Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2018, 12:23

Det en åndsvag overskrift, men det er lidt kogt ned.

Vi har en Peugeot 207 og den skulle egentlig sælges nu her da vi flytter til udlandet. Vi kan ikke få så meget for den som min mand troede og jeg har regnet på hvad det koster at beholde den. 8000 årligt i forsikring og afgifter. Så er der div med mekaniker og syn. Men sådan grundlæggende. At leje bil jul og sommer løber hurtigt op i 20.000+om året. Så det giver ikke mening at sælge.

Der er en som kommer ud ugentligt og holder øje med sommerhuset og han kan tage den en tur hvad gang. Men han mener at den skal klodses op og i garage osv. Det vil jo også løbe op i så fald. Som udgangspunkt er vi hjemme 3 uger jul og 5-7 uger sommer. Den holder ved vores sommerhus med en carport, med læ til begge sider og tag

Hvad siger de bil kloge herinde?
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27070

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf ajnaM » 26. jun 2018, 12:40

Jeg har ingen anelse om, hvor længe en bil kan stå, men kan det ikke være et bud at leje den ud? Ved ikke om det giver mening for jer, men jeg kender mange, der har den slags ordninger. :)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf Brutus » 26. jun 2018, 12:43

Hvis I får en til at køre en tur i den en gang imellem, f. eks. hver 2. uge, så vil jeg mene at det går fint.
3
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2018, 12:45

ajnaM skrev:Jeg har ingen anelse om, hvor længe en bil kan stå, men kan det ikke være et bud at leje den ud? Ved ikke om det giver mening for jer, men jeg kender mange, der har den slags ordninger. :)

Det er slet ikke noget vi hsr overvejet, eller kommer til at overveje. Umiddelbart er der for mange risici ved det og bøvl med st leje ud osv gider vi slet ikke. Sommerhuset står også tomt. Vi er ikke rigtig til det med at låne/leje vores private ting ud.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2018, 12:47

Brutus skrev:Hvis I får en til at køre en tur i den en gang imellem, f. eks. hver 2. uge, så vil jeg mene at det går fint.


Det var også det jeg tænkte. Men han mente at de 6 mdr den bare står er noget skidt- selvom den bliver kørt en tur. Det er jo ikke en bil i million klassen og den værdi den kan udgøre på de 4 år er jo over 100.000 vi sparer, mod at sælge den for 30K nu.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2018, 13:02

Confucius skrev:
FormerlyKnownAs skrev: 8000 årligt i forsikring og afgifter. Så er der div med mekaniker og syn... At leje bil jul og sommer løber hurtigt op i 20.000+om året. Så det giver ikke mening at sælge... Som udgangspunkt er vi hjemme 3 uger jul og 5-7 uger sommer


Har I overvejet at sælge den, og så lease - ikke leje - en bil, når I er hjemme? Det sker normalt på månedsbasis, og man kan vælge biler i forskellige prislejer. Det er typisk fra omkring 2.500 til 8.000 pr. måned. Prisen dækker alt, undtagen drivmiddel.


Næ, men det er jeg faktisk ikke sikker på at vi kan når vi er udlandsdanskere :gruble:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2018, 13:09

FormerlyKnownAs skrev:
Confucius skrev:
FormerlyKnownAs skrev: 8000 årligt i forsikring og afgifter. Så er der div med mekaniker og syn... At leje bil jul og sommer løber hurtigt op i 20.000+om året. Så det giver ikke mening at sælge... Som udgangspunkt er vi hjemme 3 uger jul og 5-7 uger sommer


Har I overvejet at sælge den, og så lease - ikke leje - en bil, når I er hjemme? Det sker normalt på månedsbasis, og man kan vælge biler i forskellige prislejer. Det er typisk fra omkring 2.500 til 8.000 pr. måned. Prisen dækker alt, undtagen drivmiddel.


Næ, men det er jeg faktisk ikke sikker på at vi kan når vi er udlandsdanskere :gruble:


Nu prøvede jeg hurtigt at tjekke, altså ikke om vi overhovedet kan, men priser. Det løber også ret hurtigt op hvis vi skal have ngoet der er større end en Aygo. For 8000 om måneden bliver 24.000 om året.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf Lulu » 26. jun 2018, 13:10

FormerlyKnownAs skrev:
Confucius skrev:
FormerlyKnownAs skrev: 8000 årligt i forsikring og afgifter. Så er der div med mekaniker og syn... At leje bil jul og sommer løber hurtigt op i 20.000+om året. Så det giver ikke mening at sælge... Som udgangspunkt er vi hjemme 3 uger jul og 5-7 uger sommer


Har I overvejet at sælge den, og så lease - ikke leje - en bil, når I er hjemme? Det sker normalt på månedsbasis, og man kan vælge biler i forskellige prislejer. Det er typisk fra omkring 2.500 til 8.000 pr. måned. Prisen dækker alt, undtagen drivmiddel.


