Hjælp til ny bil - familiebil

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7393

Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf Neenah » 6. sep 2020, 18:28

Vi skal snart udskifte vores Hyundai i20 til noget større. Den er begyndt at skulle på værksted på jævnlig basis, og nu gider vi ikke mere. Vi synes lidt det er en jungle med hvad vi skal vælge af bil, og kunne godt bruge lidt input fra mere bilkyndige debattører.

Vi har snakket om en PHEV (fx Ford Kuga), men er i tvivl - dels om bagagerummet er stort nok og dels om vi får gavn af plug-in hybrid, når bilen primært skal bruges til motorvejskørsel (200 km om dagen i hverdagene, længere familieture en gang eller to om måneden). Alternativt har vi overvejet en Skoda Octavia eller en Hyundai i30/i40. Jeg er mest til SUV eller MPV typer, da jeg virkelig ikke bryder mig om at sidde "tæt" på vejen, når jeg kører bil.

Vores need to have liste er:
- Max 300K
- Brændstoføkonomisk
- Stort bagagerum (plads til barnevogn uden den skal skilles ad i atomer, og gerne plads til klapvogn også)
- Fartpilot
- Plads til to autostole

Nice to have:
- Automatgear
- PHEV
- Tre separate bagsæder

Kan debatten hjælpe?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf Bøtte » 6. sep 2020, 18:47

Vi har en Ford S Max og jeg ELSKER den :love:
Den har kæmpe meget plads både inde i bilen og i bagagerummet. Den kan rumme både barnevogn og klapvogn samtidig. Der er plads til en voksen mellem to autostole på bagsædet og bagsæderne kan ligges lidt ned. Det elsker vores børn og de sover nemt (og godt) i bilen.

Der udover er der mulighed for at få et (eller vist endda to) ekstra sæde i bagagerummet, det har vi dog ikke.


Nu er det en lidt ældre model vi har, aner ikke hvor brændstofsøkonomiske de nye modeller er.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6672
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 869
Likede indlæg: 18922

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf Æble » 7. sep 2020, 05:59

Vi har haft VV Touran i mange og i flere modeller og det er bare den lækreste bil. Og så er den lidt kønnere at se på end de fleste andre familiecontainere.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf DenBruneMunk » 7. sep 2020, 06:20

Med den mulige nye afgiftsreform som endnu engang skubber diesel ud til højre, og måske denne gang ligefrem gør dem meget dyrere at købe og højere grønne afgifter, så ville jeg stadig holde mig til SUV - PHEV modeller.

Mitsubishi Outlander PHEV i standard modellen er rigtig fin, 4x4/4wd og fin comfort, skulle have rigtig god plads bagi.
(Mitsubishi trækker sig fra Europa og salget af Outlander PHEV stopper, når europa lager er tomt, så måske skal man tænke over hvad de forhold betyder for mærket i fremtiden og den fremtidige bil man køber)
Kuga PHEV , fin og fancy , ramt af diverse problemer pt men vinder på markedet idag med langt på literen selv ved blandet kørsel, og stadig høj vægt.
Kuga fås jo også i Diesel varianter men så er prisen også meget højere og udenfor budget, og det giver ikke mere plads bagi.
Kia xceed nok ikke SUV , men værdig medspiller.
Jeep 4xe (PHEV) - 4wd , også stærk på motor og hp. Kender dog ikke bilen godt nok til at sige mere.
Senest rettet af DenBruneMunk 8. sep 2020, 17:48, rettet i alt 1 gang.
0
JoyNips
Indlæg: 12112
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34065

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf JoyNips » 7. sep 2020, 07:33

Neenah skrev:Vi skal snart udskifte vores Hyundai i20 til noget større. Den er begyndt at skulle på værksted på jævnlig basis, og nu gider vi ikke mere. Vi synes lidt det er en jungle med hvad vi skal vælge af bil, og kunne godt bruge lidt input fra mere bilkyndige debattører.

Vi har snakket om en PHEV (fx Ford Kuga), men er i tvivl - dels om bagagerummet er stort nok og dels om vi får gavn af plug-in hybrid, når bilen primært skal bruges til motorvejskørsel (200 km om dagen i hverdagene, længere familieture en gang eller to om måneden). Alternativt har vi overvejet en Skoda Octavia eller en Hyundai i30/i40. Jeg er mest til SUV eller MPV typer, da jeg virkelig ikke bryder mig om at sidde "tæt" på vejen, når jeg kører bil.

Vores need to have liste er:
- Max 300K
- Brændstoføkonomisk
- Stort bagagerum (plads til barnevogn uden den skal skilles ad i atomer, og gerne plads til klapvogn også)
- Fartpilot
- Plads til to autostole

Nice to have:
- Automatgear
- PHEV
- Tre separate bagsæder

Kan debatten hjælpe?


