EL ladcykel - anbefalinger mv.

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 11. feb 2020, 14:51

LadyFox skrev:
achillaxedprune skrev:Så har jeg været ude og prøve Babboe e-curve, og den var rigtig lækker. De havde dog først Winthers ladcykel om 14 dage, og den ville jeg rigtig gerne prøve!

Men de havde en serviceaftale på 299 om måneden på cyklen. Og så bliver jeg bekymret igen. Jeg synes 3600 kr. årligt er virkelig mange penge at bruge på service.

En cykel der koster 24.000 kr. forventer jeg sådan set ikke skal koste over 10.000 i vedligehold de første 3 år! :gruble:

Enten er serviceaftalen den vildeste rip-off eller også koster det virkelig meget at vedligeholde sådan en EL ladcykel.

Iiiih!! Hvorfor skal det være så besværligt!
Det lyder helt vanvittigt. Der hvor jeg har købt min elcykel (dog ikke med lad) har jeg betalt 3000 kroner for 3 års service aftale med alle reperationer inkluderet.
En ladcykel kan sikkert godt kræve lidt mere vedligehold end min almindelige elcykel, men det der lyder voldsomt.


Enig, min første indskydelse var også: what the?! :lol:

3000 kr. for 3 år havde jeg gerne betalt.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 11. feb 2020, 14:53

FormerlyKnownAs skrev:Jeg vil egentlig bare lige slå et slag for Triobike. Vi har haft vores i 5,5 år og der har aldrig været det mindste. Sædet knækkede engang men det var vores egen skyld, de udskiftede det gratis. Den har ogås været med på flyvetur og i container til og fra Bangladesh.

Jeg ved ikke om det stadig gælder, men da vi købte den var det den letteste ladcykel på markedet.

Vi ELSKER den!


Tak for tippet... den ser da også viiiirkelig lækker ud. Men til over 50.000 kr., så er den over budget. Den skal bare bruges til småture i provinsen som f.eks. at tage sønnike til svømning. Men wow, den er nice! :dåne:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. feb 2020, 14:54

achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg vil egentlig bare lige slå et slag for Triobike. Vi har haft vores i 5,5 år og der har aldrig været det mindste. Sædet knækkede engang men det var vores egen skyld, de udskiftede det gratis. Den har ogås været med på flyvetur og i container til og fra Bangladesh.

Jeg ved ikke om det stadig gælder, men da vi købte den var det den letteste ladcykel på markedet.

Vi ELSKER den!


Tak for tippet... den ser da også viiiirkelig lækker ud. Men til over 50.000 kr., så er den over budget. Den skal bare bruges til småture i provinsen som f.eks. at tage sønnike til svømning. Men wow, den er nice! :dåne:


oh...den er steget lidt siden kan jeg så afsløre. Vi gav vist 18K uden moms :fløjt:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 11. feb 2020, 15:00

FormerlyKnownAs skrev:
achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg vil egentlig bare lige slå et slag for Triobike. Vi har haft vores i 5,5 år og der har aldrig været det mindste. Sædet knækkede engang men det var vores egen skyld, de udskiftede det gratis. Den har ogås været med på flyvetur og i container til og fra Bangladesh.

Jeg ved ikke om det stadig gælder, men da vi købte den var det den letteste ladcykel på markedet.

Vi ELSKER den!


Tak for tippet... den ser da også viiiirkelig lækker ud. Men til over 50.000 kr., så er den over budget. Den skal bare bruges til småture i provinsen som f.eks. at tage sønnike til svømning. Men wow, den er nice! :dåne:


oh...den er steget lidt siden kan jeg så afsløre. Vi gav vist 18K uden moms :fløjt:


Typisk! Og det var alligevel noget af et spring i pris. Finder du den til gammel pris, så skriv gerne. Så kommer den med i loopet. :-p
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. feb 2020, 15:03

achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg vil egentlig bare lige slå et slag for Triobike. Vi har haft vores i 5,5 år og der har aldrig været det mindste. Sædet knækkede engang men det var vores egen skyld, de udskiftede det gratis. Den har ogås været med på flyvetur og i container til og fra Bangladesh.

Jeg ved ikke om det stadig gælder, men da vi købte den var det den letteste ladcykel på markedet.

Vi ELSKER den!


