Blitzet af fotovogn uden at køre for stærkt

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Blitzet af fotovogn uden at køre for stærkt

Indlægaf Knirkemis » 8. jun 2021, 07:32

Jeg er inden for en uge, blevet blitzet to gange af den samme fotovogn. Den holder på Tagensvej, og første gang var jeg en lille smule i tvivl om, hvorvidt jeg kom over de tilladte 50 km/t. Jeg er dog temmelig sikker på, at det ikke var tilfældet, og her en uge efter er der heller ikke kommet brev fra politiet. I dag stod den der igen og jeg holdt øje med både dén og speederen. Jeg kørte 40 km/t, da jeg lige var drejet ud på vejen. Den blitzede igen, og ligesom sidst, var der ikke bagvedkørende.

Det har undret mig ret meget. Første gang blinkede den hvidt. I dag blinkede den rødt. Jeg har prøvet at google, hvad det kan betyde, men kan ikke finde svar. Laver politiet andre former for overvågning på bilerne?
Det eneste jeg har kunne finde, er faktiske en gammel tråd på debatten, hvor en debattør skriver, at politiet i jagten på en øksemorder, brugte fotovogne. Kan det mon være den slags, de er i gang med (måske ikke lige en øksemorder igen, men noget andet kriminalitetsrelateret).
0
Brugeravatar
Pilgrim
Indlæg: 129
Tilmeldt: 18. dec 2020, 11:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 279

Re: Blitzet af fotovogn uden at køre for stærkt

Indlægaf Pilgrim » 8. jun 2021, 08:10

Jeg har selv været ude for det samme og spurgte i den forbindelse manden i vognen. Han forklarede at det er udstyret som laver en kalibreringstest, hvilket det gør automatisk efter et antal målinger.
1
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Blitzet af fotovogn uden at køre for stærkt

Indlægaf Knirkemis » 8. jun 2021, 14:26

Lathyrus skrev:Måske tjekker de seler eller håndholdte telefoner?

Men en fartbøde kan nu også godt være flere uger om at dukke op, så man kan ikke ånde lettet op efter en uge

Det giver mening.
Jeg er 95% sikker på, at jeg ikke kørte for stærkt nogle af gangene :)
1

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"