Er det slut med SAS

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Er det slut med SAS

Indlægaf EmoJanice » 11. maj 2023, 06:22

Ryanair har med EU domstolens hjælp fået en dom for at staten ikke måtte hjælpe SAS under pandemien.

Ugyldig redningspakke til SAS truer flyselskabets fremtid (Danmarks Radio)

Spørgsmålet er om fremtidens flyrejser vil komme til at foregå på discount-basis hvor man nok skal regne med at man om nogle år skal stå op frem til destinationen som lavprisselskaberne har foreslået så man kan proppe flere mennesker ind i flyene og de eneste selskaber som vil eksistere vil være selskaber som mere lever af skattetekniske finter end reel drift.

Efter flere års snak: Nu kan stå-pladserne på flyet være på vej (Ekstra-Bladet)
CAU-formand: Slaveri hos Ryanair (Check-in DK)

Hvad mener I?
0
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1195

Re: Er det slut med SAS

Indlægaf Moe » 11. maj 2023, 07:11

Tror ikke der er et marked for stå sæder. Har man ikke råd til at flyve, så finder man andre alternativer end at stå op.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Goozilla
Indlæg: 576
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Er det slut med SAS

Indlægaf Goozilla » 16. maj 2023, 16:01

Ståpladserne er et mediestunt, der giver omtale. Det er ikke i nærheden af en form, der kan blive godkendt til kommerciel drift.

Om SAS kan overleve eller ej er jo et spørgsmål, der har hængt i luften i årtier. Det her kan godt trække tæppet væk under dem, ja.

I forhold til Ryanair, der klager over ulovlig statsstøtte? Well, it takes one to know one...
https://ec.europa.eu/commission/pressco ... ip_19_4991
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Er det slut med SAS

Indlægaf EmoJanice » 18. maj 2023, 12:27

Ryanair kan slet ikke få hænderne ned. Nu prøver de at presse politikerne til at gribe ind over for en faglig konflikt, som arbejdsmarkedets parter prøver at løse. Hvem tror de, de er? Indien som ikke forstår opbygningen af et demokratisk samfund og domstolenes uafhængighed?

De er et tilfældigt flyselskab som formåede at vokse ved at medarbejderne ikke skulle betale skat i det land de arbejdede i. Noget der tog alt for mange år at få stoppet fordi man sov i timen. Men de er ikke mere end blot et flyselskab.

Ryanair kræver politisk indblanding i dansk flyvelederkonflikt (TV2 Nyhederne)
0
K.toldam
Indlæg: 4134
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1783

Re: Er det slut med SAS

Indlægaf K.toldam » 18. maj 2023, 21:02

EmoJanice skrev:Ryanair kan slet ikke få hænderne ned. Nu prøver de at presse politikerne til at gribe ind over for en faglig konflikt, som arbejdsmarkedets parter prøver at løse. Hvem tror de, de er? Indien som ikke forstår opbygningen af et demokratisk samfund og domstolenes uafhængighed?

De er et tilfældigt flyselskab som formåede at vokse ved at medarbejderne ikke skulle betale skat i det land de arbejdede i. Noget der tog alt for mange år at få stoppet fordi man sov i timen. Men de er ikke mere end blot et flyselskab.

Ryanair kræver politisk indblanding i dansk flyvelederkonflikt (TV2 Nyhederne)


Har du læst artiklen du linker til ?
Tidligere i denne uge gik DI Transport, SAS, Norwegian, DAT og lufthavnene i København, Aalborg og Billund sammen om lignende opfordring.

Naviair fyrede medarbejdere under corona, nu er det på tide de genansættes dem
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Er det slut med SAS

Indlægaf EmoJanice » 19. maj 2023, 06:41

K.toldam skrev:
EmoJanice skrev:Ryanair kan slet ikke få hænderne ned. Nu prøver de at presse politikerne til at gribe ind over for en faglig konflikt, som arbejdsmarkedets parter prøver at løse. Hvem tror de, de er? Indien som ikke forstår opbygningen af et demokratisk samfund og domstolenes uafhængighed?

De er et tilfældigt flyselskab som formåede at vokse ved at medarbejderne ikke skulle betale skat i det land de arbejdede i. Noget der tog alt for mange år at få stoppet fordi man sov i timen. Men de er ikke mere end blot et flyselskab.

