Tålmodig kørelærer på Amager?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf Little_Woman » 28. jul 2021, 20:55

Jeg har kørekort, men har ikke kørt i 18 år. Jeg er meget usikker på det og semi-bange for at køre, men jeg overvejer at se om jeg kan komme over det, så jeg evt. kan købe en bil til min søn og mig.

Så... erfaringer med en god, rolig og tålmodig kørelærer på Amager - anyone?
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf LaMariposa » 31. jul 2021, 06:04

Desværre kender jeg intet til kørelærere på Amager, men jeg vil lige sige, at jeg har to veninder, som har haft det på præcis samme måde som dig. Men efter, at de begge har fået børn, så besluttede de sig også for, at det var for begrænsende, og nu kører de begge to bil uden problemer. Så jeg tror sagtens, at du kan vende det og komme igang igen.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf Sangius » 31. jul 2021, 06:08

Jeg tror de fleste kørelærer ville være fint tålmodige med dig. De er jo vant til folk som panikker når speedometeret rammer 30.
De første 10 gange jeg kørte igennem en rundkørsel panikkede jeg og lukkede øjnene. Fik da kørekort til sidst alligevel, og min kørelære tog det ret pænt :D
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf JoyNips » 31. jul 2021, 07:24

Little_Woman skrev:Jeg har kørekort, men har ikke kørt i 18 år. Jeg er meget usikker på det og semi-bange for at køre, men jeg overvejer at se om jeg kan komme over det, så jeg evt. kan købe en bil til min søn og mig.

Så... erfaringer med en god, rolig og tålmodig kørelærer på Amager - anyone?


Da jeg skulle i gang med at køre efter 10 års pause tog jeg et par timer ved Søernes Køreskole, tror jeg det hed. Noget med Søerne i hvert fald. Havde en supersød kørelærer der efter 2 ganges kørsel sagde at han ikke ville misbruge mine penge og booke flere timer, for han syntes ikke det var nødvendigt og han var helt tryg ved at sende mig alene ud i trafikken.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf didaa » 31. jul 2021, 07:42

Jeg har ikke kørt i over 20 år, og er lige begyndt at køre igen - midt i København gys! Jeg gjorde det lidt omvendt, og startede med at købe bilen, for jeg vidste at jeg ikke ville få kørt hvis jeg ikke havde bilen. Jeg har også købt en bil med automatgear, og jeg vil klart anbefale dig at gøre det samme. Du fokuserer mere på kørslen, og det er bare langt nemmere og mere flydende.

Overvej om du virkelig har brug for en kørelærer. Jeg har kørt og gør det stadig med en god ven, og det er lige så fint. Der er også rigtig meget pres på kørelærernes tid lige nu pga corona.

Det bedste råd jeg kan give er at du kaster dig ud i det. Du kan sagtens finde ud af det, men du mangler selvfølgelig rutine ligesom jeg gør, og det tager tid at få. Lad være med at lade dig stresse af de andre, mange kører som idioter, og det er helt ligegyldigt så længe du bare slapper af og tager den tid der skal til. Og så øv dig i først og fremmest at tænke på cyklisterne, det er her mange farlige situationer kan opstå.
2
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf didaa » 31. jul 2021, 07:44

JoyNips skrev:
Little_Woman skrev:Jeg har kørekort, men har ikke kørt i 18 år. Jeg er meget usikker på det og semi-bange for at køre, men jeg overvejer at se om jeg kan komme over det, så jeg evt. kan købe en bil til min søn og mig.

Så... erfaringer med en god, rolig og tålmodig kørelærer på Amager - anyone?


Da jeg skulle i gang med at køre efter 10 års pause tog jeg et par timer ved Søernes Køreskole, tror jeg det hed. Noget med Søerne i hvert fald. Havde en supersød kørelærer der efter 2 ganges kørsel sagde at han ikke ville misbruge mine penge og booke flere timer, for han syntes ikke det var nødvendigt og han var helt tryg ved at sende mig alene ud i trafikken.


Præcis. Som regel undervurderer vi vores egne evner når vi skal gøre noget nyt.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf Little_Woman » 1. aug 2021, 17:28

Tak for gode input!

Jeg tænker ikke at jeg vover mig så meget som 10 cm fra kantstenen uden en kørelærer i starten. Jeg har ingen gammel rutine at trække på, den fik jeg aldrig oparbejdet før omstændighederne gjorde at jeg lagde kørslen på hylden i sin tid. Men HELDIGVIS har jeg kortet!

Jeg lurer lidt på biler (på nettet) og kigger på en Toyota Yaris ybrid-fætter. Jeg ved ca. intet om biler, men automatgear, tjek! Jeg skal have alt det lir der kan gøre det lettere at være weekend- og feriebilist; til hverdag giver det ikke mening ifht børnehave/job, der er jeg afhængig af cykel.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf Pandesteg » 1. aug 2021, 19:01

Jeg tog rutinetimer hos en af min søsters bekendte, som havde speciale i nervøse/angste bilister, desværre tror jeg ikke hun arbejder som kørelærer længere ellers havde jeh anbefalet dig hende.

