Trafik bøde

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Trafik bøde

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. dec 2018, 19:04

Pax Romana skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Har politiet ikke kamera i deres biler?
Kun færdselspolitiet.


Ah. Troede faktisk det var i alle deres biler i dag, bare fordi.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 13. dec 2018, 19:22

FormerlyKnownAs skrev:Nå ja, man overhaler da heller ikke over en bakke.

Op ad... ikke over... og hvis du ikke overhaler på en bakke så tror jeg ikke på dig, eller også bor du på vestkysten. For der er denne type bakker overalt, de er lange og med god oversigt, men, ja det er en bakke for ja det går opad.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Trafik bøde

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. dec 2018, 19:29

cola skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Nå ja, man overhaler da heller ikke over en bakke.

Op ad... ikke over... og hvis du ikke overhaler på en bakke så tror jeg ikke på dig, eller også bor du på vestkysten. For der er denne type bakker overalt, de er lange og med god oversigt, men, ja det er en bakke for ja det går opad.


Hvis jeg ikke kan se om der kommer nogle modkørende så overhaler jeg ikke. Det giver sig selv. Jeg ved ikke hvad du kunne se og ikke kunne se og om det var den eller anden bakke.

Jeg synes tråden og forklaringer udvikler sig mere og mere end oprindeligt og enten har jeg misset en masse eller ikke læst ordenligt.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Trafik bøde

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. dec 2018, 20:08

Prøvede at læse tråden igen og fandt det her

JoyNips skrev:
cola skrev:
Pax Romana skrev:
landsbytossen skrev:Altså jeg er rundforvirret.

Har noget politi set det, eller er anklagen baseret på en anden trafikants opfattelse af situationen
Hvis der er to uafhængige vidner som har anmeldt det, for eksempel den bilist som var modkørende og den som hun trak ind foran, så kan politiet godt vurdere at der er en sag. Havde der kun været et vidne, så vil det ofte være ord mod ord.

Der var ingen modkørende, som i overhovedet ikke, det var derfor jeg igen mens jeg lå i køen lagde an til endnu en overhaling... og først her kom de


Det er ikke det, du skrev den 21. Marts.

Altså personligt så håber jeg et sted der er film af hvad der er sket, så jeg kan se hvad jeg gjorde galt, så jeg kan undgå at gøre det igen, for pt så føler / mener jeg ikke jeg gjorde noget galt, der var endda lang tid til at de modkørende kom op, så havde tid til at ligge og blinke og give tid til den bil jeg ville ind foran til at beslutte sig for hvad han ville, og jeg mener / tror at han gav plads til at jeg kunne komme ind... så igen jeg er virkelig ikke sikker på hvor jeg kører hasaderet


Som jeg læser det du skriver, så har en medkørende netop måtte give plads til at du kunne komme ind i trafikstrømmen igen fordi der ikke var tilstrækkelig meget plads til at du kunne overhale hele rækken. Og der burde jo være hul nok foran den ene, der kun kørte 60 i en række af biler der kørte 80 til at du kunne komme ind foran ham.



Det giver jo også indtryk af at der tvivl om havd der er sket. Og jeg tænker at når politiet har set det hele og ved jo hvilken fart de selv har kørt med osv.

Det hele virkede meget mærkeligt til at starte med og det støttede jeg også i. Men det giver mere mening efterhånden.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 14. dec 2018, 04:44

HappyPaww skrev:Hvis politiet ligefrem har kørt bag dig, og de har fået vidneudsagn fra andre bilister, har du en rigtig dårlig sag. Så du må nok æde bøden (og tænke over hvordan du kører fremover)...

Kan ikke se at jeg har svaret på denne... men politiet lå... 3 biler efter den jeg lagde mig ind foran... det er i hvert fald det der står i hans forklaring. Og jeg kan kun medgive ham at jeg bremser mens jeg ligger i venstre spor, for det gør jeg for at nå ned på den fart køen kører med, mit argument er og har hele tiden været at hvis jeg kan se den jeg overhalers forlygter før jeg trækker ind, kan jeg ikke have overhalet til fare eller ulempe. at ham jeg overhaler, sætter farten op, så det hul jeg havde udset mig bliver mindre og besværliggør min "indtrækning" er en anden sag.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Trafik bøde

Indlægaf Misantropen » 14. dec 2018, 05:40

Der er ret stor forskel på det udsyn bilist nr 6 og nr 3 efter dig har.