Vær obs på at at der er blevet tilbagekaldt små 3000 Ford kuga plug-in hybrider pga brandfare i batterier samt at mange har oplevet at den aflader batteriet over natten. https://jyllands-posten.dk/biler/ECE123 ... in-hybrid/

Personligt er vi gået lidt væk fra at ville have en plug-in hybeid nu. Der bliver presset så meget på fra EUs side med at få dem på markedet, så de bliver sendt ud før de er ordentligt gennemtestede og så bliver der fejlrettet efterfølgende. Så vi tager nok 3 år mere med leasing så de kan arbejde på teknologien før vi vil købe en plug-in hybrid. Også fordi det pt er helt umuligt at vurdere hvad værditabet bliver på dem.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Petrix
Indlæg: 3766
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3656

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf Petrix » 7. sep 2020, 07:43

Neenah skrev:Vi skal snart udskifte vores Hyundai i20 til noget større. Den er begyndt at skulle på værksted på jævnlig basis, og nu gider vi ikke mere. Vi synes lidt det er en jungle med hvad vi skal vælge af bil, og kunne godt bruge lidt input fra mere bilkyndige debattører.

Vi har snakket om en PHEV (fx Ford Kuga), men er i tvivl - dels om bagagerummet er stort nok og dels om vi får gavn af plug-in hybrid, når bilen primært skal bruges til motorvejskørsel (200 km om dagen i hverdagene, længere familieture en gang eller to om måneden). Alternativt har vi overvejet en Skoda Octavia eller en Hyundai i30/i40. Jeg er mest til SUV eller MPV typer, da jeg virkelig ikke bryder mig om at sidde "tæt" på vejen, når jeg kører bil.

Vores need to have liste er:
- Max 300K
- Brændstoføkonomisk
- Stort bagagerum (plads til barnevogn uden den skal skilles ad i atomer, og gerne plads til klapvogn også)
- Fartpilot
- Plads til to autostole

Nice to have:
- Automatgear
- PHEV
- Tre separate bagsæder

Kan debatten hjælpe?


Jeg ville nok vælge Skodaen. Den er god og rummelig og fås med det udstyr du gerne vil have.
0
27102021
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7393

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf Neenah » 8. sep 2020, 08:59

I går var vi ude for at prøve nogle biler af. Vi lagde os fast på at vi gerne vil hybrid - så det er det vi er gået efter. Vi prøvede en Kia Xceed SW, en Ford Kuga og en Peugeot 3008 hybrid. Alle tre virkeligt lækre biler, men vi kunne sagtens mærke at prisen også følger kvalitet. Den med lækrest køreegenskaber var klart Peugeot, men den var til gengæld 40.000 kr dyrere end de andre, så den er nok ude af billedet. Så i weekenden skal vi ud at prøve de to andre igen.

Er der nogen med inputs til de to? Vi skal have barnevognen med for at se hvordan den passer ind i puslespillet, og forhåbentlig giver det så mere eller mindre sig selv - selv om jeg er noget varmere på Kugaen end Kia som det ser ud pt. Med de features vi gerne vil have, så kommer de begge til at ligge omkring 310K.
0
Fledermäuslein
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6853

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf Fledermäuslein » 8. sep 2020, 09:02

Vi har også en Ford S-max og er også rigtig glade for den. Der er rigtig god plads i bagagerummet, vi kan have både bagage til hele familien til 14 dage + klapvogn + hundebur uden problemer. Vi har også de to ekstra sæder, som er praktiske, når vi skal have bedsteforældre med på tur eller legekammerater med. Man kan i øvrigt fint sidde imellem de to barnestole på bagsædet. Den bruger 7 liter diesel pr. 100 km, det synes jeg er fint for så stor en bil.

Vi har også haft en Volvo XC60, det var også en rigtig dejlig bil med god plads og følelsen af at sidde højt på vejen.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf DenBruneMunk » 8. sep 2020, 09:18

Neenah skrev:Er der nogen med inputs til de to? Vi skal have barnevognen med for at se hvordan den passer ind i puslespillet, og forhåbentlig giver det så mere eller mindre sig selv - selv om jeg er noget varmere på Kugaen end Kia som det ser ud pt. Med de features vi gerne vil have, så kommer de begge til at ligge omkring 310K.

