Hvor blev 5A lige af?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf Wizzze » 24. apr 2017, 11:25

Så kommer man hjem fra ferie, og så kører der et eller andet lyseblåt monster rundt i gaderne, og institutionen 5A er død og borte :stoned:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf Juki » 24. apr 2017, 11:25

:gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf kidkomb » 24. apr 2017, 11:32

5C
Og så et eller andet med miljø eller klima der skal illustreres af den blå farve.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf Code71 » 24. apr 2017, 11:38

MaybeBaby skrev:Ruten har bare skiftet navn til 5 og et andet bogstav end a så vidt jeg husker. Men muligt farven også er en anden nu.


5C for Cityline
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf Delfin » 24. apr 2017, 11:43

5 c.
Ny farve.
Mere miljøvenlig
Længere busser.
Du kan gå ind/ud ad alle døre
Dørene åbnes udefra med trykknap som i togene (har jeg hørt)
Samme rute men forlænget fra Husum torv til Herlev hospital
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16249
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf icelady » 24. apr 2017, 11:45

Det må være noget Kjøwenhavneri....




:D
9
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf Jasmin » 24. apr 2017, 11:48

Wizzze skrev:Så kommer man hjem fra ferie, og så kører der et eller andet lyseblåt monster rundt i gaderne, og institutionen 5A er død og borte :stoned:
Ok, det var så en bus det handlede om.
Tænkte – hvad sker der lige for jer københavnere. :gruble:
4
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf Slettet bruger » 24. apr 2017, 11:51

Jeg bytter altid om på betegnelserne for 5a og 6a, så det er bonus for mig den nu hedder 5c
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf Delfin » 24. apr 2017, 11:52

Det er Københavns vistnok travleste buslinje og ganske rædsom at køre med i myldretiden, så det kan kun blive bedre. :D

Det er dog sjældent, jeg selv bruger den, og jeg bor ikke i kbh, så i virkeligheden kan jeg være ligeglad.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 24. apr 2017, 11:52

Nu har jeg ikke selv kørt med den endnu, men mine kone fortalte at der nærmest ikke var siddepladser i de nye busser, men at de mange ekstra pladser som de reklamerer med, bare er et hav af ståpladser.
Nu holdt jeg ved siden af én af de nye i dag, og det så ganske rigtig ud til at der nærmest ikke var siddepladser i bussen. Udover det så mødte jeg kun et par stykker på min cykeltur, hvor jeg er vant til at møde 5A konstant. Så jeg mistænker dem lidt for at køre med færre busser nu hvor de er blevet større. Men det giver jo så mere ventetid for passagererne.
Det var vel ikke meningen. Et af argumenterne for de nye var vel netop bare, at der ikke skulle være så proppet i bussen hver eneste dag.

Jeg er spændt på at se hvor mange klager der kommer over det her i den nærmeste fremtid.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf Delfin » 24. apr 2017, 11:55

Uha det er ligefrem Nordens travleste buslinje
https://www.moviatrafik.dk/presse/press ... ver-til-5c
5A er Nordens travleste buslinje og transporterede ca. 20 mio. passager sidste år. Til sammenligning havde Københavns Lufthavn 26,6 mio. passagerer i 2015.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf Delfin » 24. apr 2017, 12:04

NejJegErIkkeAsiat skrev:Nu har jeg ikke selv kørt med den endnu, men mine kone fortalte at der nærmest ikke var siddepladser i de nye busser, men at de mange ekstra pladser som de reklamerer med, bare er et hav af ståpladser.
Nu holdt jeg ved siden af én af de nye i dag, og det så ganske rigtig ud til at der nærmest ikke var siddepladser i bussen. Udover det så mødte jeg kun et par stykker på min cykeltur, hvor jeg er vant til at møde 5A konstant. Så jeg mistænker dem lidt for at køre med færre busser nu hvor de er blevet større. Men det giver jo så mere ventetid for passagererne.
Det var vel ikke meningen. Et af argumenterne for de nye var vel netop bare, at der ikke skulle være så proppet i bussen hver eneste dag.

Jeg er spændt på at se hvor mange klager der kommer over det her i den nærmeste fremtid.


Det kan godt se ud til, at de prioriterer gulvplads https://www.moviatrafik.dk/cityline/mere-plads
Når de skriver 147 pladser mod før 82, så er det ikke siddepladser vel?

Mere plads

Busserne på Cityline er 18,75 m lange – 5 meter længere end de nuværende busser – og har derfor mere plads. Hele 147 passagerer bliver der plads til mod 82 i de nuværende 5A busser. Den ekstra plads vil kunne mærkes særligt i myldretiden. Cityline kendetegnes ved den karakteristiske turkise farve, og sammen med større vinduespartier, som skaber mere lys og luft, er det med til at give passagererne mere plads i bussen.