Jeg ved godt du ikke var helt sikker på om politibilen var den sjette bil bag dig, men det er alligevel en ret stor forskel. Politibilen må har haft sine årsager til ikke at forsøge at stoppe dig. Den kunne vel have sat blåt blink på og fået dig stoppet. Når du efter eget udsagn ikke kørte hasarderet har sikkerheden vel heller ikke været i fare.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 14. dec 2018, 10:25

Misantropen skrev:Der er ret stor forskel på det udsyn bilist nr 6 og nr 3 efter dig har.

Jeg ved godt du ikke var helt sikker på om politibilen var den sjette bil bag dig, men det er alligevel en ret stor forskel. Politibilen må har haft sine årsager til ikke at forsøge at stoppe dig. Den kunne vel have sat blåt blink på og fået dig stoppet. Når du efter eget udsagn ikke kørte hasarderet har sikkerheden vel heller ikke været i fare.

Havde jeg set blå blink efter mig var jeg kørt ud til siden, ligesom alle andre billister gør (eller bør gøre) så han havde chancer nok, inkl at overhale den langsomme selv, for der kom flere store gode huller at overhale i, så havde faktisk forventet at se ham der blinkede af mig, efter mig... da det plejer dem der ikke kan lide at blive overhalet af en lille bil.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Trafik bøde

Indlægaf Pax Romana » 14. dec 2018, 10:59

Misantropen skrev:Der er ret stor forskel på det udsyn bilist nr 6 og nr 3 efter dig har.

Jeg ved godt du ikke var helt sikker på om politibilen var den sjette bil bag dig, men det er alligevel en ret stor forskel. Politibilen må har haft sine årsager til ikke at forsøge at stoppe dig. Den kunne vel have sat blåt blink på og fået dig stoppet. Når du efter eget udsagn ikke kørte hasarderet har sikkerheden vel heller ikke været i fare.
I Bekendtgørelse om udrykningskørsel står der:

§ 1. Udrykningskørsel må kun foretages, når det skønnes nødvendigt af hensyn til politimæssige opgaver, personredning, brand, forureningsuheld, færdselsuheld eller afværgelse af omfattende skader i øvrigt.

Selv om de kører udrykning, ska de stadig overholde færdselslovens § 3.

Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

Så enten vurderede betjenten at udrykning ikke var forsvarlig eller måske kørte han i et tjenestekøretøj som ikke var udstyret med udrykningssignaler.

Desuden behøver ens oplevelse af en situation jo ikke at stemme overens med virkeligheden.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Trafik bøde

Indlægaf JoyNips » 14. dec 2018, 12:04

cola skrev:
Misantropen skrev:Der er ret stor forskel på det udsyn bilist nr 6 og nr 3 efter dig har.

Jeg ved godt du ikke var helt sikker på om politibilen var den sjette bil bag dig, men det er alligevel en ret stor forskel. Politibilen må har haft sine årsager til ikke at forsøge at stoppe dig. Den kunne vel have sat blåt blink på og fået dig stoppet. Når du efter eget udsagn ikke kørte hasarderet har sikkerheden vel heller ikke været i fare.

Havde jeg set blå blink efter mig var jeg kørt ud til siden, ligesom alle andre billister gør (eller bør gøre) så han havde chancer nok, inkl at overhale den langsomme selv, for der kom flere store gode huller at overhale i, så havde faktisk forventet at se ham der blinkede af mig, efter mig... da det plejer dem der ikke kan lide at blive overhalet af en lille bil.


Så der er der også én, der har blinket af dig? :)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 14. dec 2018, 14:45

JoyNips skrev:
cola skrev:
Misantropen skrev:Der er ret stor forskel på det udsyn bilist nr 6 og nr 3 efter dig har.

