Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 17:35

Av, for s.... en luksus-flyder! :dåne:

Vi er totalt i vildrede altså. Fiat Tipo 1,6 diesel stationcar. Jeg kan næsten ikke få den ud af hovedet.

Er det helt væk?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 17:37

(Ja, det er det, sig det! Sig at vi bare skal købe den åndede C4 og få det overstået)

Jeg kan ikke køre en Ceed :trist:
Mit skinneben skraber så meget imod når jeg bruger koblingen og der er en søm i sædet der skærer i mit baglår.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf Slettet bruger » 11. mar 2018, 17:58

Fiat Tipo klarede vist Euro NCAP usædvanligt dårligt
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 18:13

abcd skrev:Fiat Tipo klarede vist Euro NCAP usædvanligt dårligt

True dat, men jeg er egentlig lidt kold. Jeg kan ikke huske hvorfor, men jeg mener at der var formildende omstændigheder (vi snakkede nemlig om det for et halvt års tid siden i forbindelse med et eller andet) -jeg tror at det kun er Punto de har prøvet i øvrigt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 18:16

Ja, hvis du går ind og kigger på testen kan du se at der er fin sikkerhed for de forreste passagerer.
Vi har ingen børn og kører aldrig med passagerer faktisk.
Desuden trækker det ned at der ikke er sideairbags, men der står længere nede at de er available og "vores" model har dem.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf Artem » 11. mar 2018, 18:24

Den får ikke de bedste anmeldelser, men det handler mest om at nogle anmeldere synes plastikkvaliteten inde virker billig.
Ellers er der som sådan ikke noget galt med en Fiat de er lige så driftsikrer som alle andre biler.
Det største problem handler reelt om økonomi, hvor i skal forvente et større værditab end for andre biler. Som ganske simpelt skyldes at Fiat er et overset mærke her i landet som gør at bilerne heller ikke er eftertragtede som brugte.

Har selv haft ejet flere Fiat da jeg var yngre og uden de store problemer, og synes også det har været gode køb, men jeg har så netop også haft købt dem som brugte, hvor man kan få rigtig meget ny bil for pengene i forhold til andre. På den måde vil jeg gerne anbefale folk a købe en Fiat som brugt, men ikke som ny.

1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf Tobywan » 11. mar 2018, 18:29

Hvorfor ikke bare købe en Octavia - husk DSG :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 18:30

Artem skrev:Den får ikke de bedste anmeldelser, men det handler mest om at nogle anmeldere synes plastikkvaliteten inde virker billig.
Ellers er der som sådan ikke noget galt med en Fiat de er lige så driftsikrer som alle andre biler.
Det største problem handler reelt om økonomi, hvor i skal forvente et større værditab end for andre biler. Som ganske simpelt skyldes at Fiat er et overset mærke her i landet som gør at bilerne heller ikke er eftertragtede som brugte.

Har selv haft ejet flere Fiat da jeg var yngre og uden de store problemer, og synes også det har været gode køb, men jeg har så netop også haft købt dem som brugte, hvor man kan få rigtig meget ny bil for pengene i forhold til andre. På den måde vil jeg gerne anbefale folk a købe en Fiat som brugt, men ikke som ny.


Det er præcis afskrivningen som vi er bekymrede for.
Det sjove er at hvis Fiat ellers kunne få folk til at prøvekøre deres biler, så ville de sælge mere i Dk tror jeg.
Nøj, hvor de ligger godt på vejen i deres klasse.
Til gengæld har de ikke gummilister ved vinduerne, men sådan nogle filt-nogen som seriøst bare suger skidt og alger til sig, som så står op ad ruden når man åbner og lukker det :stoned:
Så i morgen ringer forhandleren og fortæller om det er muligt at eftermontere gummilister. Hvis ikke, så er det en dealbreaker anyways.

De har foretaget nogle sjove valg på materiale-listen over interiør kan jeg berette. Først noget Alcantara-lignende, skidt-sugende halløj på inderdørene i Lounge-udgaven (den store udstyrspakke) og i den billige ende noget sært, sort plastiklignende stof som også må være et mareridt at holde rent for en børnefamilie tænker jeg. (Jeg sælger den ikke ret godt lige nu :lol:) Til gengæld er instrumentbrættet, og forreste board i det hele taget, ret flot udformet og i fine materialer.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 18:42

Tobywan skrev:Hvorfor ikke bare købe en Octavia - husk DSG :)

Hvis budgettet kunne holde til 75.000 mere, så gjorde vi bestemt det.
Vi kan simpelthen ikke forsvare at knibe os længere op end 215.000kr.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 18:43

Og vi vil ikke købe "let brugt".
Så får vi bare en mandagsmodel. Det gør vi Hver. Eneste. Gang.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf Artem » 11. mar 2018, 19:10

kidkomb skrev:Det er præcis afskrivningen som vi er bekymrede for.
Det sjove er at hvis Fiat ellers kunne få folk til at prøvekøre deres biler, så ville de sælge mere i Dk tror jeg.
Nøj, hvor de ligger godt på vejen i deres klasse.
Til gengæld har de ikke gummilister ved vinduerne, men sådan nogle filt-nogen som seriøst bare suger skidt og alger til sig, som så står op ad ruden når man åbner og lukker det :stoned:
Så i morgen ringer forhandleren og fortæller om det er muligt at eftermontere gummilister. Hvis ikke, så er det en dealbreaker anyways.

