Bedste undervognsbehandling!

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Bedste undervognsbehandling!

Indlægaf IrmaPigen » 12. mar 2018, 12:59

Jeg har købt en brugt bil med 5 år på bagen, som skal have en undervognsbehandling efter denne vinter.

Jeg har kigget lidt på både Dinitrol og Pava herunder har jeg kigget på Quickpots Pava, som vil koste mig 4 kilo.

Kan I give mig anbefalinger (pros and cons) på de velrennomerede undervognsbehandlinger?
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Bedste undervognsbehandling!

Indlægaf Artem » 12. mar 2018, 22:41

Helt ærligt kommer det mest an på det enkelte værksted, hvor jeg mest vil høre andre om de har gode erfaringer med det enkelte sted.

For selv de velrennomerede steder som Dinitrol kan også være nogle fuskere. Ved det da mine forældres bil har fået en omgang der inden de købte den, og der er også en CD med i bilen, hvor man kan se foto af at de har undervogns behandlet den.
Men siden har vi selv haft lavet nogle ting ved bilen, hvor vi bla har haft inderskærme af, og inderbeklædningen på bagklappen. Ingen af de stedet havde bilen fået hulrumbeskyttelse.
Så selv om der er en CD med hvor de viser hvordan de har behandlet bilen, er det sikkert fra en anden tilsvarende bil. Hvor de ganske simpelt har snydt og sprunget hulrum over, og med at fjerne inderskærme osv. Hvor de bare har givet selve undervognen der er nem at komme til og som folk kan se.

Men at få bilen undervognsbehandlet her til forår og sommer er faktisk den helt rigtige tid på året at gøre det. Da de tit har mindre at lave der, og derfor sikkert vil bruge mere tid på at lave et ordentlig stykke arbejde. Sammen med at selve hulrumsbeskyttelsen fordeler sig bedre når det er varmt.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Bedste undervognsbehandling!

Indlægaf IrmaPigen » 13. mar 2018, 12:44

Hvis det er sandt, så er det jo rimelig meget et lotteri :rulle:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Bedste undervognsbehandling!

Indlægaf Zonta » 13. mar 2018, 14:57

Vi har kørt med Suvo på vores og været glade for det. Men mere klog på det er jeg heller ikke :D
0
J, juli 2018.
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Bedste undervognsbehandling!

Indlægaf IrmaPigen » 29. mar 2018, 10:00

Falstria skrev:Det som bilen har fået før, skal den have igen...

Dvs. har den fået en klar voksbehandling (f.eks. Dinitrol), så kører man videre med det.
Har den istedet fået den sorte tjære behandling (f.eks. Pava), så kører man videre med det.

Det er ikke så godt at skifte imellem dem, for de binder ikke til hinanden, så pengene kan være spildt hvis man skifter behandling.


Nu er det en brugt bil jeg har købt.

Jeg har derfor ikke kendskab til om den evt skulle være behandlet med det ene eller det andet.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bedste undervognsbehandling!

Indlægaf DenBruneMunk » 29. mar 2018, 10:23

Hvis man sælger sin bil til forhandler, så har jeg flere gange erfaret ved tilbud, de ikke giver penge for undervognbehandling ved ny bil's forhandlere, og mener fabrikken gør det godt for de fleste mellemklasse biler og op.

Så har man en VW UP så kan det måske hjælpe , han man en Mercedes så kan man nok springe lidt over, har man Ford så skal man tænke lidt over det, og VW Passat og lign, så kan man også spare, selvom nogen mener det er godt givet ud.

Du skal have planer om at holde bilen i 10-15 år, hvis det skal betale sig, det er så min mening, uden at vide andet end hvad nogle mekanikere og forhandlere har argumenteret.

Personligt har jeg kun været til undervognsbehandling på min første bil en gang, den blev solgt året efter, så spild af penge, fik ikke mere for den på det grundlag.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Bedste undervognsbehandling!

Indlægaf Panton » 1. apr 2018, 18:45

Vi har altid brugt dinitrol. Kender ikke Pava
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Bedste undervognsbehandling!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 8. apr 2018, 07:59

Da jeg købte min bil i nov. 2011 fik jeg den undervogns- og hulrumsbehandlet med Tektrol. Forhandleren sagde at det faktisk var det bedste på markedet, og at bilen derfor kun skulle behandles hvert 3. år i stedet for hvert 2. som med de andre.
Det glemte jeg lidt :genert:
Da den var til syn sidst (jan. '17) spurgte jeg lidt flovt hvordan det så ud med behandlingen på undersiden af bilen (sagde IKKE noget om hvornår den sidst var behandlet), og manden oplyste at det så glimrende ud, og der var masser af behandling tilbage på bilen.
Ikke at jeg ligefrem vil anbefale kun at behandle bilen hvert 6. år, men Tektrol har da bevist sit værd på min bil :-D (den får så heller ikke undervognsvask når jeg vasker den, det har jeg nemlig læst engang ofte vil medføre at man spuler behandlingen af).
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"