EL ladcykel - anbefalinger mv.

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 11. mar 2020, 16:04

Ondemand skrev:
achillaxedprune skrev:
Ondemand skrev:Jeg har forelsket mig i en MK1-E fra http://www.butchersandbicycles.com/
Men er du svimmel hvor er det mange penge for en cykel :gisp:


Det var også min mands favorit. :lol: Jeg mindes dog ikke, at vi fandt en pris for herligheden. Hvad koster den?


Udgaven med et 500 Wh batteri kan fås for 53.699 kr, men så er der også indbygget kopholder :P

https://www.hellorider.dk/butchers-bicy ... wh-nuvinci


Jeg havde en smertegrænse på de 50.000 kr.... Jeg kunne ikke forlige mig tanken om at betale mere end dét for en cykel. Og jeg er simpelthen SÅ glad for min Winther, som jeg nu har haft en lille uges tid. :lun:

Awayway...køb køb køb! :banan2:
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11408

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Kerrigan » 11. mar 2020, 17:35

Ondemand skrev:
achillaxedprune skrev:
Ondemand skrev:Jeg har forelsket mig i en MK1-E fra http://www.butchersandbicycles.com/
Men er du svimmel hvor er det mange penge for en cykel :gisp:


Det var også min mands favorit. :lol: Jeg mindes dog ikke, at vi fandt en pris for herligheden. Hvad koster den?


Udgaven med et 500 Wh batteri kan fås for 53.699 kr, men så er der også indbygget kopholder :P

https://www.hellorider.dk/butchers-bicy ... wh-nuvinci

Der er en på nabovejen som har den. Den er rigtig lækker, prisen var dog en dealbreaker for os.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 12. mar 2020, 05:09

Kerrigan skrev:
Ondemand skrev:
achillaxedprune skrev:
Ondemand skrev:Jeg har forelsket mig i en MK1-E fra http://www.butchersandbicycles.com/
Men er du svimmel hvor er det mange penge for en cykel :gisp:


Det var også min mands favorit. :lol: Jeg mindes dog ikke, at vi fandt en pris for herligheden. Hvad koster den?


Udgaven med et 500 Wh batteri kan fås for 53.699 kr, men så er der også indbygget kopholder :P

https://www.hellorider.dk/butchers-bicy ... wh-nuvinci

Der er en på nabovejen som har den. Den er rigtig lækker, prisen var dog en dealbreaker for os.


Umiddelbart så mangler der billeder af den med kaleche på. Men vi endte alligevel med en pris på 42.000 kr., så det er bare dyrt. :tie:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11408

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Kerrigan » 12. mar 2020, 06:10

achillaxedprune skrev:
Kerrigan skrev:Der er en på nabovejen som har den. Den er rigtig lækker, prisen var dog en dealbreaker for os.


Umiddelbart så mangler der billeder af den med kaleche på. Men vi endte alligevel med en pris på 42.000 kr., så det er bare dyrt. :tie:

Der er ikke kaleche på nabovejens cykel, måske regnslag? Det har vi selv (tilkøbt).

Vi endte selv på de 35000 kroner inklusiv ekstraudstyr. Vi mangler dog en babylift til cyklen, så babygirl kan komme med ud. Det glæder jeg mig til at se hvordan hun tager. :love:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Purple Haze » 24. apr 2020, 08:36

Har ikke læst tråden igennem (endnu), men hr mand overvejer denne:
https://www.cargokid.dk/el-ladcykel-fro ... d4QAvD_BwE

Nogen der har nogen erfaringer med den?

Edit:
Kan heldigvis ikke finde nogen der direkte taler imod den.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf didaa » 25. apr 2020, 14:15

Purple Haze skrev:Har ikke læst tråden igennem (endnu), men hr mand overvejer denne:
https://www.cargokid.dk/el-ladcykel-fro ... d4QAvD_BwE

Nogen der har nogen erfaringer med den?

Edit:
Kan heldigvis ikke finde nogen der direkte taler imod den.


Jeg har ikke nogen erfaringer med den, men vi var ude at prøve en cargokid i sidste uge. Jeg synes det er svært at gennemskue hvad man får for pengene, men vi havde ikke en speciel god fornemmelse af cyklerne. Den vi prøvede hakkede en del i motoren og var lidt for aggressiv, og fyren som stod i butikken sagde det var fordi prøvecyklen var ved at være slidt. Det er muligt, men vi kunne ikke få at vide hvor gammel prøvecyklen var og hvor meget den havde kørt. Derudover bryder jeg mig ikke om designet på den model du viser, den ser ret pimpet ud i virkeligheden og med enormt brede dæk.

