Den store blokade på mandag er aflyst.

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Den store blokade på mandag er aflyst.

Indlægaf EmoJanice » 11. maj 2023, 11:34

Jeg ville nok ikke mærke det på min cykel, men for bilister vil mandagen nu være "business as usual".

Regeringen har indført vejskat som realiteten vil stille vognmandsfirmaer fra udlandet bedre da de kun skal betale vejskat af det korte tidpunkt de leverer varer eller kører igennem landet. De nuværende regler for cabotagekørsel gør at leverancer til Danmark kunne leveres centralt og læses over på en større flåde af mindre varevogne, der drives af selvstændige lig som man kender fra madudbringningsfirmaerne.

Ved at tvinge en hel branche til at forlade Danmark har vi større chance for at opnå vores klimamål medmindre at stigningen i antallet af små varevogne vil udligne at der ikke kører lastbiler mellem indenlandske destinationer.

De små vognmænd har været utilfredse og havde annonceret en politisk manifestation. Det løb er nu kørt idet politiet kun gider at lave undtagelser for sportsbegivenheder som f.eks. Københavns Marathon, der vil lukke hele byen ned, men ikke for politiske manifestationer.

'Politiet kan give påbud om, at en forsamling skal afholdes et andet sted end det påtænkte, eller fastsætte andre vilkår for forsamlingens afholdelse, når der er begrundet frygt for fare for betydelig forstyrrelse af den offentlige orden, herunder betydelig forstyrrelse af færdslen, eller fare for enkeltpersoners eller den offentlige sikkerhed.'


Så fri bane på mandag. Til gengæld skal folk nok blive hjemme på dagen for det pågældende marathon.

Hvad mener I? Burde politiet revurdere når vi taler om så mange menneskers levebrød?

0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16413
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1416
Likede indlæg: 30543

Re: Den store blokade på mandag er aflyst.

Indlægaf TinaW » 15. maj 2023, 05:56

0
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Den store blokade på mandag er aflyst.

Indlægaf EmoJanice » 15. maj 2023, 06:27

En mandag hvor jeg igen er glad for min cykel. I min optik burde politiet have givet deres tilladelse, så de kunne have fået vreden ud af kroppen. Det er trods alt deres erhverv som vil ophøre.

Vi andre må indstille os på at lære af Briterne hvordan man håndterer halvtomme hylder når virksomhederne skal optimere deres kørsel så det kun er de helt nødvendige ture til butikkerne som gennemføres.
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4562

Re: Den store blokade på mandag er aflyst.

Indlægaf PerXX » 15. maj 2023, 06:34

EmoJanice skrev:En mandag hvor jeg igen er glad for min cykel. I min optik burde politiet have givet deres tilladelse, så de kunne have fået vreden ud af kroppen. Det er trods alt deres erhverv som vil ophøre.

Vi andre må indstille os på at lære af Briterne hvordan man håndterer halvtomme hylder når virksomhederne skal optimere deres kørsel så det kun er de helt nødvendige ture til butikkerne som gennemføres.


Tyskere har haft præcist samme afgift i mange år. Mig bekendt så er der stadig varer på hylderne dér.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8987
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1523
Likede indlæg: 25709

Re: Den store blokade på mandag er aflyst.

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. maj 2023, 06:41

Det burde jo lige så meget være os forbrugere der protesterede, for vognmændene kommer jo til at sende regningen videre til deres kunder, som fx er vores dagligvare butikker, og så sætter de priserne op på varerne.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3117
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5347

Re: Den store blokade på mandag er aflyst.

Indlægaf AFK » 15. maj 2023, 07:00

Jeg har sympati med vognmændene, men jeg er ikke så naiv, at jeg tror det vil ændre så meget som et komma i den nye lov. Regeringen og Folketinget er skide ligeglad med befolkningen. Bøller har kun respekt for negative konsekvenser.

Så derfor ville jeg ønske at vognmændene kunne samarbejde om enten at boykotte leveringer til det offentlige, eller subsidiært fakturere dem store ekstrabeløb, der kan dække deres afgifter, så staten selv kommer til at betale for det.

Så kunne de måske indse, hvor afhængige samfundet er af lastbiler, og ikke kun varme hænder.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
HerErJeg
Indlæg: 4256
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5067

Re: Den store blokade på mandag er aflyst.

Indlægaf HerErJeg » 15. maj 2023, 07:24

Madam Pomfrey skrev:Det burde jo lige så meget være os forbrugere der protesterede, for vognmændene kommer jo til at sende regningen videre til deres kunder, som fx er vores dagligvare butikker, og så sætter de priserne op på varerne.

Hvis bare den øgede udgift til transport blev viderefaktureret 1:1 igennem hele fødekæden, istedet for 5:1 når vi står i supermarkedet.
Men dem der skal have større enkeltvarer leveret med vognmand, det kommer til at koste en brækket arm.
2
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Den store blokade på mandag er aflyst.

Indlægaf EmoJanice » 19. maj 2023, 06:39

Fordi vi ikke støtter vognmændene nu, så tænker de nok inde på Folketinget at vi heller ikke vil protestere mod næste tiltag: Minut- eller kilometer afgift på almindelige biler.

Vejafgift for personbiler: Klar om to år (Ekstra-Bladet)

Dovenskab koster.

Vi protesterede ikke mod pensionsreformer på samme måde som de gør i Frankrig. Det kostede fundamentet i vores samfund: Efterlønnen. Vi gjorde heller ikke nok da det gjaldt Store Bededag, så det er kun et spørgsmål om tid før den næste helligdag ryger. Vejskatten kommer. Måske også en dag for cykler for jeg slider også på vejene.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"