Jeg ved godt du ikke var helt sikker på om politibilen var den sjette bil bag dig, men det er alligevel en ret stor forskel. Politibilen må har haft sine årsager til ikke at forsøge at stoppe dig. Den kunne vel have sat blåt blink på og fået dig stoppet. Når du efter eget udsagn ikke kørte hasarderet har sikkerheden vel heller ikke været i fare.

Havde jeg set blå blink efter mig var jeg kørt ud til siden, ligesom alle andre billister gør (eller bør gøre) så han havde chancer nok, inkl at overhale den langsomme selv, for der kom flere store gode huller at overhale i, så havde faktisk forventet at se ham der blinkede af mig, efter mig... da det plejer dem der ikke kan lide at blive overhalet af en lille bil.


Så der er der også én, der har blinket af dig? :)

Det har der hele tiden været... han blinkede dog først da jeg forsøgte en overhaling mere, men ikke kunne og derfor blev nødt til at bremse kraftigt... efter jeg var kommet ind og havde ligget lidt altså...
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Trafik bøde

Indlægaf Misantropen » 14. dec 2018, 14:52

Pax Romana skrev:
Misantropen skrev:Der er ret stor forskel på det udsyn bilist nr 6 og nr 3 efter dig har.

Jeg ved godt du ikke var helt sikker på om politibilen var den sjette bil bag dig, men det er alligevel en ret stor forskel. Politibilen må har haft sine årsager til ikke at forsøge at stoppe dig. Den kunne vel have sat blåt blink på og fået dig stoppet. Når du efter eget udsagn ikke kørte hasarderet har sikkerheden vel heller ikke været i fare.
I Bekendtgørelse om udrykningskørsel står der:

§ 1. Udrykningskørsel må kun foretages, når det skønnes nødvendigt af hensyn til politimæssige opgaver, personredning, brand, forureningsuheld, færdselsuheld eller afværgelse af omfattende skader i øvrigt.

Selv om de kører udrykning, ska de stadig overholde færdselslovens § 3.

Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

Så enten vurderede betjenten at udrykning ikke var forsvarlig eller måske kørte han i et tjenestekøretøj som ikke var udstyret med udrykningssignaler.

Desuden behøver ens oplevelse af en situation jo ikke at stemme overens med virkeligheden.

Ja, det er det jeg mener med at politibilen må have haft sine årsager til ikke at stoppe cola.

Jeg troede faktisk alle politibiler, uden monteret lys på bilen, havde en lygte i bilen, men hvis ikke de har det forklarer det måske hvorfor cola ikke blev stoppet.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 18. feb 2019, 09:47

Så var jeg i dag i retten ang min bøde, at jeg stadig tror jeg kommer til at betale er noget andet, men nu fik jeg da sagt min side af sagen.

Det er stadig ord mod ord, men mit ord er oppe imod en betjent.

Jeg får vist nok svar på fredag.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Trafik bøde

Indlægaf sigge » 18. feb 2019, 10:20

cola skrev:Så var jeg i dag i retten ang min bøde, at jeg stadig tror jeg kommer til at betale er noget andet, men nu fik jeg da sagt min side af sagen.

Det er stadig ord mod ord, men mit ord er oppe imod en betjent.

Jeg får vist nok svar på fredag.


Fik du så en uddybende forklaring af, hvad de mener, du har gjort galt? Altså forstår du deres begrundelse nu, selvom du ikke nødvendigvis er enig i den?
0
You can't spell awesome without me.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 18. feb 2019, 11:35

Jeg ved hvorfor de mener at jeg skal have bøden, og hvis det havde foregået på den måde havde jeg også været enig, det er bare ikke sådan det er sket, og derfor er jeg uenig.
Betjenten mener fortsat at jeg kørte ind lige tids nok til at undgå de biler der kom forfra, hvor jeg har sagt at der var tid nok til at jeg kunne komme tilbage i køen og lægge an til endnu en overhaling, før bilerne kom.
2
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik bøde

Indlægaf cola » 23. feb 2019, 15:29

Så kom dommen, skyldig. nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg betaler, for de har ikke vedlagt et girokort eller lign.
2

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"