Bussen har mange døre, et stort gulvareal for at sikre hurtig ind- og udstigning og god plads til kørestole og barnevogne.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 24. apr 2017, 12:09

Delfin skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Nu har jeg ikke selv kørt med den endnu, men mine kone fortalte at der nærmest ikke var siddepladser i de nye busser, men at de mange ekstra pladser som de reklamerer med, bare er et hav af ståpladser.
Nu holdt jeg ved siden af én af de nye i dag, og det så ganske rigtig ud til at der nærmest ikke var siddepladser i bussen. Udover det så mødte jeg kun et par stykker på min cykeltur, hvor jeg er vant til at møde 5A konstant. Så jeg mistænker dem lidt for at køre med færre busser nu hvor de er blevet større. Men det giver jo så mere ventetid for passagererne.
Det var vel ikke meningen. Et af argumenterne for de nye var vel netop bare, at der ikke skulle være så proppet i bussen hver eneste dag.

Jeg er spændt på at se hvor mange klager der kommer over det her i den nærmeste fremtid.


Det kan godt se ud til, at de prioriterer gulvplads https://www.moviatrafik.dk/cityline/mere-plads
Når de skriver 147 pladser mod før 82, så er det ikke siddepladser vel?

Mere plads

Busserne på Cityline er 18,75 m lange – 5 meter længere end de nuværende busser – og har derfor mere plads. Hele 147 passagerer bliver der plads til mod 82 i de nuværende 5A busser. Den ekstra plads vil kunne mærkes særligt i myldretiden. Cityline kendetegnes ved den karakteristiske turkise farve, og sammen med større vinduespartier, som skaber mere lys og luft, er det med til at give passagererne mere plads i bussen.

Bussen har mange døre, et stort gulvareal for at sikre hurtig ind- og udstigning og god plads til kørestole og barnevogne.


Jeg har ikke kunne finde fordelingen nogen steder. Men som jeg kunne se det i morges, så var der bare store områder i bussen hvor der slet ikke var siddepladser.
Hvis deres løsning på sild-i-tønde fornemmelsen man havde i 5A nu bliver, at man nærmest altid skal stå op i bussen, så synes jeg det er en røvløsning.
Men jeg må vel hellere tage en tur med bussen én af dagene, nu hvor de lover masser af regn. Så kan jeg jo se om jeg hidser mig op uden grund :D
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf Delfin » 24. apr 2017, 12:12

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Delfin skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Nu har jeg ikke selv kørt med den endnu, men mine kone fortalte at der nærmest ikke var siddepladser i de nye busser, men at de mange ekstra pladser som de reklamerer med, bare er et hav af ståpladser.
Nu holdt jeg ved siden af én af de nye i dag, og det så ganske rigtig ud til at der nærmest ikke var siddepladser i bussen. Udover det så mødte jeg kun et par stykker på min cykeltur, hvor jeg er vant til at møde 5A konstant. Så jeg mistænker dem lidt for at køre med færre busser nu hvor de er blevet større. Men det giver jo så mere ventetid for passagererne.
Det var vel ikke meningen. Et af argumenterne for de nye var vel netop bare, at der ikke skulle være så proppet i bussen hver eneste dag.

Jeg er spændt på at se hvor mange klager der kommer over det her i den nærmeste fremtid.


Det kan godt se ud til, at de prioriterer gulvplads https://www.moviatrafik.dk/cityline/mere-plads
Når de skriver 147 pladser mod før 82, så er det ikke siddepladser vel?

Mere plads

Busserne på Cityline er 18,75 m lange – 5 meter længere end de nuværende busser – og har derfor mere plads. Hele 147 passagerer bliver der plads til mod 82 i de nuværende 5A busser. Den ekstra plads vil kunne mærkes særligt i myldretiden. Cityline kendetegnes ved den karakteristiske turkise farve, og sammen med større vinduespartier, som skaber mere lys og luft, er det med til at give passagererne mere plads i bussen.

Bussen har mange døre, et stort gulvareal for at sikre hurtig ind- og udstigning og god plads til kørestole og barnevogne.


Jeg har ikke kunne finde fordelingen nogen steder. Men som jeg kunne se det i morges, så var der bare store områder i bussen hvor der slet ikke var siddepladser.
Hvis deres løsning på sild-i-tønde fornemmelsen man havde i 5A nu bliver, at man nærmest altid skal stå op i bussen, så synes jeg det er en røvløsning.
Men jeg må vel hellere tage en tur med bussen én af dagene, nu hvor de lover masser af regn. Så kan jeg jo se om jeg hidser mig op uden grund :D


Får vi en opdatering? Der går nok pænt lang tid, før jeg kommer ud at køre med den
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvor blev 5A lige af?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 24. apr 2017, 12:16

Jeg skal nok opdatere. Men mon ikke der er andre der når det før mig.
Jeg forsøger så vidt muligt at cykle hver dag :engel:
Senest rettet af NejJegErIkkeAsiat 26. apr 2017, 05:27, rettet i alt 2 gange.
1

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"