Uber lukker i Danmark

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf Aspargsen » 24. apr 2017, 08:07

Angelina skrev:
landsbytossen skrev:Hvordan tør man køre med en Uber eller lignende. Kan chaufførerne ikke forstå den danske lovgivning vedr. hyrekørsel, så forstår de nok heller ikke færdselsloven.


Jeg tror nu fint de kan forstå den. Jeg har i udlandet flere gange kørt ,ed Uber chauffører, og det har fungeret perfekt, og til ca 25-50% under normal pris.


Hvis Taxaerne også måtte ignorer både Taxa og Skatte Loven så kunne de nok også gøre det billigere
3
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf Aspargsen » 24. apr 2017, 08:09

Pølsemix skrev:Man kan også bare få transporteret sin taske og tage med:
http://www.dagens.dk/politik/fragtfirma ... -ikke-uber

:D


Det er da kun indtil loven bliver ændret ...
også må man pludselig ikke mere køre med sine flyttekasser fordi nogle skulle være mærkelige
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf Jasmin » 24. apr 2017, 09:21

Hvis man sætter sig ind i en ”pirattaxa”, har man ingen garanti for at chaufføren har gyldigt kørekort. Man har ingen garanti for at han har erfaring i at køre bil. Man har ingen garanti for at bilen er i lovlig stand. Og hvad gør man hvis man bliver uenige om prisen? Og så er der forsikringen. Hvordan er du dækket udover bilens lovpligtige forsikring – og hvordan kan man vide om han i det hele taget har sådan en? Hvem dækker hvis du kommer så meget til skade så det bliver behandlingskrævende i lang til frem over?
1
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
UnicoGrandeAmore
Indlæg: 14
Tilmeldt: 4. nov 2015, 16:06
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf UnicoGrandeAmore » 25. apr 2017, 16:00

Jasmin skrev:Hvis man sætter sig ind i en ”pirattaxa”, har man ingen garanti for at chaufføren har gyldigt kørekort. Man har ingen garanti for at han har erfaring i at køre bil. Man har ingen garanti for at bilen er i lovlig stand. Og hvad gør man hvis man bliver uenige om prisen? Og så er der forsikringen. Hvordan er du dækket udover bilens lovpligtige forsikring – og hvordan kan man vide om han i det hele taget har sådan en? Hvem dækker hvis du kommer så meget til skade så det bliver behandlingskrævende i lang til frem over?


Sikkert alle rigtig gode argumenter for, at DU ikke ønsker at benytte en "pirattaxa"...

Men dine bekymringer er vi altså mange som ikke deler.
0
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf Jasmin » 26. apr 2017, 06:02

UnicoGrandeAmore skrev:
Jasmin skrev:Hvis man sætter sig ind i en ”pirattaxa”, har man ingen garanti for at chaufføren har gyldigt kørekort. Man har ingen garanti for at han har erfaring i at køre bil. Man har ingen garanti for at bilen er i lovlig stand. Og hvad gør man hvis man bliver uenige om prisen? Og så er der forsikringen. Hvordan er du dækket udover bilens lovpligtige forsikring – og hvordan kan man vide om han i det hele taget har sådan en? Hvem dækker hvis du kommer så meget til skade så det bliver behandlingskrævende i lang til frem over?


Sikkert alle rigtig gode argumenter for, at DU ikke ønsker at benytte en "pirattaxa"...

Men dine bekymringer er vi altså mange som ikke deler.
Glædeligt for DIG at i er ”mange”
Det er altid godt at have artsfæller. Men at i er ”mange”, gør det ikke mere legitimt.
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
UnicoGrandeAmore
Indlæg: 14
Tilmeldt: 4. nov 2015, 16:06
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf UnicoGrandeAmore » 26. apr 2017, 10:16

Jasmin skrev:
UnicoGrandeAmore skrev:
Jasmin skrev:Hvis man sætter sig ind i en ”pirattaxa”, har man ingen garanti for at chaufføren har gyldigt kørekort. Man har ingen garanti for at han har erfaring i at køre bil. Man har ingen garanti for at bilen er i lovlig stand. Og hvad gør man hvis man bliver uenige om prisen? Og så er der forsikringen. Hvordan er du dækket udover bilens lovpligtige forsikring – og hvordan kan man vide om han i det hele taget har sådan en? Hvem dækker hvis du kommer så meget til skade så det bliver behandlingskrævende i lang til frem over?


Sikkert alle rigtig gode argumenter for, at DU ikke ønsker at benytte en "pirattaxa"...