Tak for tippet... den ser da også viiiirkelig lækker ud. Men til over 50.000 kr., så er den over budget. Den skal bare bruges til småture i provinsen som f.eks. at tage sønnike til svømning. Men wow, den er nice! :dåne:


oh...den er steget lidt siden kan jeg så afsløre. Vi gav vist 18K uden moms :fløjt:


Typisk! Og det var alligevel noget af et spring i pris. Finder du den til gammel pris, så skriv gerne. Så kommer den med i loopet. :-p


:D den var også relativt ny på markedet dengang. Selvom at det ikke er så mange år siden. Det er en temmelig stor forskel ja.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 11. feb 2020, 17:23

FormerlyKnownAs skrev::D den var også relativt ny på markedet dengang. Selvom at det ikke er så mange år siden. Det er en temmelig stor forskel ja.


Hvilken en type har du? Og trustpilot viser også nogle dårlige anmeldelser for Triobike - 17% giver én stjerne. :gruble: https://dk.trustpilot.com/review/www.triobike.dk
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. feb 2020, 01:09

achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev::D den var også relativt ny på markedet dengang. Selvom at det ikke er så mange år siden. Det er en temmelig stor forskel ja.


Hvilken en type har du? Og trustpilot viser også nogle dårlige anmeldelser for Triobike - 17% giver én stjerne. :gruble: https://dk.trustpilot.com/review/www.triobike.dk


Var inde og kigge og tælle istedet for st se % og 3 ud af 18 reviews er 1* og 1 er 2* mod 12 á 5* og 3 á 4*. Det synes jeg egentlig er ganske okay. Det ville være mærkeligt hvis alle altid var 100% tilfredse med produkt eller service et sted uanset hvad det er. Selvom at det er ønskværdigt. Dét sagt så bruger jeg aldrig rigtig selv trustpilot.

Som sagt har vi ikke engang haft behov for at have vores til service og da noget gik i stykker selvforskyldt fik vi nyt uden beregning.

Jeg har monoudgaven. Vi kørte ofte hvor jeg sad i med vores søn og manden kørte :D
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. feb 2020, 01:13

Jeg kan iøvrigt se at mono kan købes billigt på dba uden el. Jeg ved at de dengang vi købte, tilbød at eftermontere el hvis man købte uden. Jeg ved ikke om det stadig er en mulighed.
0
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf vandmelon » 12. feb 2020, 02:16

Nu har jeg ikke erfaring med ladcykler, men jeg har erfaring med almindelige el-cykler. Min holdning er, at en cykel er en cykel. En dyrt hjul punkterer ligesom et billigt, så der er ingen forskel. Et dyrt cykelstyr går i stykker og svinger løst frem og tilbage ligesom et billigt på grund af slitage, så der er ikke nogen forskel her hellere, og sådan kan man blive ved: https://politiken.dk/forbrugogliv/forbr ... %B8rte-dem

....indtil vi når batteriet: Her skal du virkelig bidde tænderne sammen og være opmærksom hvad det er for noget du køber.
1) Kig på mærket. Hvis vi fx tager mobiltelefoner for at gøre det simpelt, så ved vi fx alle at et originalt sony batteri er bedre end et denver batteri. 2) Kig på snitprisen på nettet for at gøre det simpelt; jo dyrere et batteri er, jo bedre er det som regel.

Har du så fundet en ladcykel med et batteri af et godt mærke samtidig med, at batteriets pris er høj/mellemhøj og du så finder en brugt "næsten ny" elcykel hvor der er kvittering på, at den faktisk lige er købt, så rammer du 10000 og ikke 20000 og får det samme for pengene.

Der er mange derude, der lige har købt en ladcykel, kørt lidt på den ½ års tid og finder ud af, at de hellere vil tage bilen samtidig med at den fylder og så skal de bare af med den hurtigst muligt, og så har du den til 10000, hvis du er hurtig og er god til at fange de nyeste annoncer og hugge til inden alle de andre. Nu har jeg brugt 1 min på research på det der er på markedet nu, så det er slet ikke gennemtænkt det jeg skriver nu, og jeg kan sagtens tage fejl, men nu skrev jeg for sjov på dba: "ladcykel".

Har fundet denne her:
https://www.dba.dk/ladcykel-x-zite-el-l ... 063727137/

Jeg er ikke tilfreds med at den er SÅ gammel, batterier har det med at dø, hvis de ikke bliver brugt ofte og bliver for gamle, men hvis nu det var et orgentligt batteri der sad i den (har ikke tjekket det) og den måske var fra 2019 i stedet og sælgeren havde sat den til omkring 10000 måske med lidt held, så var den min. Men ellers ligner det lidt noget man i teorien kunne smide penge efter hvis bare den havde været lidt yngre i alderen.

