Vil du købe en benzin bil pt?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Vil du købe en benzin bil pt?

Indlægaf LaMariposa » 2. jan 2023, 14:40

Synes ikke, at det er hul i hovedet at købe en benzinbil, men personligt ville jeg ikke putte så mange penge som en VW California koster i en benzinbil lige nu.

Vi har selv lige købt elbil, og den kører dæleme godt. Selvfølgelig skal man lige tænke sig om i forhold til ladelogistik, men vi holder alligevel ofte en pause på de længere ture, så for os gør det ikke den store forskel. Men det afhænger selvfølgelig af temperament, om man kan acceptere den model.
0
:lun: Be brave
K.toldam
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1734

Re: Vil du købe en benzin bil pt?

Indlægaf K.toldam » 3. jan 2023, 08:46

Cbas skrev:Hvad tænker du, er det hul i hovedet at købe en ny benzin bil?

Det er bedre end at købe en Diese bil.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Vil du købe en benzin bil pt?

Indlægaf DenBruneMunk » 3. jan 2023, 11:10

Det er helt klart hul i hovedet, jeg betaler 1kr for 5km's kørsel(vinter) her med de nye 1 øre afgifter og transport om natten, det er 4kr for 20km. Hvem kan sige at rækkevidde på en diesel kan slå de 4kr?
Og jo, elprisen kan sjældent være 3kr for 5km om natten :) så er vi oppe på 12kr for 20km's kørsel :)

Så jo, hul i hovedet og familier i huse misser på en stor besparelse især når de kører langt, og på grønne afgifter og service som nærmest er ikke eksisterende, udover nogle småting, bremser, filtre , sprinklervæske osv...
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Vil du købe en benzin bil pt?

Indlægaf annellaII » 10. jan 2023, 08:06

Cbas skrev:Hvad tænker du, er det hul i hovedet at købe en ny benzin bil?


Ikke for mig - jeg foretrækker stadigvæk en benzin bil frem for en el-bil.

(Men hvad jeg ALDRIG mere vil købe er en bil med automatik, jeg kan ikke fordrage at køre med automatik, som jeg gør nu i min første bil med automatik).
0
Brugeravatar
momuh
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 10:00
Kort karma: 3
Likede indlæg: 157

Re: Vil du købe en benzin bil pt?

Indlægaf momuh » 18. jan 2023, 09:22

LaMariposa skrev:
EmoJanice skrev:Hvis jeg havde kørekort, ville jeg købe en mikrobil. Den er nemmest at parkere og man kan stadig køre til Jylland uden en overnatning i Odense (hvor jeg har set at der ud til motorvejen er en opladningsstation)


Overnatning? Alt afhængigt af laderen og hvor hurtigt bilen modtager strøm, så kan mange elbiler lade op til 80% på ca. 40 minutter.


Min Ioniq5 kan endda gøre det på det halve, og det er der også andre modeller der kan. Opladningen går i hvertfald altid hurtigere end mine børn kan nå at fortære en Happy Meal.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"