Men dine bekymringer er vi altså mange som ikke deler.
Glædeligt for DIG at i er ”mange”
Det er altid godt at have artsfæller. Men at i er ”mange”, gør det ikke mere legitimt.


Det har jeg vist heller aldrig påstået at det er?

Men det var nu heller ikke et af dine indledende argumenter?
0
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf Jasmin » 26. apr 2017, 10:34

Whatever!
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf Forhedehulehelvede » 26. apr 2017, 18:59

Jasmin skrev:Glædeligt for DIG at i er ”mange”
Det er altid godt at have artsfæller. Men at i er ”mange”, gør det ikke mere legitimt.


Det er altid sjovt indtil at det går galt. Men at man tør løbe risikoen. Og når det så går galt, hvem er det så der skal betale gildet? Det er staten som ikke har set en krone, på grund af juridiske hop og god gammeldags svindel.
Senest rettet af Forhedehulehelvede 26. apr 2017, 19:02, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf Forhedehulehelvede » 26. apr 2017, 19:02

UnicoGrandeAmore skrev:
Sikkert alle rigtig gode argumenter for, at DU ikke ønsker at benytte en "pirattaxa"...

Men dine bekymringer er vi altså mange som ikke deler.


Hvordan ville du have det med at miste arbejdet, fordi at andre kunne gøre det billigere ved at snyde lidt hist og her, indtil din chef ikke kunne få det til at løbe rundt mere? Så ville det stadig være en god idé?
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf Tux » 18. maj 2017, 21:58

Jeg begynder faktisk lidt at heppe på Uber, hvis det her er hvordan den danske taxabranche behandler sine kunder:
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-05-18 ... -sin-cykel
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf landsbytossen » 18. maj 2017, 23:39

Tux skrev:Jeg begynder faktisk lidt at heppe på Uber, hvis det her er hvordan den danske taxabranche behandler sine kunder:
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-05-18 ... -sin-cykel

Det plejer ikke at være et problem at få en taxi, når man skal have hund med hjem fra værtshuset.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf ExCoastal » 19. maj 2017, 05:45

Tux skrev:Jeg begynder faktisk lidt at heppe på Uber, hvis det her er hvordan den danske taxabranche behandler sine kunder:
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-05-18 ... -sin-cykel


Jeg har ikke ringet efter en taxa i mange år af den simple grund, at de aldrig dukker op. Samtidig klager taxanævnet i San Francisco over, at der er for mange vogne på gaden til at de vil acceptere nye taxalicenser. WTF!

Nej tak, jeg klarer mig fint med Uber og Lyft.
0
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf Forhedehulehelvede » 20. maj 2017, 06:32

ExCoastal skrev:
Tux skrev:Jeg begynder faktisk lidt at heppe på Uber, hvis det her er hvordan den danske taxabranche behandler sine kunder:
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-05-18 ... -sin-cykel


Jeg har ikke ringet efter en taxa i mange år af den simple grund, at de aldrig dukker op. Samtidig klager taxanævnet i San Francisco over, at der er for mange vogne på gaden til at de vil acceptere nye taxalicenser. WTF!

Nej tak, jeg klarer mig fint med Uber og Lyft.


Hvor fra ved du at de ikke dukker op når du ikke ringer efter dem? Jeg tror at jeg kan lugte en dårlig undskyldning.
0
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf Forhedehulehelvede » 20. maj 2017, 06:36

Nå men nu vil politiet have uber chaufførerne til at bløde, på baggrund af Hollandske bankoplysninger, hvilket er helt fint for mig, da man ikke skal kunne tjene penge på ulovligheder. Flå dem et nyt røvhul, så vi kan få stoppet alle de her beviste overtrædelser af Dansk lovgivning.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Uber lukker i Danmark

Indlægaf ExCoastal » 20. maj 2017, 07:29

Forhedehulehelvede skrev:
ExCoastal skrev:
Tux skrev:Jeg begynder faktisk lidt at heppe på Uber, hvis det her er hvordan den danske taxabranche behandler sine kunder:
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-05-18 ... -sin-cykel


Jeg har ikke ringet efter en taxa i mange år af den simple grund, at de aldrig dukker op. Samtidig klager taxanævnet i San Francisco over, at der er for mange vogne på gaden til at de vil acceptere nye taxalicenser. WTF!

Nej tak, jeg klarer mig fint med Uber og Lyft.


Hvor fra ved du at de ikke dukker op når du ikke ringer efter dem? Jeg tror at jeg kan lugte en dårlig undskyldning.


Måske taler jeg af erfaring.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"