Kigger videre, det er virkelig 2 min research, ikke mere, så jeg finder nok ikke de bedste samtidig med at det er ikke sikkert at jeg har ramt dagen, man skal jo kigge hver dag for at kunne slå til, men nu er den her dukket op:
https://www.dba.dk/ladcykel-nihola-niho ... 063665172/
Vi kan se at nyprisen er 18000. Der står at den er brugt 10 gange. Kan hun støtte op om dette med en kvittering, og vil sælge for 13000 fx & bor tæt på dig, samtidig med at vi lige tjekker batteriet ud, bum, så er den vores. En hurtig google søgning giver dog ikke svar på hvilket batteri der sidder i, men giver i stedet det her: "nihola Family er i test blevet kåret til den bedste ladcykel i Danmark, Sverige og Holland." Allerede her er vi pludselig nået langt, selvom vi stadig ikke har fundet ud af det med batteriet, men tvivler på, at de i den kåring ikke har taget højde for batteriet, men jeg ville dobbelttjekke alligevel :) Der er ikke nogen der smider et godt kvalitetsbatteri fra et stabilt mærke i en møgcykel. Og ja, nu ved jeg godt, at det lyder selvmodsigende i forhold til det jeg skrev i starten "en cykel er en cykel" og her lader jeg mig pludselig drage af, at en eller anden cykelmærke er blevet kåret som det bedste. Ok, ingen regler uden undtagelser, når der står DETTE; "den bedste". Her ville jeg nok lytte lidt alligevel til selve cykelmærket, men ellers ikke :) Men fandens også, at det var lige det argument der dukkede op og ikke "dette cykelmærke er kendt for kun at bruge bosh batterier" fx så havde jeg været fri for at modsige mig selv lidt, men fair nok, ingen regler uden undtagelser, naturligvis skal man lytte lidt til, hvis der bliver sagt, at et cykelmærke er "det bedste" :D

Bare mit bud på hvordan jeg ville gøre det :)
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 13. feb 2020, 18:17

FormerlyKnownAs skrev:
achillaxedprune skrev:
FormerlyKnownAs skrev::D den var også relativt ny på markedet dengang. Selvom at det ikke er så mange år siden. Det er en temmelig stor forskel ja.


Hvilken en type har du? Og trustpilot viser også nogle dårlige anmeldelser for Triobike - 17% giver én stjerne. :gruble: https://dk.trustpilot.com/review/www.triobike.dk


Var inde og kigge og tælle istedet for st se % og 3 ud af 18 reviews er 1* og 1 er 2* mod 12 á 5* og 3 á 4*. Det synes jeg egentlig er ganske okay. Det ville være mærkeligt hvis alle altid var 100% tilfredse med produkt eller service et sted uanset hvad det er. Selvom at det er ønskværdigt. Dét sagt så bruger jeg aldrig rigtig selv trustpilot.

Som sagt har vi ikke engang haft behov for at have vores til service og da noget gik i stykker selvforskyldt fik vi nyt uden beregning.

Jeg har monoudgaven. Vi kørte ofte hvor jeg sad i med vores søn og manden kørte :D


Åh, det er ikke godt... Jeg er begyndt at blive lidt forelsket i mono’en! :gisp: Jeg tror, at den skal prøvekøres snarest muligt. Håber ikke den er så nice, som jeg tror. :-p

Lyder godt der er god plads i! Hvordan er det med pladsen når dækkenet er på? Og fungerer det godt i praksis? Det er helt klart et punkt, hvor monoen skiller sig ud. Jeg er ved med den måde, som overdækkenet er lavet.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 13. feb 2020, 18:19

vandmelon skrev:Nu har jeg ikke erfaring med ladcykler, men jeg har erfaring med almindelige el-cykler. Min holdning er, at en cykel er en cykel. En dyrt hjul punkterer ligesom et billigt, så der er ingen forskel. Et dyrt cykelstyr går i stykker og svinger løst frem og tilbage ligesom et billigt på grund af slitage, så der er ikke nogen forskel her hellere, og sådan kan man blive ved: https://politiken.dk/forbrugogliv/forbr ... %B8rte-dem

....indtil vi når batteriet: Her skal du virkelig bidde tænderne sammen og være opmærksom hvad det er for noget du køber.
1) Kig på mærket. Hvis vi fx tager mobiltelefoner for at gøre det simpelt, så ved vi fx alle at et originalt sony batteri er bedre end et denver batteri. 2) Kig på snitprisen på nettet for at gøre det simpelt; jo dyrere et batteri er, jo bedre er det som regel.

