Trafik bøde

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 6. nov 2018, 09:38

Stars skrev:
Hvis politimanden i telefonen sidder på stationen på Hovedbanen, lyder det ikke mærkeligt.
De to gange, vi har været derinde for at anmelde noget, har vi bare fået et "Nej, det kan du ikke. FARVEL!"
Nu er det jo heller ikke alt man kan anmelde til politiet.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4886
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6474

Re: Trafik bøde

Indlægaf Stars » 6. nov 2018, 09:44

Pax Romana skrev:
Stars skrev:
Hvis politimanden i telefonen sidder på stationen på Hovedbanen, lyder det ikke mærkeligt.
De to gange, vi har været derinde for at anmelde noget, har vi bare fået et "Nej, det kan du ikke. FARVEL!"
Nu er det jo heller ikke alt man kan anmelde til politiet.


Næ ... bl.a. deling af nøgenbilleder af mindreåring samt ansøgning om tilhold åbenbart.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 6. nov 2018, 10:14

Stars skrev:
Pax Romana skrev:
Stars skrev:
Hvis politimanden i telefonen sidder på stationen på Hovedbanen, lyder det ikke mærkeligt.
De to gange, vi har været derinde for at anmelde noget, har vi bare fået et "Nej, det kan du ikke. FARVEL!"
Nu er det jo heller ikke alt man kan anmelde til politiet.


Næ ... bl.a. deling af nøgenbilleder af mindreåring samt ansøgning om tilhold åbenbart.
Kan så undre mig over at de ikke har vejledt dig i stedet for bare at affeje dig.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik bøde

Indlægaf DenBruneMunk » 6. nov 2018, 11:44

cola skrev:Det var en lille opdatering, hvis nogen kender en gratis forsvarer så hører jeg gerne fra vedkommende :-)

Kan du prøve dem her?

https://www.copenhagenlegalaid.com/sagstyper

Der står da "klager over offentlige myndigheders afgørelser" , det er politiets afgørelse vel?

Om du så tjener for meget, det kan du også se der.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 6. nov 2018, 11:48

Det er jo ikke politiets afgørelse om du får bøden, det er domstolens.
Du kan ikke klage over en dom.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik bøde

Indlægaf DenBruneMunk » 6. nov 2018, 12:01

Pax Romana skrev:Det er jo ikke politiets afgørelse om du får bøden, det er domstolens.
Du kan ikke klage over en dom.

ahhh, man kan vel anke en dom, det er vel en klage i sig selv. Og ja det er dommeren som afgør men for at få hjælp skal det vel gå ind under den kategori som linken jeg henviser til, vil hjælpe, måske findes en bedre.

Men så er 2500,- måske lidt i småtings afd. der :)
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 6. nov 2018, 12:16

DenBruneMunk skrev:
Pax Romana skrev:Det er jo ikke politiets afgørelse om du får bøden, det er domstolens.
Du kan ikke klage over en dom.

ahhh, man kan vel anke en dom, det er vel en klage i sig selv. Og ja det er dommeren som afgør men for at få hjælp skal det vel gå ind under den kategori som linken jeg henviser til, vil hjælpe, måske findes en bedre.

Men så er 2500,- måske lidt i småtings afd. der :)
Man kan ikke anke en bødesag.
I de tilfælde du kan anke er det jo en rettighed du har, da vi i dansk lov har et to-instans-princip.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik bøde

Indlægaf DenBruneMunk » 6. nov 2018, 12:41

Pax Romana skrev:
DenBruneMunk skrev:
Pax Romana skrev:Det er jo ikke politiets afgørelse om du får bøden, det er domstolens.
Du kan ikke klage over en dom.

ahhh, man kan vel anke en dom, det er vel en klage i sig selv. Og ja det er dommeren som afgør men for at få hjælp skal det vel gå ind under den kategori som linken jeg henviser til, vil hjælpe, måske findes en bedre.

Men så er 2500,- måske lidt i småtings afd. der :)
Man kan ikke anke en bødesag.
I de tilfælde du kan anke er det jo en rettighed du har, da vi i dansk lov har et to-instans-princip.