Når i ser på ekstra udstyr på Kuga, så husk at vejl. priser ikke passer på PHEV bilen. Den er nemlig uden afgift, og ekstra udstyr sælges med 150% afgift, så regn med en klækkelig lavere pris for mere udstyr, og det burde sælger også forklare så i kan se bilen ikke bliver voldsom dyrere selvom i vælge teknologi eller vinter pakken med. Det som koster er anhængertræk som laves i Danmark og ikke på fabrikken.
Kun den pris for trend,titanium,st-line er priser i kan regne med, resten skal fratrækkes 150% afgift. Det burde så lyde som gode rabatter men er ikke mindre normal priser :) men det lyder godt når det kommer fra sælger og disse vejl. priser hos Ford.
0
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf tron » 8. sep 2020, 09:52

Ford Kuga opfylder det hele og er et godt valg.
0
JoyNips
Indlæg: 12112
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34065

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf JoyNips » 8. sep 2020, 13:02

Neenah skrev:I går var vi ude for at prøve nogle biler af. Vi lagde os fast på at vi gerne vil hybrid - så det er det vi er gået efter. Vi prøvede en Kia Xceed SW, en Ford Kuga og en Peugeot 3008 hybrid. Alle tre virkeligt lækre biler, men vi kunne sagtens mærke at prisen også følger kvalitet. Den med lækrest køreegenskaber var klart Peugeot, men den var til gengæld 40.000 kr dyrere end de andre, så den er nok ude af billedet. Så i weekenden skal vi ud at prøve de to andre igen.

Er der nogen med inputs til de to? Vi skal have barnevognen med for at se hvordan den passer ind i puslespillet, og forhåbentlig giver det så mere eller mindre sig selv - selv om jeg er noget varmere på Kugaen end Kia som det ser ud pt. Med de features vi gerne vil have, så kommer de begge til at ligge omkring 310K.


Brændende batteri-varm? :slem:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25020
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30010

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf Wizzze » 8. sep 2020, 13:29

Neenah skrev:I går var vi ude for at prøve nogle biler af. Vi lagde os fast på at vi gerne vil hybrid - så det er det vi er gået efter. Vi prøvede en Kia Xceed SW, en Ford Kuga og en Peugeot 3008 hybrid. Alle tre virkeligt lækre biler, men vi kunne sagtens mærke at prisen også følger kvalitet. Den med lækrest køreegenskaber var klart Peugeot, men den var til gengæld 40.000 kr dyrere end de andre, så den er nok ude af billedet. Så i weekenden skal vi ud at prøve de to andre igen.

Er der nogen med inputs til de to? Vi skal have barnevognen med for at se hvordan den passer ind i puslespillet, og forhåbentlig giver det så mere eller mindre sig selv - selv om jeg er noget varmere på Kugaen end Kia som det ser ud pt. Med de features vi gerne vil have, så kommer de begge til at ligge omkring 310K.


Hvis I går efter hybrid, så sørg for at den leveres med en varmepumpe. Det er rent idioti at den aldrig kører på el-motoren, bare fordi det er koldt uden for. Mange hybrid biler går direkte på benzindrift, hvis det er koldt, fordi el-motoren så ikke performer, En indbygget varmepumpe sørger for at holde el-motoren dejlig lun, så den ikke konstant slår over på den dyre benzin drift.
0
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12112
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34065

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf JoyNips » 8. sep 2020, 16:32

1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf DenBruneMunk » 8. sep 2020, 17:32


Har du ondt i røven over folk køber Kuga, eller hvad sker der for dig. Du skaber vist mere støj end du anbefaler og taler om en ny bil.
Jeg er rimelig sikker på trådstarter kender flere biler og Kuga problemer som snakkes om, skal du ikke begynde at fremhæve at VW ID:3 også kan gøre skade på andre, og starter på vejene med fejl i software og manglende funktioner? Listen er lang, forskellige biler med forskellige fejl igennem årene og folk køber stadig Peugeot selvom sæder engang brændte osv,osv. altså....

Måske skal dit næste indlæg være et billede af en Kuga 2020 PHEV i brand, det vil jeg godt se :)
0
JoyNips
Indlæg: 12112
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34065

Re: Hjælp til ny bil - familiebil

Indlægaf JoyNips » 8. sep 2020, 17:47

DenBruneMunk skrev:

Har du ondt i røven over folk køber Kuga, eller hvad sker der for dig. Du skaber vist mere støj end du anbefaler og taler om en ny bil.
Jeg er rimelig sikker på trådstarter kender flere biler og Kuga problemer som snakkes om, skal du ikke begynde at fremhæve at VW ID:3 også kan gøre skade på andre, og starter på vejene med fejl i software og manglende funktioner? Listen er lang, forskellige biler med forskellige fejl igennem årene og folk køber stadig Peugeot selvom sæder engang brændte osv,osv. altså....

Måske skal dit næste indlæg være et billede af en Kuga 2020 PHEV i brand, det vil jeg godt se :)


Det der sker er, at jeg gør opmærksom på en temmelig aktuel problematik om netop den bil, TS overvejer at gå ud og kaste en masse penge efter.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"