Så døde bycyklerne i København

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 328
Kontakt:

Så døde bycyklerne i København

Indlægaf EmoJanice » 13. jan 2023, 10:30

Det er slut med de hvide cykler. Tilbage er der så kun private cykler og her mangler der en prisportal. Måske er det der at Københavns kommune skal ligge kræfterne ligesom andre byer, hvor man kan læse hvem der lejer cykler ud.

Jeg har prøvet Donkey og jeg må sige at jeg var noget betænkelig med den mangel på bremsekraft som lejecyklen havde så det var en engangsfornøjelse og nu kigger jeg efter en foldecykel, jeg kan have med i toget.

Hvad mener I om at de kommunale bycykler er gået i døden? Er det et tegn på at København som cykel også har haft sin tid?

Borgmester trækker streg i sandet: Bycykler lægges endegyldigt i graven (BT)
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8742
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7211

Re: Så døde bycyklerne i København

Indlægaf Artem » 13. jan 2023, 10:35

Hvad koster de at bruge?
Tænker det sikkert har været for dyrt og bøvlet selv med alt det tilskud.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 328
Kontakt:

Re: Så døde bycyklerne i København

Indlægaf EmoJanice » 13. jan 2023, 10:47

Jeg har følgende priser

Bolt: 10 kroner start + 2,25 pr minut
Bycykel: (hjemmesiden er spærret) 1 krone pr minut
Tier: kræver at du registerer dig i appen
Donkey: faldende priser for længere perioder startede fra 17 kroner for 15 minutter (1 time koster 36 kroner)

De 3 første har/havde el-cykler. Donkey er manuelle vrag som har fået orange maling.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8742
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7211

Re: Så døde bycyklerne i København

Indlægaf Artem » 13. jan 2023, 11:12

EmoJanice skrev:Jeg har følgende priser

Bolt: 10 kroner start + 2,25 pr minut
Bycykel: (hjemmesiden er spærret) 1 krone pr minut
Tier: kræver at du registerer dig i appen
Donkey: faldende priser for længere perioder startede fra 17 kroner for 15 minutter (1 time koster 36 kroner)

De 3 første har/havde el-cykler. Donkey er manuelle vrag som har fået orange maling.

Jeg er lidt i tvivl om hvem de cykler reelt skal henvende sig til.

Har før lejet cykler i KBH, men der har vi lejet for en hel dag til 120 kr.
Det er for mig meget mere attraktiv hvis man er turist og vil rundt og se byen. Frem for sådan noget pr minut.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16974
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21145

Re: Så døde bycyklerne i København

Indlægaf Misantropen » 13. jan 2023, 12:08

Artem skrev:
EmoJanice skrev:Jeg har følgende priser

Bolt: 10 kroner start + 2,25 pr minut
Bycykel: (hjemmesiden er spærret) 1 krone pr minut
Tier: kræver at du registerer dig i appen
Donkey: faldende priser for længere perioder startede fra 17 kroner for 15 minutter (1 time koster 36 kroner)

De 3 første har/havde el-cykler. Donkey er manuelle vrag som har fået orange maling.

Jeg er lidt i tvivl om hvem de cykler reelt skal henvende sig til.

Har før lejet cykler i KBH, men der har vi lejet for en hel dag til 120 kr.
Det er for mig meget mere attraktiv hvis man er turist og vil rundt og se byen. Frem for sådan noget pr minut.

Minuttælleren kan være god hvis man bruger det som alternativ til offentlig transport, hvor man ikke skal særlig langt, og kun har brug for den i kort tid. Medmindre man har pendlerkort kan det nemt være billigere end en bus- eller togbillet.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20519
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 44034

Re: Så døde bycyklerne i København

Indlægaf paint » 13. jan 2023, 13:03

Hos Green Mobility, kan man køre i el-bil for helt ned til 1.13 kr pr. minut. (kræver dog et abonnement til 49 kr pr. måned) . Fint hvis man ikke gider at trampe i pedelarne, eller skal på en længere rundtur.
Bycyklerne burde være billigere end 2.25 pr. minut, hvis de skal kunne konkurrere med el.bilerne.

Bilerne er inkl. forsikring og parkering i zonerne.

https://media.tenor.com/qRJPm17XwMQAAAA ... ancing.gif
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4897
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6489

Re: Så døde bycyklerne i København

Indlægaf Stars » 13. jan 2023, 13:36

Jeg kiggede på dem for længe siden.
De havde et abonnement, der ikke var så dyrt og den første halve time var gratis.
Eftersom jeg har bycykler lige foran min hoveddør, var det ho genialt - altså bortset fra, der ikke var en bycykelstation i nærheden af mit arbejde. :/
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"