Nå... Øv, især hvis han får en bøde på det grundlag her.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 6. nov 2018, 12:55

DenBruneMunk skrev:Nå... Øv, især hvis han får en bøde på det grundlag her.
Som sagen fremlægges virker den ulogisk. Men, der går ikke røg af en brand uden ild.
Der må være noget hold i det fra politiets side ellers tror jeg simpelt hen ikke at man sender det til retten.
Men det bliver da spændende at høre udfaldet.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Trafik bøde

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. nov 2018, 13:01

DenBruneMunk skrev:
Pax Romana skrev:
DenBruneMunk skrev:
Pax Romana skrev:Det er jo ikke politiets afgørelse om du får bøden, det er domstolens.
Du kan ikke klage over en dom.

ahhh, man kan vel anke en dom, det er vel en klage i sig selv. Og ja det er dommeren som afgør men for at få hjælp skal det vel gå ind under den kategori som linken jeg henviser til, vil hjælpe, måske findes en bedre.

Men så er 2500,- måske lidt i småtings afd. der :)
Man kan ikke anke en bødesag.
I de tilfælde du kan anke er det jo en rettighed du har, da vi i dansk lov har et to-instans-princip.

Nå... Øv, især hvis han får en bøde på det grundlag her.


Hun ...
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 6. nov 2018, 13:09

Jeg glæder mig til at komme for retten, underligt at sige den sætning, men så kan jeg måske få en forklaring på hvad det er jeg har gjort forkert, for som det er nu, kan jeg ikke lave noget om, da jeg har brugt kørelærens version (se den du overhalers forlygter i bagspejlet, før du trækker ind) og jeg ved også at jeg kom sikkert ind, kørte i nogen tid, før jeg igen lagde an til en overhaling. (havde ikke overhalet den der holdt farten på 60)

Er det egentlig ulovligt at lave køhop, som jeg jo gjorde her? Jeg nåede jo ikke at overhale den der kørte forrest.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Trafik bøde

Indlægaf landsbytossen » 6. nov 2018, 13:14

cola skrev:Jeg glæder mig til at komme for retten, underligt at sige den sætning, men så kan jeg måske få en forklaring på hvad det er jeg har gjort forkert, for som det er nu, kan jeg ikke lave noget om, da jeg har brugt kørelærens version (se den du overhalers forlygter i bagspejlet, før du trækker ind) og jeg ved også at jeg kom sikkert ind, kørte i nogen tid, før jeg igen lagde an til en overhaling. (havde ikke overhalet den der holdt farten på 60)

Er det egentlig ulovligt at lave køhop, som jeg jo gjorde her? Jeg nåede jo ikke at overhale den der kørte forrest.

Du skal have bremseafstand til forankørende, når du trækker ind. Måske derfor det anses som hasarderet.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Trafik bøde

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. nov 2018, 13:17

Men det hele lyder jo bare skørt. Man kan ringe og melde en anden for hasarderet kørsel uden at have et eneste bevis end sin påstand og på det grundlag får vedkommende bøde og ender så nu i retten. Det virker virkelig absurd
4
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 6. nov 2018, 14:05

landsbytossen skrev:
cola skrev:Jeg glæder mig til at komme for retten, underligt at sige den sætning, men så kan jeg måske få en forklaring på hvad det er jeg har gjort forkert, for som det er nu, kan jeg ikke lave noget om, da jeg har brugt kørelærens version (se den du overhalers forlygter i bagspejlet, før du trækker ind) og jeg ved også at jeg kom sikkert ind, kørte i nogen tid, før jeg igen lagde an til en overhaling. (havde ikke overhalet den der holdt farten på 60)

Er det egentlig ulovligt at lave køhop, som jeg jo gjorde her? Jeg nåede jo ikke at overhale den der kørte forrest.

Du skal have bremseafstand til forankørende, når du trækker ind. Måske derfor det anses som hasarderet.

Jeg havde så god afstand til den der lå foran så jeg, mens jeg lå i køen, kunne nå en fart på 80, for at overhale den forreste, jeg ved ikke hvor langt det er, men en med matematisk kunnen kan måske svare... vi kørte 60.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 6. nov 2018, 14:07

FormerlyKnownAs skrev:Men det hele lyder jo bare skørt. Man kan ringe og melde en anden for hasarderet kørsel uden at have et eneste bevis end sin påstand og på det grundlag får vedkommende bøde og ender så nu i retten. Det virker virkelig absurd

Ja havde jeg fået fremvist bevis, så ville jeg også vide hvad jeg havde gjort forkert, og så gad jeg ikke tage den i retten, for så har jeg jo fået svar på, hvad jeg gjorde forkert. Jeg går udelukkende i retten fordi jeg ikke kan se hvad jeg har gjort forkert, og derfor vil være i fare for at gøre det samme igen, og det er jo dumt.
1

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"