Næ, men det er jeg faktisk ikke sikker på at vi kan når vi er udlandsdanskere :gruble:



Avis har i hvert fald sådan en ordning og vi har været virkelig tilfredse med brugen af det. Mener vi oplyser kørekortnr og adresse barr. Og der har I jo sommerhuset og kørekort. Avis reservere pengene på kontoen når I leaser bilen og trækker dem så når I aflevere, så jeg kan umiddelbart ikke se problemet, da de jo er sikret pengene. Man skal lease den i minimum 30 dage, herefter forlænges det med 30 dage, men du kan bare aflevere den så modregner de beløbet. Det ville jeg nok undersøge nærmere i hvert fald. De har også mulighed for leasing af autostole, hvis I ikke kommer til at have en fast en i dk. Hertz har muligvis lignende ordninger som avis.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2018, 13:14

Confucius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Confucius skrev:
FormerlyKnownAs skrev: 8000 årligt i forsikring og afgifter. Så er der div med mekaniker og syn... At leje bil jul og sommer løber hurtigt op i 20.000+om året. Så det giver ikke mening at sælge... Som udgangspunkt er vi hjemme 3 uger jul og 5-7 uger sommer


Har I overvejet at sælge den, og så lease - ikke leje - en bil, når I er hjemme? Det sker normalt på månedsbasis, og man kan vælge biler i forskellige prislejer. Det er typisk fra omkring 2.500 til 8.000 pr. måned. Prisen dækker alt, undtagen drivmiddel.


Næ, men det er jeg faktisk ikke sikker på at vi kan når vi er udlandsdanskere :gruble:


Her er et eksempel på mini-lease.

http://mini-lease.nu/?gclid=CjwKCAjwyMf ... PcQAvD_BwE

Her er deres generelle lejebetingelser. Afsnit 2 handler om hvem der kan leje. Jeg kan ikke se at udlandsdanskere skulle være forhindret i at leje.
http://mini-lease.nu/img/General_Rental ... k_2017.pdf


Dem fandt jeg også som de første :D men vi er stadig oppe på 18.000 om året for noget med 5 døre. Synes at det er mange penge.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2018, 13:16

Lulu skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Confucius skrev:
FormerlyKnownAs skrev: 8000 årligt i forsikring og afgifter. Så er der div med mekaniker og syn... At leje bil jul og sommer løber hurtigt op i 20.000+om året. Så det giver ikke mening at sælge... Som udgangspunkt er vi hjemme 3 uger jul og 5-7 uger sommer


Har I overvejet at sælge den, og så lease - ikke leje - en bil, når I er hjemme? Det sker normalt på månedsbasis, og man kan vælge biler i forskellige prislejer. Det er typisk fra omkring 2.500 til 8.000 pr. måned. Prisen dækker alt, undtagen drivmiddel.


Næ, men det er jeg faktisk ikke sikker på at vi kan når vi er udlandsdanskere :gruble:



Avis har i hvert fald sådan en ordning og vi har været virkelig tilfredse med brugen af det. Mener vi oplyser kørekortnr og adresse barr. Og der har I jo sommerhuset og kørekort. Avis reservere pengene på kontoen når I leaser bilen og trækker dem så når I aflevere, så jeg kan umiddelbart ikke se problemet, da de jo er sikret pengene. Man skal lease den i minimum 30 dage, herefter forlænges det med 30 dage, men du kan bare aflevere den så modregner de beløbet. Det ville jeg nok undersøge nærmere i hvert fald. De har også mulighed for leasing af autostole, hvis I ikke kommer til at have en fast en i dk. Hertz har muligvis lignende ordninger som avis.


Men har svært ved at se at det ikke bliver mindst ligeså dyrt som at beholde vores egen. Nu kiggede jeg på en anden end lige avis og Hertz og der koster det 18000 om året for de perioder vi skal. Det er stadig markant flere penge end hvad det koster at have vores egen Stående.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2018, 13:21

Confucius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Confucius skrev:
FormerlyKnownAs skrev: 8000 årligt i forsikring og afgifter. Så er der div med mekaniker og syn... At leje bil jul og sommer løber hurtigt op i 20.000+om året. Så det giver ikke mening at sælge... Som udgangspunkt er vi hjemme 3 uger jul og 5-7 uger sommer


Har I overvejet at sælge den, og så lease - ikke leje - en bil, når I er hjemme? Det sker normalt på månedsbasis, og man kan vælge biler i forskellige prislejer. Det er typisk fra omkring 2.500 til 8.000 pr. måned. Prisen dækker alt, undtagen drivmiddel.


Næ, men det er jeg faktisk ikke sikker på at vi kan når vi er udlandsdanskere :gruble:


Nu prøvede jeg hurtigt at tjekke, altså ikke om vi overhovedet kan, men priser. Det løber også ret hurtigt op hvis vi skal have ngoet der er større end en Aygo. For 8000 om måneden bliver 24.000 om året.


8.000 om måneden er jo for topmodellerne - typisk store bmw'er og lignende. Du kan sagtens få en mellemklasse stationcar til omkring 4.000 om måneden. Med de 8.000 du sparer årligt på forsikring og afgifter ved at sælge din egen bil, så har du allerede en fin bil en måned om sommeren og en måned om vinteren. Skal du bruge en måned mere om sommeren, så kommer du måske til at betale 4.000 om året, og så har I dækket hele dit beskrevne behov for hele året i DK.