Ryanair kræver politisk indblanding i dansk flyvelederkonflikt (TV2 Nyhederne)


Har du læst artiklen du linker til ?
Tidligere i denne uge gik DI Transport, SAS, Norwegian, DAT og lufthavnene i København, Aalborg og Billund sammen om lignende opfordring.

Naviair fyrede medarbejdere under corona, nu er det på tide de genansættes dem


Vi har stadig aktier i SAS og jobs i lufthavnen i klemme. Derfor bør vi lytte til dem. Ryanair er bare et udenlandsk selskab som etableret sig på skatteunddragelse og hyre af personale til sulteløn. Der er en forskel.
0
K.toldam
Indlæg: 4134
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1783

Re: Er det slut med SAS

Indlægaf K.toldam » 19. maj 2023, 09:35

EmoJanice skrev:
K.toldam skrev:
EmoJanice skrev:Ryanair kan slet ikke få hænderne ned. Nu prøver de at presse politikerne til at gribe ind over for en faglig konflikt, som arbejdsmarkedets parter prøver at løse. Hvem tror de, de er? Indien som ikke forstår opbygningen af et demokratisk samfund og domstolenes uafhængighed?

De er et tilfældigt flyselskab som formåede at vokse ved at medarbejderne ikke skulle betale skat i det land de arbejdede i. Noget der tog alt for mange år at få stoppet fordi man sov i timen. Men de er ikke mere end blot et flyselskab.

Ryanair kræver politisk indblanding i dansk flyvelederkonflikt (TV2 Nyhederne)


Har du læst artiklen du linker til ?
Tidligere i denne uge gik DI Transport, SAS, Norwegian, DAT og lufthavnene i København, Aalborg og Billund sammen om lignende opfordring.

Naviair fyrede medarbejdere under corona, nu er det på tide de genansættes dem


Vi har stadig aktier i SAS og jobs i lufthavnen i klemme. Derfor bør vi lytte til dem. Ryanair er bare et udenlandsk selskab som etableret sig på skatteunddragelse og hyre af personale til sulteløn. Der er en forskel.


Men du får det til at lyde som om Ryanair står alene med den holdning, selv om der står andet i dit link.

hvad med
Nu prøver de at presse politikerne til at gribe ind over for en faglig konflikt, som arbejdsmarkedets parter prøver at løse. Hvem tror de, de er? Indien som ikke forstår opbygningen af et demokratisk samfund og domstolenes uafhængighed?
Gælder den del ikke for DI Transport, SAS, Norwegian, DAT og lufthavnene i København, Aalborg og Billund.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Goozilla
Indlæg: 576
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Er det slut med SAS

Indlægaf Goozilla » 23. maj 2023, 06:58

K.toldam skrev:
EmoJanice skrev:Ryanair kan slet ikke få hænderne ned. Nu prøver de at presse politikerne til at gribe ind over for en faglig konflikt, som arbejdsmarkedets parter prøver at løse. Hvem tror de, de er? Indien som ikke forstår opbygningen af et demokratisk samfund og domstolenes uafhængighed?

De er et tilfældigt flyselskab som formåede at vokse ved at medarbejderne ikke skulle betale skat i det land de arbejdede i. Noget der tog alt for mange år at få stoppet fordi man sov i timen. Men de er ikke mere end blot et flyselskab.

Ryanair kræver politisk indblanding i dansk flyvelederkonflikt (TV2 Nyhederne)


Har du læst artiklen du linker til ?
Tidligere i denne uge gik DI Transport, SAS, Norwegian, DAT og lufthavnene i København, Aalborg og Billund sammen om lignende opfordring.

Naviair fyrede medarbejdere under corona, nu er det på tide de genansættes dem


Som jeg forstår det, er en stor del af flyvelederne, der fik sparket smuttet udenlands og har ikke i sinde at vende tilbage, fordi de har bedre forhold, hvor de er nu. Du ved, lidt ligesom vi gør med så mange vigtige faggrupper i DK. Læger, sygeplejersker, jordemødre...

Det er virkelig ærgerligt og Naviair har skidt så grusomt i nælderne. Jeg sidder til dagligt i den anden ende af radioen og kan klart bekræfte, at danske flyveledere er nogle af de mest effektive og professionelle derude. Ihvertfald i Europa. London er måske en my bedre, men har også enorme mængder trafik at håndtere.

Det kommer til at tage tid at rette op på og få flere uddannet og i mellemtiden risikerer vi at sætte en overordentlig høj standard over styr.
2
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"