Trafik bøde

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 5. dec 2018, 16:45

Opdatering... i dag fik jeg så en mail... noget af ordlyden er: Jeg kan imødekomme Deres anmodning og sender vedlagt en kopi af sagens dokumenter.
men intet er vedhæftet... er det fordi der ikke er noget eller fordi vedkommende har glemt at vedhæfte ?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik bøde

Indlægaf DenBruneMunk » 5. dec 2018, 16:52

Tror du ikke dokumenterne ligger på E-boks?

Og er det på E-boks, så ligger der ofte flere dokumenter i samme brev du har fået fra dem.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 5. dec 2018, 17:12

DenBruneMunk skrev:Tror du ikke dokumenterne ligger på E-boks?

Og er det på E-boks, så ligger der ofte flere dokumenter i samme brev du har fået fra dem.

Ja det troede jeg også, men der er intet. Hvis jeg havde kunnet ville jeg have rystet mailen, bare for at se om den sad fast :-)
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik bøde

Indlægaf DenBruneMunk » 5. dec 2018, 17:15

Brevet har vel en afsender, så er det vel bare at ringe til den person og få forklaret hvor de vedhæftet dokumenter er?
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 5. dec 2018, 18:02

cola skrev:Opdatering... i dag fik jeg så en mail... noget af ordlyden er: Jeg kan imødekomme Deres anmodning og sender vedlagt en kopi af sagens dokumenter.
men intet er vedhæftet... er det fordi der ikke er noget eller fordi vedkommende har glemt at vedhæfte ?
Prøv lige at følge denne.

https://www.statsforvaltningen.dk/sfdoc ... edning.pdf
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik bøde

Indlægaf DenBruneMunk » 5. dec 2018, 20:39

Pax Romana skrev:
cola skrev:Opdatering... i dag fik jeg så en mail... noget af ordlyden er: Jeg kan imødekomme Deres anmodning og sender vedlagt en kopi af sagens dokumenter.
men intet er vedhæftet... er det fordi der ikke er noget eller fordi vedkommende har glemt at vedhæfte ?
Prøv lige at følge denne.

https://www.statsforvaltningen.dk/sfdoc ... edning.pdf

Se, det var sgu det fed info, som jeg måske havde overset, dog aldrig fået sådan en mail :)
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 13. dec 2018, 16:04

Opdatering, jeg har nu fået min aktindsigt. og den indeholder en sjov historie. Egentlig ret sjov læsning. Nå men bil nr 6 i køen tror jeg... er en politibil, og han fortæller hvordan han oplevede min kørsel. Han stopper så bil nr 2 (ham jeg troede var politiet) for at høre hans forklaring. Og igen sjov historie der er kommet ud af det, og en hel del løgn.
Dog også en masse sandt, fx at jeg overhaler op ad en bakke. og at jeg overhaler flere biler (jeg ved ikke hvor mange) og at jeg trækker ind mellem 2 biler. Alt det er sandt.
Men at farten var 67 km/t, at jeg blev nødt til at bremse fordi der kom modkørende og havde jeg ikke trukket ind var vi kørt sammen eller at jeg overhaler flere gange på min videre færd er ikke rigtigt.
Nå men jeg må se hvad der sker, jeg kan stadig ikke se hvad jeg gjorde forkert. Jo hvis jeg var blevet nødt til at mase mig ind for ikke at brage sammen med modkørende, men eftersom der var så god tid så jeg havde tid til at trække ind, finde min plads i køen, lave så stort et mellemrum så min bil kunne nå en fart på 80 fordi jeg ville overhale den sidste bil... så vil jeg sige at der var masser af tid til at ligge og blomstre ude i det venstre spor.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Trafik bøde

Indlægaf Misantropen » 13. dec 2018, 16:20

cola skrev:Opdatering, jeg har nu fået min aktindsigt. og den indeholder en sjov historie. Egentlig ret sjov læsning. Nå men bil nr 6 i køen tror jeg... er en politibil, og han fortæller hvordan han oplevede min kørsel. Han stopper så bil nr 2 (ham jeg troede var politiet) for at høre hans forklaring. Og igen sjov historie der er kommet ud af det, og en hel del løgn.
Dog også en masse sandt, fx at jeg overhaler op ad en bakke. og at jeg overhaler flere biler (jeg ved ikke hvor mange) og at jeg trækker ind mellem 2 biler. Alt det er sandt.
Men at farten var 67 km/t, at jeg blev nødt til at bremse fordi der kom modkørende og havde jeg ikke trukket ind var vi kørt sammen eller at jeg overhaler flere gange på min videre færd er ikke rigtigt.
Nå men jeg må se hvad der sker, jeg kan stadig ikke se hvad jeg gjorde forkert. Jo hvis jeg var blevet nødt til at mase mig ind for ikke at brage sammen med modkørende, men eftersom der var så god tid så jeg havde tid til at trække ind, finde min plads i køen, lave så stort et mellemrum så min bil kunne nå en fart på 80 fordi jeg ville overhale den sidste bil... så vil jeg sige at der var masser af tid til at ligge og blomstre ude i det venstre spor.