De har foretaget nogle sjove valg på materiale-listen over interiør kan jeg berette. Først noget Alcantara-lignende, skidt-sugende halløj på inderdørene i Lounge-udgaven (den store udstyrspakke) og i den billige ende noget sært, sort plastiklignende stof som også må være et mareridt at holde rent for en børnefamilie tænker jeg. (Jeg sælger den ikke ret godt lige nu :lol:) Til gengæld er instrumentbrættet, og forreste board i det hele taget, ret flot udformet og i fine materialer.

Hvor længe forventer i at beholde bilen?
For når man køber bil er afskrivningen netop meget vigtig at se på, og reelt også vigtigere end købsprisen.
Som det er lige nu er SUV modellerne vildt populære, også som brugte, hvor værditabet virkelig er meget lille for tiden, og sådan tror jeg også det vil være de næste 3-5 år. Men hvad der sker der efter er meget svært at forudse. Da det nemt kan være en helt anden biltype der er mest populær der, eller måske ligefrem hybrid eller el-biler. Som måske langt om længe vil begynde med at slå igennem om 5-10 år.

Hvor min pointe lidt er om i har overvejet biler som Nissan Qashqai eller Peugeot 2008
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 19:28

Artem skrev:
kidkomb skrev:Det er præcis afskrivningen som vi er bekymrede for.
Det sjove er at hvis Fiat ellers kunne få folk til at prøvekøre deres biler, så ville de sælge mere i Dk tror jeg.
Nøj, hvor de ligger godt på vejen i deres klasse.
Til gengæld har de ikke gummilister ved vinduerne, men sådan nogle filt-nogen som seriøst bare suger skidt og alger til sig, som så står op ad ruden når man åbner og lukker det :stoned:
Så i morgen ringer forhandleren og fortæller om det er muligt at eftermontere gummilister. Hvis ikke, så er det en dealbreaker anyways.

De har foretaget nogle sjove valg på materiale-listen over interiør kan jeg berette. Først noget Alcantara-lignende, skidt-sugende halløj på inderdørene i Lounge-udgaven (den store udstyrspakke) og i den billige ende noget sært, sort plastiklignende stof som også må være et mareridt at holde rent for en børnefamilie tænker jeg. (Jeg sælger den ikke ret godt lige nu :lol:) Til gengæld er instrumentbrættet, og forreste board i det hele taget, ret flot udformet og i fine materialer.

Hvor længe forventer i at beholde bilen?
For når man køber bil er afskrivningen netop meget vigtig at se på, og reelt også vigtigere end købsprisen.
Som det er lige nu er SUV modellerne vildt populære, også som brugte, hvor værditabet virkelig er meget lille for tiden, og sådan tror jeg også det vil være de næste 3-5 år. Men hvad der sker der efter er meget svært at forudse. Da det nemt kan være en helt anden biltype der er mest populær der, eller måske ligefrem hybrid eller el-biler. Som måske langt om længe vil begynde med at slå igennem om 5-10 år.

Hvor min pointe lidt er om i har overvejet biler som Nissan Qashqai eller Peugeot 2008

Vi har overvejet både Quashqai (lige lidt for dyr og for høj for mig, når jeg skal have noget i bagagerummet) og Peugeot 2008 (som min kæreste er vildt forelsket i) som også er ret høj og faktisk en anelse for kort til vores behov.

Vi kunne faktisk godt tænke os en bil vi bare beholder til den dør, men vores held med biler er SÅ ringe altså.
Alternativet er nemlig at købe ny og sælge på et velvalgt tidspunkt, hvor gensalgsværdien er optimal.
Vi havde egentlig besluttet os for en Ceed SW, men jeg kan ikke køre den (og det er primært mig der skal bruge den) for gensalgsværdien er virkelig, virkelig god på dem.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. mar 2018, 19:33

Jeg kommer aldrig i denne del af Debatten og har ikke engang kørekort, men jeg måtte simpelthen ind og se, hvad der skete, da I prøvekørte en Fiat :genert:

Det kaldes clickbait, Kid, og det er fakkertalt ufine metoder :sur: :-p
10
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 19:34

DetSorteCirkus skrev:Jeg kommer aldrig i denne del af Debatten og har ikke engang kørekort, men jeg måtte simpelthen ind og se, hvad der skete, da I prøvekørte en Fiat :genert:

Det kaldes clickbait, Kid, og det er fakkertalt ufine metoder :sur: :-p

Undskyld, Cirkus :genert: :kys:


-Meeeen det virker jo! :blush:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf DenBruneMunk » 11. mar 2018, 19:44

Der er da masser af ægte luksus flydere derude,
Næste uge, Ford EcoSport :) åbent hus, så spiller du med musklerne. Den har du sikkert ikke prøvet.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"