er der kun centimeter der afgør om forskærmen bliver revet af.
Det gør mig pisse arrig.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2017, 07:48

Modesty Blame skrev:
kidkomb skrev:Jeg lærte "når du kan se begge forlygter i dit bakspejl".
Det er ikke altid helt retvisende. Nogle gange er det overkill og så trækker jeg ind lidt før.
Jeg er meget opmærksom på ikke at trække for tidligt ind, fordi det er en af mine helt store kæpheste.
Jeg bliver edder olm når folk stjæler min bremseafstand!

Hvornår er det overkill? Altså i hvilken situation?

Bakspejle er forskellige, i vores gamle Audi passede det fint, faktisk kun knap så jeg gav den ofte lidt ekstra, i vores Mondeo er det nogle gange totalt overkill. Det kommer an på hvordan jeg sidder i forhold til spejlet.
En bremseafstand på 30m er trods alt lige i overkanten på landevej :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf Slettet bruger » 31. maj 2017, 07:58

Når jeg vurderer at jeg er 2 sekunder foran, jeg har ikke nogen regel med spejlene.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf dgd2007 » 31. maj 2017, 08:02

Modesty Blame skrev:Når du overhaler på motorvejen, hvornår trækker du så ind igen?

Min kørelærer sagde, at jeg skulle kunne se hele den bil, jeg havde overhalet i bakspejlet, før jeg trak ind igen, så det gør jeg. Men nogle gange føles det som om, at folk trækker ind meget tidligt, så man er nødt til at bremse op. Så hvilken "regel" bruger du, hvis nogen?

Ha, det er skægt som noget af "børnelærdommen" hænger ved.
Jeg har været erhvervschauffør i min unge dage, så jeg bruger mest sidespejlene, og jeg tæller ikke ligefrem lygter, men min kørelærer svæver også stadigvæk nogle gange i baggrunden med de der læresætninger - især hvis der ikke er så stor forskel i hastighed mellem mig og den overhalede. :)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf lillebjoern » 31. maj 2017, 08:28

Jeg lærte også det med de to forlygter, og det bruger jeg altid, uden undtagelse. Jeg synes ofte folk trækker ind alt for hurtigt og tæt, og det kan være enormt farligt hvis ham bagved ikke er helt opmærksom.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvornår trækker du ind igen?

Indlægaf Sophies-mor » 31. maj 2017, 08:32

Angelina skrev:
Lover-Moses skrev:
kidkomb skrev:Jeg lærte "når du kan se begge forlygter i dit bakspejl".
Det er ikke altid helt retvisende. Nogle gange er det overkill og så trækker jeg ind lidt før.
Jeg er meget opmærksom på ikke at trække for tidligt ind, fordi det er en af mine helt store kæpheste.
Jeg bliver edder olm når folk stjæler min bremseafstand!


Jeg mindes ikke at jeg lærte dette da jeg tog kørekort, men det er sådan jeg selv kører. Jeg holder så bare 100% på det hver gang, også selvom der er mange biler, og en evt. ligger og presser bagfra (sjovt nok med stor stigning på vejen/pludselig stor vindmodstand til følge). Ingen har så travlt at de skal tro at de bestemmer hvornår jeg trækker ind. Eneste undtagelse er hvis der kommer blå blink, men det er trods alt sjældent.

Nu kører jeg stort set altid i køretøjer over 3500, så farten er max 80 på motorvejen, men alligevel ser jeg tit at folk trækker lige ind foran. Det er lidt modigt synes jeg, især når det er de helt små biler. Det værste er dog når folk gør det i regnvejr, når der ligger meget vand på vejen, så viskerne ikke kan følge med.


Åh hvor jeg håber det snart bliver helt forbudt for jer at ligge derude og skabe, pludselige opbremsninger og dårligt flow i trafikken.

(Jeg går så selv som alle ovenstående, to lygter - trækker ind når overhalingen er overstået)

Som Kidkomb.
Og Angelina... hvis jeg kører 114 for at overhale på en 110 km strækning,og får "Carl(a) smart" så tæt op i bagsmækken, at jeg kan se hvad de fik til morgenmad.... det får mig ikke til at køre hurtigere.
Men jeg bremser heller ikke. Til gengæld kan jeg godt finde på at løfte foden en itsy-bitsy-lille smule, så jeg kun kører fx 112.
I princippet kan det jo være fordi min fartpilot ikke holder farten så fint op ad bakke :engel:
(Det gør den så heller ikke, vi mister altid 1-3 km/t)
Forbudt/ forbydes?
Fint. Men så gør noget ved sikkerhedsafstand og bøder til bagfra kørende, der ikke overholder dette. Jeg gider ikke de der lakfræsere, hvor jeg ikke tør trække vejret forud de så kommer for tæt på.

Jeg trækker ind, når der er plads OG jeg kan se begge deres forlygter i bakspejlet.
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"