Har du så fundet en ladcykel med et batteri af et godt mærke samtidig med, at batteriets pris er høj/mellemhøj og du så finder en brugt "næsten ny" elcykel hvor der er kvittering på, at den faktisk lige er købt, så rammer du 10000 og ikke 20000 og får det samme for pengene.

Der er mange derude, der lige har købt en ladcykel, kørt lidt på den ½ års tid og finder ud af, at de hellere vil tage bilen samtidig med at den fylder og så skal de bare af med den hurtigst muligt, og så har du den til 10000, hvis du er hurtig og er god til at fange de nyeste annoncer og hugge til inden alle de andre. Nu har jeg brugt 1 min på research på det der er på markedet nu, så det er slet ikke gennemtænkt det jeg skriver nu, og jeg kan sagtens tage fejl, men nu skrev jeg for sjov på dba: "ladcykel".

Har fundet denne her:
https://www.dba.dk/ladcykel-x-zite-el-l ... 063727137/

Jeg er ikke tilfreds med at den er SÅ gammel, batterier har det med at dø, hvis de ikke bliver brugt ofte og bliver for gamle, men hvis nu det var et orgentligt batteri der sad i den (har ikke tjekket det) og den måske var fra 2019 i stedet og sælgeren havde sat den til omkring 10000 måske med lidt held, så var den min. Men ellers ligner det lidt noget man i teorien kunne smide penge efter hvis bare den havde været lidt yngre i alderen.

Kigger videre, det er virkelig 2 min research, ikke mere, så jeg finder nok ikke de bedste samtidig med at det er ikke sikkert at jeg har ramt dagen, man skal jo kigge hver dag for at kunne slå til, men nu er den her dukket op:
https://www.dba.dk/ladcykel-nihola-niho ... 063665172/
Vi kan se at nyprisen er 18000. Der står at den er brugt 10 gange. Kan hun støtte op om dette med en kvittering, og vil sælge for 13000 fx & bor tæt på dig, samtidig med at vi lige tjekker batteriet ud, bum, så er den vores. En hurtig google søgning giver dog ikke svar på hvilket batteri der sidder i, men giver i stedet det her: "nihola Family er i test blevet kåret til den bedste ladcykel i Danmark, Sverige og Holland." Allerede her er vi pludselig nået langt, selvom vi stadig ikke har fundet ud af det med batteriet, men tvivler på, at de i den kåring ikke har taget højde for batteriet, men jeg ville dobbelttjekke alligevel :) Der er ikke nogen der smider et godt kvalitetsbatteri fra et stabilt mærke i en møgcykel. Og ja, nu ved jeg godt, at det lyder selvmodsigende i forhold til det jeg skrev i starten "en cykel er en cykel" og her lader jeg mig pludselig drage af, at en eller anden cykelmærke er blevet kåret som det bedste. Ok, ingen regler uden undtagelser, når der står DETTE; "den bedste". Her ville jeg nok lytte lidt alligevel til selve cykelmærket, men ellers ikke :) Men fandens også, at det var lige det argument der dukkede op og ikke "dette cykelmærke er kendt for kun at bruge bosh batterier" fx så havde jeg været fri for at modsige mig selv lidt, men fair nok, ingen regler uden undtagelser, naturligvis skal man lytte lidt til, hvis der bliver sagt, at et cykelmærke er "det bedste" :D

Bare mit bud på hvordan jeg ville gøre det :)


Tusind tak for din lange og udførelige guide! Det er smadder sødt. Jeg er dog temmelig loren ved at købe lige præcis dette her produkt brugt. Og jeg køber ellers RIGTIG meget genbrug.
Jeg vil helst have lige dette her fra nyt. Både så jeg ved hvordan den er passet og plejet, og for at være ikke på den ikke er stjålet. :)

Og så tror, at der er kæmpe stor forskel på kvaliteten af cyklerne. Ligesom der er forskel på almindelige cykler i min optik. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Kerrigan » 13. feb 2020, 18:57

Vi købte en Babboe Mountain Curve gennem Family Rider.
Jeg har ikke været på den siden jeg fødte for fire uger siden, men nåede at køre over 200 kilometer på den som højgravid på 1½-2 måneder. Endda med min mand i ladet indimellem. :-D
Glæder mig til at komme op på den igen, den er bare så lækker at cykle på.

