Hvordan foretrækker I at parkere?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1268
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4128

Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Galoldriel » 19. apr 2024, 10:03

Medmindre der er tale om parallelparkering, foretrækker I så at bakke ind i båsen, eller kører I helst med fronten ind?

Jeg bakker som regel, men hvis jeg skal handle, og der ikke er plads til indkøbsvognen bag bilen, kører jeg med snuden ind først.

Jeg fortrækker at bakke ind, fordi der er mindre plads at skulle holde overblik over, når jeg kører ind i båsen, end det område, jeg skal overskue, når jeg bakker ud fra parkeringsbåsen.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7635

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. apr 2024, 10:06

Det kommer nok mest an på hvor meget trafik der er på parkeringspladsen. Er der ikke mange, bakker jeg nok ind. Men skal jeg hurtigt snuppe en plads, bliver det snuden først.
Men hver dag når jeg parkerer i p-kælder, er det med bagenden ind.
0
abcd
Indlæg: 6309
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10331

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf abcd » 19. apr 2024, 10:11

Jeg kører ind med snuden først. Jeg synes det er irriterende når folk bakker ind på en travl parkeringsplads - de fylder for meget i for lang tid.
1
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1195

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Moe » 19. apr 2024, 10:13

Jeg foretrækker at bakke ind, men det er mest fordi, at det er nemmere at få overblik med bakkamera, og så har jeg godt udsyn ved udkørsel. Men hvis der er trafik eller travlt, så bliver det oftest med snuden først, fordi det er hurtigere.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1268
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4128

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Galoldriel » 19. apr 2024, 11:20

abcd skrev:Jeg kører ind med snuden først. Jeg synes det er irriterende når folk bakker ind på en travl parkeringsplads - de fylder for meget i for lang tid.


Det tager mig ikke specielt længere tid at bakke ind. Men jeg gør det også i ét hug. Kører et par båse længere frem, og bakker. Vupti.

Det tager længere tid at bakke ud af båsen. (Tilføjelse: Det kan også være irriterende at vente på, at en bilist får bakket ud igen).

Ligesom NejJegErIkkeAsiat gør jeg det ikke, hvis der er mange på parkeringspladsen.
Senest rettet af Galoldriel 19. apr 2024, 11:24, rettet i alt 1 gang.
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1268
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4128

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Galoldriel » 19. apr 2024, 11:22

I øvrigt (jeg gider ikke lave en hel tråd til emnet): Bruger I blinklyset, når I bakker? Det lærte jeg, da jeg tog kørekort, men ser næsten aldrig nogen, der gør det.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
abcd
Indlæg: 6309
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10331

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf abcd » 19. apr 2024, 11:32

Galoldriel skrev:
abcd skrev:Jeg kører ind med snuden først. Jeg synes det er irriterende når folk bakker ind på en travl parkeringsplads - de fylder for meget i for lang tid.


Det tager mig ikke specielt længere tid at bakke ind. Men jeg gør det også i ét hug. Kører et par båse længere frem, og bakker. Vupti.

Det tager længere tid at bakke ud af båsen. (Tilføjelse: Det kan også være irriterende at vente på, at en bilist får bakket ud igen).

Ligesom NejJegErIkkeAsiat gør jeg det ikke, hvis der er mange på parkeringspladsen.


Der er én bestemt parkeringsplads der farver min holdning til dette emne, og det er ved Bilka her i byen. Der kører man direkte fra vejen ind på parkeringspladsen, og det betyder at man enten bør parkere så hurtigt som muligt eller køre længere ind på pladsen - ellers blokerer man trafikken ude på vejen fordi folk må holde og vente på at komme ind på p-pladsen. Så jeg får spat når folk enten skal bakke ind så snart de kommer ind på p-pladsen, eller de holder 10 meter inde og venter på at nogle andre forlader deres plads. Jeg kan slet ikke begribe at man kan have så ringe situationsfornemmelse.

Men der er selvfølgelig også masser af steder hvor man kan bakke ind uden det er til gene.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4917
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Stars » 19. apr 2024, 11:40

abcd skrev:Jeg kører ind med snuden først. Jeg synes det er irriterende når folk bakker ind på en travl parkeringsplads - de fylder for meget i for lang tid.


Som uvidende ikke-billist:

Tager det ikke lige lang tid at bakke ind og køre lige ud som at køre lige ind og bakke ud?

På min arbejdsplads SKAL medarbejderne bakke ind (bedre udsyn, når man skal ud igen)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Artem » 19. apr 2024, 11:42

Afhænger helt af hvad der giver mest mening hvor jeg gør begge ting nærmest lige meget
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
abcd
Indlæg: 6309
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10331

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf abcd » 19. apr 2024, 11:43

Stars skrev:
abcd skrev:Jeg kører ind med snuden først. Jeg synes det er irriterende når folk bakker ind på en travl parkeringsplads - de fylder for meget i for lang tid.


Som uvidende ikke-billist:

Tager det ikke lige lang tid at bakke ind og køre lige ud som at køre lige ind og bakke ud?

På min arbejdsplads SKAL medarbejderne bakke ind (bedre udsyn, når man skal ud igen)


Jo. Forskellen er at når man skal ud igen, kan man i ro og mag vente på at der ikke er nogen i nærheden. Det kan man ikke når man skal ind, så er der den trafik omkring en, som der nu er.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9669
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 29304

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Sangius » 19. apr 2024, 11:57

Jeg bakker altid ind. Jeg er elendig til at parkere med snuden først, og gør det kun hvis der er 3 ledige pladser og jeg kan tage den i midten.
Det er tusind gange nemmere at bakke ind, føler jeg har meget bedre kontrol over bilen. Kan bakke ind på selv de mest umulige, små pladser.

Parallel parkering har jeg aldrig forsøgt mig med, og er dødsensangst for konceptet.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11396
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23646

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Mani » 19. apr 2024, 12:10

Jeg bakker som hovedregel ind på parkeringspladsen. Det er nemmere at se om der kommer gående bagved på den måde. På en travl parkeringsplads kører jeg dog i reglen ind med forenden først fordi folk ellers bliver irriterede. Tror dog det giver det samme fordi jeg så er længere tid om det når jeg skal ud igen.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1450
Likede indlæg: 16182

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Urtekussen » 19. apr 2024, 12:21

Jeg kører lige frem. Gerne, hvis der er mulighed for at køre gennem 2 rækker, så behøver jeg hverken bakke ind eller ud :-D

Min mand bakker altid ind.
2
2011
2015
2018
2020
2023
Sofakartoflen
Indlæg: 3873
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9205

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf Sofakartoflen » 19. apr 2024, 12:28

Jeg bakker aldrig ind.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14972
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1189
Likede indlæg: 25200

Re: Hvordan foretrækker I at parkere?

Indlægaf sigge » 19. apr 2024, 12:29

Snuden først.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"