Jeg tænker du bare skal kontakte din lokale køreskole og spørge efter rutinetimer hos en tålmodig lærer. Bed eventuelt om en telefonsamtale med vedkommende inden og forklar hvad det er du er nervøs for og hvad du har brug for.
Jeg fortalte bl.a. at det jeg var bange for var ikke at have kontrol over bilen og at jeg ikke synes jeg havde overblik over/kunne overskue trafikken og så bad jeg om at blive talt meget roligt til og ikke blive råbt af mens jeg kører bil, da det er en voldsom angsttrigger for mig, da kørerlæren på manøvrebanen råbte og skreg helt umotiveret af os, da jeg kørte i bil allerførste gang på manøvrebanen.

Tror jeg havde 2-3 timer før jeg var tryg nok til at køre selv (havde på det tidspunkt ikke kørt siden min køreprøve for 8 år tilbage).

Jeg synes det vil være en ulempe ikke at kunne køre med manuelt gear, så overvej lige det en ekstra gang. Vi har f.eks. haft lånebil flere gange og der er det træls hvis man ikke kan køre den. Det med manuelt gear lærer man altså virkelig hurtigt.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf Little_Woman » 1. sep 2021, 20:24

Så skal jeg have en køretime på fredag :banan: :panik: :
8
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf Little_Woman » 3. sep 2021, 10:59

Jeg overlevede - bilen overlevede - kørelæreren overlevede :banan:

Det gik bedre end frygtet, men jeg var nervøs som før en eksamen. Puh! Han var heldigvis flink og rolig, bilen med automatgear og lækker. Vi kørte fra Amager over langebro, forbi Tivoli, til Fisketorvet, over sjællandsbroen og igen rundt på Amager.

Jeg lagde dog ud med noget af et moment - havde LIGE trillet ud fra kantstenen, da en børnebold kommer susende ud på vejen foran mig, jeg kan ikke se hvorfra. Så jeg bremser (ret) hårdt op, af frygt for bold og barn der evt løber efter bold - så kraftigt at kørelæreren spilder sin kaffe ud over sig selv. Ups :lol: Men hey, så må han bare få låg på den kop, jo!

Jeg tager en dobbeltlektion i næste uge og så er det måske dét. Jeg er klar opmuntret af, at det er så mega nemt at køre med automatgear, ifht. manuelt.
6
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Kesha
Indlæg: 363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:53
Kort karma: 66
Likede indlæg: 423

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf Kesha » 3. sep 2021, 12:40

Little_Woman skrev:Jeg overlevede - bilen overlevede - kørelæreren overlevede :banan:

Det gik bedre end frygtet, men jeg var nervøs som før en eksamen. Puh! Han var heldigvis flink og rolig, bilen med automatgear og lækker. Vi kørte fra Amager over langebro, forbi Tivoli, til Fisketorvet, over sjællandsbroen og igen rundt på Amager.

Jeg lagde dog ud med noget af et moment - havde LIGE trillet ud fra kantstenen, da en børnebold kommer susende ud på vejen foran mig, jeg kan ikke se hvorfra. Så jeg bremser (ret) hårdt op, af frygt for bold og barn der evt løber efter bold - så kraftigt at kørelæreren spilder sin kaffe ud over sig selv. Ups :lol: Men hey, så må han bare få låg på den kop, jo!

Jeg tager en dobbeltlektion i næste uge og så er det måske dét. Jeg er klar opmuntret af, at det er så mega nemt at køre med automatgear, ifht. manuelt.


Hvor er du god! :pompom:
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf Little_Woman » 10. sep 2021, 14:32

Efter 1,5 time i den københavnske myldretid i dag, mener kørelæreren at jeg er good to go! :banan: vi parkerede, kørte motorvej og i tæt trafik, og det gik, sgu, pisse godt! Er virkelig stolt af mig selv, jeg synes faktisk det var virkelig fedt.

Mentalt har jeg allerede købt en bil, en Yaris Hybrid, jeg skal bare lige reelt ud i en forhandler der har én på lager.

Tager ud og kigger i morgen :genert: :banan:

Edit: og nu kan jeg godt anbefale jer andre en god kørelærer på Amager!
6
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf Little_Woman » 19. sep 2021, 05:57

Ooooog på torsdag får jeg en næsten-ny bil leveret fra Jylland, en blå Yaris hybrid 2021.

Jeg er både :banan: :panik: :cool: :tie: :pompom:
7
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf Rapfisk » 19. sep 2021, 06:01

Tillykke med familieforøgelsen! Den bliver du glad for. Jeg er i hvert fald glad for min 2019-model.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Tålmodig kørelærer på Amager?

Indlægaf Little_Woman » 19. sep 2021, 09:59

Rapfisk skrev:Tillykke med familieforøgelsen! Den bliver du glad for. Jeg er i hvert fald glad for min 2019-model.


Tak!
Også hybrid?
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"