Vi er endt med at bestille en babboe curve, som klart kørte bedre end cargokid.
0
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Ondemand » 18. nov 2020, 03:31

Jeg nærmer mig et indkøb af en ladcykel og har fået indsnævret feltet til to kandidater. Jeg har droppet min tidligere favorit fra Butchers and Bicycles da jeg havde lidt svært ved at retfærdiggøre den høje pris overfor mig selv. Det er primært en cykel til daglige indkøb og knap så meget langfart.

Nu står valget imellen en Johnny Loco E-Cargo og Cargobikes of Sweden’s Delight model. Den første er nok den mest fancy sådan rent designmæssigt, mens prisen på svenskeren er skarpere og så har den blinklys indbygget - jeg hælder nok mest til den svenske model. Hvad siger panelet? :)

Model 1:
https://www.ladcyklen.dk/ladcykel/johnn ... light.html

eller

Model 2 (prisen er i svenske kroner):
https://www.cargobike.se/produkt/cargobike-delight/
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Ondemand » 24. dec 2020, 11:32

Det endte så med en helt 3. model .. nu har jeg bestilt en Ultimate Curve fra Amladcykler.dk :banan2:

https://amladcykler.dk/produkt/el-ladcy ... ate-curve/

Curve.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11408

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Kerrigan » 24. dec 2020, 16:26

Ondemand skrev:Det endte så med en helt 3. model .. nu har jeg bestilt en Ultimate Curve fra Amladcykler.dk :banan2:

https://amladcykler.dk/produkt/el-ladcy ... ate-curve/

Curve.jpg

Tillykke med cyklen! Den skal I nok blive glade for. :)
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Ondemand » 24. dec 2020, 16:34

Kerrigan skrev:
Ondemand skrev:Det endte så med en helt 3. model .. nu har jeg bestilt en Ultimate Curve fra Amladcykler.dk :banan2:

https://amladcykler.dk/produkt/el-ladcy ... ate-curve/

Curve.jpg

Tillykke med cyklen! Den skal I nok blive glade for. :)


Tak, jeg glæder mig allerede til at cykle Bornholm rundt til sommer :)
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Fledermäuslein
Indlæg: 2122
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6831

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Fledermäuslein » 18. apr 2021, 20:05

Jeg hiver lige denne frem igen.

Er der nogen af jer, der kan fortælle, om jeres cykler har kraft nok til at køre op ad stejle bakker med et par børn?

Jeg ville megagerne have en ladcykel til at hente/bringe børnene. Vi skal køre fem-seks kilometer, primært mark og skov, med et par stejle bakker og jeg kan simpelthen ikke gennemskue, om cyklerne kan klare de bakker.

Jeg har kigget på en babboe mountain curve, som påstås at kunne køre op ad bakker, men passer det mon?

Det nemmeste ville selvfølgelig være at prøvekøre en, men vi har ikke en forhandler lige i nærheden. Så jeg er stadig i researchfasen for at finde ud af, hvilken forhandler vi skal kigge efter. Eller hvilken cykel der passer til vores behov. Det er lidt af et besværligt projekt.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11408

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Kerrigan » 19. apr 2021, 10:59

Fledermäuslein skrev:Jeg hiver lige denne frem igen.

Er der nogen af jer, der kan fortælle, om jeres cykler har kraft nok til at køre op ad stejle bakker med et par børn?

Jeg ville megagerne have en ladcykel til at hente/bringe børnene. Vi skal køre fem-seks kilometer, primært mark og skov, med et par stejle bakker og jeg kan simpelthen ikke gennemskue, om cyklerne kan klare de bakker.

Jeg har kigget på en babboe mountain curve, som påstås at kunne køre op ad bakker, men passer det mon?

Det nemmeste ville selvfølgelig være at prøvekøre en, men vi har ikke en forhandler lige i nærheden. Så jeg er stadig i researchfasen for at finde ud af, hvilken forhandler vi skal kigge efter. Eller hvilken cykel der passer til vores behov. Det er lidt af et besværligt projekt.

Det kan den godt. :)
Vi har en Babboe Curve Mountain, og jeg har kørt med min mand i ladet op ad Randersvej her i Århus. Det klarede den fint. Uden at kende dine børns vægt, så tænker jeg at han formentligt vejer mere tilsammen.

Bare sørg for at batteriet er fuldt opladet, da det bruger ekstra jo mere du skruer op for hjælpen.

Nå ja, og så kan jeg anbefale at få den med indvendige gear (for mindre vedligehold) og en quick-release saddel, så det er nemmere at justere sadlen.

Nu ved jeg at I bor i Tyskland, men I er mere end velkomne til at komme og prøve den, hvis I en dag kommer til Århus.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Fledermäuslein
Indlæg: 2122
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6831

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Fledermäuslein » 19. apr 2021, 12:56

Kerrigan skrev:
Fledermäuslein skrev:Jeg hiver lige denne frem igen.

Er der nogen af jer, der kan fortælle, om jeres cykler har kraft nok til at køre op ad stejle bakker med et par børn?