Hvorfor stoppede politibilen ikke dig i stedet for bilisten bag dig?

Blev bilisten bag dig stoppet fordi du var ude af syne eller lignende?
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 13. dec 2018, 16:33

Misantropen skrev:
cola skrev:Opdatering, jeg har nu fået min aktindsigt. og den indeholder en sjov historie. Egentlig ret sjov læsning. Nå men bil nr 6 i køen tror jeg... er en politibil, og han fortæller hvordan han oplevede min kørsel. Han stopper så bil nr 2 (ham jeg troede var politiet) for at høre hans forklaring. Og igen sjov historie der er kommet ud af det, og en hel del løgn.
Dog også en masse sandt, fx at jeg overhaler op ad en bakke. og at jeg overhaler flere biler (jeg ved ikke hvor mange) og at jeg trækker ind mellem 2 biler. Alt det er sandt.
Men at farten var 67 km/t, at jeg blev nødt til at bremse fordi der kom modkørende og havde jeg ikke trukket ind var vi kørt sammen eller at jeg overhaler flere gange på min videre færd er ikke rigtigt.
Nå men jeg må se hvad der sker, jeg kan stadig ikke se hvad jeg gjorde forkert. Jo hvis jeg var blevet nødt til at mase mig ind for ikke at brage sammen med modkørende, men eftersom der var så god tid så jeg havde tid til at trække ind, finde min plads i køen, lave så stort et mellemrum så min bil kunne nå en fart på 80 fordi jeg ville overhale den sidste bil... så vil jeg sige at der var masser af tid til at ligge og blomstre ude i det venstre spor.

Hvorfor stoppede politibilen ikke dig i stedet for bilisten bag dig?

Blev bilisten bag dig stoppet fordi du var ude af syne eller lignende?

Det tror jeg, for der var ingen efter mig da jeg nåede byen længere fremme...
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Trafik bøde

Indlægaf Purple Haze » 13. dec 2018, 17:19

Mystisk.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Trafik bøde

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. dec 2018, 17:23

Har politiet ikke kamera i deres biler?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Trafik bøde

Indlægaf HappyPaww » 13. dec 2018, 17:48

Hvis politiet ligefrem har kørt bag dig, og de har fået vidneudsagn fra andre bilister, har du en rigtig dårlig sag. Så du må nok æde bøden (og tænke over hvordan du kører fremover)...
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Trafik bøde

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. dec 2018, 17:53

Nå ja, man overhaler da heller ikke over en bakke.
8
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Trafik bøde

Indlægaf Mani » 13. dec 2018, 18:09

cola skrev:
Misantropen skrev:
cola skrev:Opdatering, jeg har nu fået min aktindsigt. og den indeholder en sjov historie. Egentlig ret sjov læsning. Nå men bil nr 6 i køen tror jeg... er en politibil, og han fortæller hvordan han oplevede min kørsel. Han stopper så bil nr 2 (ham jeg troede var politiet) for at høre hans forklaring. Og igen sjov historie der er kommet ud af det, og en hel del løgn.
Dog også en masse sandt, fx at jeg overhaler op ad en bakke. og at jeg overhaler flere biler (jeg ved ikke hvor mange) og at jeg trækker ind mellem 2 biler. Alt det er sandt.
Men at farten var 67 km/t, at jeg blev nødt til at bremse fordi der kom modkørende og havde jeg ikke trukket ind var vi kørt sammen eller at jeg overhaler flere gange på min videre færd er ikke rigtigt.
Nå men jeg må se hvad der sker, jeg kan stadig ikke se hvad jeg gjorde forkert. Jo hvis jeg var blevet nødt til at mase mig ind for ikke at brage sammen med modkørende, men eftersom der var så god tid så jeg havde tid til at trække ind, finde min plads i køen, lave så stort et mellemrum så min bil kunne nå en fart på 80 fordi jeg ville overhale den sidste bil... så vil jeg sige at der var masser af tid til at ligge og blomstre ude i det venstre spor.

Hvorfor stoppede politibilen ikke dig i stedet for bilisten bag dig?

Blev bilisten bag dig stoppet fordi du var ude af syne eller lignende?

Det tror jeg, for der var ingen efter mig da jeg nåede byen længere fremme...

Hvordan kan du trække ind mellem to biler, ikke overhale flere gange og nå op på 80 før du overhaler den sidste bil?
Og hvorfor trak du ind, hvis der ikke kom modkørende?

Jeg fatter ikke helt din forklaring.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 13. dec 2018, 18:59

FormerlyKnownAs skrev:Har politiet ikke kamera i deres biler?
Kun færdselspolitiet.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"