Pendle fra Odense til København

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Pendle fra Odense til København

Indlægaf Thomas31 » 15. nov 2019, 11:23

Medd skrev:
Thomas31 skrev:Kan du ikke sætte en bil i høje taastrup? Herved minimerer du den træls den af turen, altså den del der ikke er en lang sammenhængende togrejse, hvor tiden i vidt omfang er din egen. Jeg husker en historie om en direktør for noget kultur i københavn, der ingen problemer havde med at pendle fra horsens.


Jeg har tænkt det samme, men ved desværre ikke hvordan. Altså uden at skulle ud og købe en bil mere...
Har tjekket DriveNow og der er godt nok mulighed for at parkere på stationen, men jeg kan jo ikke være sikker på at der lige er en bil til rådighed når jeg skal bruge den.

Kender du til alternativer?


Jeg tænkte bare at købe en bil og sælge den tre år senere. Med en lille bil behøver det næppe at blive et stort værditab. Måske ikke større end, hvad du sparer ved at togrejsen kun er til høje taastrup.
0
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Pendle fra Odense til København

Indlægaf Medd » 15. nov 2019, 12:13

Jedi skrev:Jeg tror ikke, de der lånebiler fra drivenow osv. kan samles op uden for byen. Har du en kollega, som du kan køre med fra f.eks. Høje Tåstrup? Så kunne du betale benzin.


Det kan de godt ved stationen i Høje Taastrup. Men der er ikke lige noget sted i nærheden mit arbejde, så det ville blive for dyrt at skulle reservere den hele dagen.

Og så kan jeg jo desværre heller ikke være sikker på at der står en på stationen når jeg kommer om morgenen.
0
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Pendle fra Odense til København

Indlægaf Medd » 15. nov 2019, 12:16

Pandesteg skrev:
Lulu skrev:Du kunne måske også snakke arbejdstid med din leder?

En bekendt jeg har planlægger møder i København fra 7.30 (bor i Odense) for så kommer han uden om den værste myldretid når han skal til kbh.

Så måske du kan arbejde 7-15 eller sådan i stedet for 8-16.


Det er i hvert fald en kæmpe fordel at kunne planlægge uden om myldretidstrafikken. Jeg bor på sydsjælland og arbejder på Østerbro og min aftale er sådan, at jeg arbejder hjemmefra 2 dage om ugen og møder op de resterende dage. De dage hvor jeg møder op arbejder jeg fra 6:30 til 14.
Jeg vil så sige at det er meget få dage der ikke alligevel er tung trafik selv på de tidspunkter :lol:


Helt sikkert. Fuld dag på kontoret er slet ikke en mulighed. Som skrevet tidligere har min chef nævnt at han vil betale mig for 2 ekstra timer pr dag, så tænker at snakke med ham om muligheden for at bruge de timer til at forkorte dagen. Så hedder dem 8-14 og jeg skal så være hjemmefra ca fra 5.45-16.15 :)
0
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Pendle fra Odense til København

Indlægaf Medd » 15. nov 2019, 12:18

Thomas31 skrev:
Medd skrev:
Thomas31 skrev:Kan du ikke sætte en bil i høje taastrup? Herved minimerer du den træls den af turen, altså den del der ikke er en lang sammenhængende togrejse, hvor tiden i vidt omfang er din egen. Jeg husker en historie om en direktør for noget kultur i københavn, der ingen problemer havde med at pendle fra horsens.


Jeg har tænkt det samme, men ved desværre ikke hvordan. Altså uden at skulle ud og købe en bil mere...
Har tjekket DriveNow og der er godt nok mulighed for at parkere på stationen, men jeg kan jo ikke være sikker på at der lige er en bil til rådighed når jeg skal bruge den.

Kender du til alternativer?


Jeg tænkte bare at købe en bil og sælge den tre år senere. Med en lille bil behøver det næppe at blive et stort værditab. Måske ikke større end, hvad du sparer ved at togrejsen kun er til høje taastrup.


Ja okay. Det havde jeg ikke lige selv tænkt som en mulighed, men det kan da godt være jeg skal undersøge det lidt mere :)
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5414
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13961

Re: Pendle fra Odense til København

Indlægaf RavenClaw » 15. nov 2019, 16:24

Det er blot en tanke, men jeg tror, det kan blive hårdt at tage hjemmefra så tidligt, hvis din datter bliver sådan en, der først står op kl. 6.

Jeg kender en del, der pendler mellem Fyn og Hovedstaden eller Aarhus, og selv om ingen af dem har børn, så kan de godt føle, at de lever i et langdistanceforhold i samme hjem. De er også kun væk 3 dage om ugen.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Pendle fra Odense til København

Indlægaf Medd » 16. nov 2019, 20:06

RavenClaw skrev:Det er blot en tanke, men jeg tror, det kan blive hårdt at tage hjemmefra så tidligt, hvis din datter bliver sådan en, der først står op kl. 6.

Jeg kender en del, der pendler mellem Fyn og Hovedstaden eller Aarhus, og selv om ingen af dem har børn, så kan de godt føle, at de lever i et langdistanceforhold i samme hjem. De er også kun væk 3 dage om ugen.


Hvorfor tænker du, at det vil være et problem at tage hjemmefra før hun vågner? :)
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5414
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13961

Re: Pendle fra Odense til København

Indlægaf RavenClaw » 16. nov 2019, 20:25

Medd skrev:
RavenClaw skrev:Det er blot en tanke, men jeg tror, det kan blive hårdt at tage hjemmefra så tidligt, hvis din datter bliver sådan en, der først står op kl. 6.

Jeg kender en del, der pendler mellem Fyn og Hovedstaden eller Aarhus, og selv om ingen af dem har børn, så kan de godt føle, at de lever i et langdistanceforhold i samme hjem. De er også kun væk 3 dage om ugen.


Hvorfor tænker du, at det vil være et problem at tage hjemmefra før hun vågner? :)


Jeg snakkede blot med mine kammerater om det at have børn og være langt fra hinanden i hverdagen, og de synes, at det er svært, at der skal være en "primærforælder" i et familieliv, hvor man bor sammen. Samme tanker som at være i et langdistanceforhold i samme hjem. Det er hårdere, end man tror. Især hvis man er vant til at være i nærheden af hinanden både morgen og aften.

Og togene er ret tit forsinkede/aflyste, så det kan hurtigt ende med, at det er den samme forælder, der både skal aflevere og hente barnet, samtidig med at have en fuldtidsbeskæftigelse ved siden af. Det er set før, at den forælder går ned med stress.

Men hvis det kan fungere for jer, så skal det da ikke være en hindring, at du skal pendle så langt :)
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"