Jeg ville megagerne have en ladcykel til at hente/bringe børnene. Vi skal køre fem-seks kilometer, primært mark og skov, med et par stejle bakker og jeg kan simpelthen ikke gennemskue, om cyklerne kan klare de bakker.

Jeg har kigget på en babboe mountain curve, som påstås at kunne køre op ad bakker, men passer det mon?

Det nemmeste ville selvfølgelig være at prøvekøre en, men vi har ikke en forhandler lige i nærheden. Så jeg er stadig i researchfasen for at finde ud af, hvilken forhandler vi skal kigge efter. Eller hvilken cykel der passer til vores behov. Det er lidt af et besværligt projekt.

Det kan den godt. :)
Vi har en Babboe Curve Mountain, og jeg har kørt med min mand i ladet op ad Randersvej her i Århus. Det klarede den fint. Uden at kende dine børns vægt, så tænker jeg at han formentligt vejer mere tilsammen.

Bare sørg for at batteriet er fuldt opladet, da det bruger ekstra jo mere du skruer op for hjælpen.

Nå ja, og så kan jeg anbefale at få den med indvendige gear (for mindre vedligehold) og en quick-release saddel, så det er nemmere at justere sadlen.

Nu ved jeg at I bor i Tyskland, men I er mere end velkomne til at komme og prøve den, hvis I en dag kommer til Århus.


Tak hvor er du sød! Vi kommer dog desværre ikke forbi Århus inden for en overskuelig fremtid, men nu vil jeg fremgoogle et billede af Randersvej og sammenligne.

Mine børn vejer vel en 35 kg tilsammen, så jeg håber rigtig meget din mand er større :-D

Tak for anbefalinger til gear og saddel. Er I ellers tilfredse med cyklen?
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf achillaxedprune » 19. apr 2021, 13:56

Fledermäuslein skrev:Jeg hiver lige denne frem igen.

Er der nogen af jer, der kan fortælle, om jeres cykler har kraft nok til at køre op ad stejle bakker med et par børn?

Jeg ville megagerne have en ladcykel til at hente/bringe børnene. Vi skal køre fem-seks kilometer, primært mark og skov, med et par stejle bakker og jeg kan simpelthen ikke gennemskue, om cyklerne kan klare de bakker.

Jeg har kigget på en babboe mountain curve, som påstås at kunne køre op ad bakker, men passer det mon?

Det nemmeste ville selvfølgelig være at prøvekøre en, men vi har ikke en forhandler lige i nærheden. Så jeg er stadig i researchfasen for at finde ud af, hvilken forhandler vi skal kigge efter. Eller hvilken cykel der passer til vores behov. Det er lidt af et besværligt projekt.


Jeg har Winteren, og den er fantastisk. Jeg vil mene, at den sagtens kan klare bakker og dine børn. :) Vi købte den med automatgear og batteriet holder længe og den kan indstilles til at trække mere eller mindre.

Jeg er stadig her et års tid efter virkelig glad for vores cykel. Synes bestemt I burde prøve den. :)
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Fledermäuslein
Indlæg: 2122
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6831

Re: EL ladcykel - anbefalinger mv.

Indlægaf Fledermäuslein » 19. apr 2021, 14:07

achillaxedprune skrev:
Fledermäuslein skrev:Jeg hiver lige denne frem igen.

Er der nogen af jer, der kan fortælle, om jeres cykler har kraft nok til at køre op ad stejle bakker med et par børn?

Jeg ville megagerne have en ladcykel til at hente/bringe børnene. Vi skal køre fem-seks kilometer, primært mark og skov, med et par stejle bakker og jeg kan simpelthen ikke gennemskue, om cyklerne kan klare de bakker.

Jeg har kigget på en babboe mountain curve, som påstås at kunne køre op ad bakker, men passer det mon?

Det nemmeste ville selvfølgelig være at prøvekøre en, men vi har ikke en forhandler lige i nærheden. Så jeg er stadig i researchfasen for at finde ud af, hvilken forhandler vi skal kigge efter. Eller hvilken cykel der passer til vores behov. Det er lidt af et besværligt projekt.


Jeg har Winteren, og den er fantastisk. Jeg vil mene, at den sagtens kan klare bakker og dine børn. :) Vi købte den med automatgear og batteriet holder længe og den kan indstilles til at trække mere eller mindre.

Jeg er stadig her et års tid efter virkelig glad for vores cykel. Synes bestemt I burde prøve den. :)


Hvad hedder jeres model? Jeg fandt en Winther, der så rigtig fin ud, men de er jo om muligt endnu dyrere end de andre. Ideelt set fandt jeg en forhandler med flere forskellige mærker, så man kunne prøve løs, men det er ikke sket endnu.

Kan kalechen i øvrigt tages af på Wintheren? Eller kun åbnes?
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"