Denne model (med indvendige gear): https://www.familyrider.dk/shop/babboe- ... 9863p.html

Vi købte et to-måneders hjemme-serviceeftersyn.
Derudover kan jeg ikke sætte en finger på den generelle kundeservice. Lynhurtig og behagelig. Den ankom med et fladt dæk, og der kom simpelthen en ud for at tjekke om den bare var flad eller punkteret.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 13. feb 2020, 20:12

Kerrigan skrev:Vi købte en Babboe Mountain Curve gennem Family Rider.
Jeg har ikke været på den siden jeg fødte for fire uger siden, men nåede at køre over 200 kilometer på den som højgravid på 1½-2 måneder. Endda med min mand i ladet indimellem. :-D
Glæder mig til at komme op på den igen, den er bare så lækker at cykle på.

Denne model (med indvendige gear): https://www.familyrider.dk/shop/babboe- ... 9863p.html

Vi købte et to-måneders hjemme-serviceeftersyn.
Derudover kan jeg ikke sætte en finger på den generelle kundeservice. Lynhurtig og behagelig. Den ankom med et fladt dæk, og der kom simpelthen en ud for at tjekke om den bare var flad eller punkteret.


Skægt, lige præcis den hjemmeside ville være hvor vi ville købe cyklen, hvis det var en Babboe vi endte med. De har jo fået fantastiske anmeldelser på trustpilot! :love2:

Det ville også være en Mountain Curve, vi ville vælge. Men hvordan synes du den er med hensyn til sving og manøvre? Jeg skal igennem en del bomme på de lokale stier, når jeg skal rundt. Og det kunne jeg godt forestille mig blev et problem med Babboe. :gruble: Og har du været ude for at løbe tør for batteri, hvis du kørte en længere tur?

Det er sådan noget hejs, jeg skal forbi med ladcyklen:
Billede
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 13. feb 2020, 20:23

Kerrigan skrev:Vi købte en Babboe Mountain Curve gennem Family Rider.
Jeg har ikke været på den siden jeg fødte for fire uger siden, men nåede at køre over 200 kilometer på den som højgravid på 1½-2 måneder. Endda med min mand i ladet indimellem. :-D
Glæder mig til at komme op på den igen, den er bare så lækker at cykle på.

Denne model (med indvendige gear): https://www.familyrider.dk/shop/babboe- ... 9863p.html

Vi købte et to-måneders hjemme-serviceeftersyn.
Derudover kan jeg ikke sætte en finger på den generelle kundeservice. Lynhurtig og behagelig. Den ankom med et fladt dæk, og der kom simpelthen en ud for at tjekke om den bare var flad eller punkteret.


Og lige et spørgsmål til: Ender man ikke bare med at have kalechen på hele tiden? Det er mit største irritationsmoment omkring Babboe... Jeg forestiller mig at man konstant skal have de der metalbuer på og eventuelt også kalechen. Det er jo ikke såda, at man lige kan have det liggende under et sæde, hvis det begynder at regne, når man er ude.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf ajnaM » 13. feb 2020, 20:51

Herinde bliver ladcykler stjålet i løbet af et par dage, så vi er desværre nødt til at klare os uden - men vi havde en Triobike (eller to, faktisk, men de blev begge stjålet på under en uge), og nu har vi en Winther Kangaroo i sommerhuset. Og selvom Triobiken var meget flot og helt ny og skulle være meget lettere og alt det der, så vil jeg sige, at jeg klart foretrækker Kangaroo'en. Der er kort sagt meget, meget bedre at køre på.

Jeg ved ikke, hvordan el-modellerne er - jeg ville uden problemer kunne køre Kangaroo'en i byen uden el, men jeg tænker, der er en grund til, du gerne vil have det på. Men min pointe må være, at du skal ud og prøve nogle forskellige. Og jeg kan klart slå et slag for Winther, der godt nok ikke er specielt køn, men til gengæld ligger virkelig godt på vejen, og som er enormt nem og praktisk at have med at gøre. :gogo:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"