Hvis man skal have 5 døre lå de fra 6000. Det er 18.000 om året-3 mdr. Altså det sted vi begge så på. Oder?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2018, 13:28

Confucius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Confucius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Confucius skrev:
FormerlyKnownAs skrev: 8000 årligt i forsikring og afgifter. Så er der div med mekaniker og syn... At leje bil jul og sommer løber hurtigt op i 20.000+om året. Så det giver ikke mening at sælge... Som udgangspunkt er vi hjemme 3 uger jul og 5-7 uger sommer


Har I overvejet at sælge den, og så lease - ikke leje - en bil, når I er hjemme? Det sker normalt på månedsbasis, og man kan vælge biler i forskellige prislejer. Det er typisk fra omkring 2.500 til 8.000 pr. måned. Prisen dækker alt, undtagen drivmiddel.


Næ, men det er jeg faktisk ikke sikker på at vi kan når vi er udlandsdanskere :gruble:


Nu prøvede jeg hurtigt at tjekke, altså ikke om vi overhovedet kan, men priser. Det løber også ret hurtigt op hvis vi skal have ngoet der er større end en Aygo. For 8000 om måneden bliver 24.000 om året.


8.000 om måneden er jo for topmodellerne - typisk store bmw'er og lignende. Du kan sagtens få en mellemklasse stationcar til omkring 4.000 om måneden. Med de 8.000 du sparer årligt på forsikring og afgifter ved at sælge din egen bil, så har du allerede en fin bil en måned om sommeren og en måned om vinteren. Skal du bruge en måned mere om sommeren, så kommer du måske til at betale 4.000 om året, og så har I dækket hele dit beskrevne behov for hele året i DK.


Hvis man skal have 5 døre lå de fra 6000. Det er 18.000 om året-3 mdr. Altså det sted vi begge så på. Oder?


Nej? Du kan få 5 døre billigere end det. Scroll ned på midten af siden.

http://mini-lease.nu/?gclid=CjwKCAjwyMf ... PcQAvD_BwE


Det billigste jeg ser er ca 5500 med 2400 km. 1200 er ikke nok.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. jun 2018, 13:39

Confucius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Det billigste jeg ser er ca 5500 med 2400 km. 1200 er ikke nok.


Du sagde ikke noget om at du havde brug for mere end 1.200 km. pr. md..


Du spurgte ikke...osv osv.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf Slettet bruger » 26. jun 2018, 13:47

På sixt.dk kan man få en Renault Clio Sports Tourer - som vel er i 207-størrelsen - med 2.200 kilometer i en måned for 4.800,- (4.300,- hvis I kan nøjes med én fører af bilen). Jeg har lejet hos Sixt mange gange, og det er altid næsten nye biler - flere gange har jeg sat mig ind i en fabriksny bil - og man bliver ofte opgraderet. Og det er jo inklusive forsikring og grøn ejergift, så der er ikke andre udgifter. Det ville også være mit valg, jeg gad ikke at have en gammel Peugeot til at holde i Danmark og risikere at den ikke startede når jeg kom hjem til jul.
1
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2316

Re: Hvor længe kan bilen stå udenfor- stille.

Indlægaf Jadajada » 26. jun 2018, 13:53

FormerlyKnownAs skrev:Det en åndsvag overskrift, men det er lidt kogt ned.

Vi har en Peugeot 207 og den skulle egentlig sælges nu her da vi flytter til udlandet. Vi kan ikke få så meget for den som min mand troede og jeg har regnet på hvad det koster at beholde den. 8000 årligt i forsikring og afgifter. Så er der div med mekaniker og syn. Men sådan grundlæggende. At leje bil jul og sommer løber hurtigt op i 20.000+om året. Så det giver ikke mening at sælge.

Der er en som kommer ud ugentligt og holder øje med sommerhuset og han kan tage den en tur hvad gang. Men han mener at den skal klodses op og i garage osv. Det vil jo også løbe op i så fald. Som udgangspunkt er vi hjemme 3 uger jul og 5-7 uger sommer. Den holder ved vores sommerhus med en carport, med læ til begge sider og tag

Hvad siger de bil kloge herinde?



Jeg ville beholde bilen og lade den rulle en tur hvor den bliver gennemvarm et par gange om måneden, en halv time hvis det er diesel og lidt mindre hvis det er benzin. Check af dæktryk månedligt.
Og så ville jeg hvis der er strøm i carporten sætte et stik på batteriet der passer til en vedligeholdelseslader. Så er det hurtigt at sætte til og tage fra når bilen bruges. På den måde holder batteriet snildt til det.

Ang service, så ville jeg nok vove det ene øje og nøjes med olieskift hvert andet år.

8000 lyder lidt dyrt for forsikring og afgift. Er det benzin eller diesel? Hvis I kan tåle at miste bilen i værste tilfælde, så kunne I overveje at nøjes med ansvarsforsikring.


Jeg er iø ikke bilklog.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"