I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf limitededition » 10. mar 2018, 10:20

kidkomb skrev:
limitededition skrev:
kidkomb skrev:Nå, men herren i huset regnede lige på det og en Kia Ceed vil tage os 17 år at "tjene ind" imod C4'erens 2½ år.
Så selvom de ekstra cm ville være virkelig rare, så er der ikke økonomisk fidus i det :(


Jeg ville vælge en Kia til hver en tid over en fransk bil. Men undrer mig over at der er så stor forskel på hvor længe det tager? Så stor forskel er der da ikke på nyprisen? :gruble:

Jo, desværre, en Ceed koster 250.000 og en C4 fåes for 175.000 lige nu.

Er du sikker på at han har regnet rigtigt? Kan ikke forstå hvordan 75.000 kan tage 15 år at betale når de 250.000 kan tage 2,5 år :gruble:
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf kidkomb » 10. mar 2018, 10:25

limitededition skrev:
kidkomb skrev:
limitededition skrev:
kidkomb skrev:Nå, men herren i huset regnede lige på det og en Kia Ceed vil tage os 17 år at "tjene ind" imod C4'erens 2½ år.
Så selvom de ekstra cm ville være virkelig rare, så er der ikke økonomisk fidus i det :(


Jeg ville vælge en Kia til hver en tid over en fransk bil. Men undrer mig over at der er så stor forskel på hvor længe det tager? Så stor forskel er der da ikke på nyprisen? :gruble:

Jo, desværre, en Ceed koster 250.000 og en C4 fåes for 175.000 lige nu.

Er du sikker på at han har regnet rigtigt? Kan ikke forstå hvordan 75.000 kan tage 15 år at betale når de 250.000 kan tage 2,5 år :gruble:

Det er når man medregner den lidt dårligere brændstoføkonomi. -Det er tallet holdt op mod hvad vores nuværende bil koster os. Altså hvornår vi har tjent pengene ind. Ikke hvor lang tid det tager at betale lån af.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf landsbytossen » 10. mar 2018, 10:39

C4 fås som kampagnemodel for 160.000.

Den til 175.000 kr. ville jeg ikke købe, hvis økonomi spiller en stor rolle. Den har 20 hk. mere, men kører 2,5 km. kortere pr. liter og koster 920 kr. mere i ejerafgift pr. år.
Der er også en til 150.000 kr. Men med et udstyrsniveau som var den produceret i 1990´erne.

http://brochurer.citroen.dk/prislister/ ... te/?page=1
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf Muuh » 10. mar 2018, 10:41

kidkomb skrev:
Muuh skrev:Vores to teenager drenge har også været ganske tilfreds, der er ifølge dem god plads bag i. I hvert fald meget bedre end den bil vi havde før, deres eneste klage er, at der ikke er sædevarme bagi :lol:

Vores er en diesel og den køre langt på literen, vi bor på Djursland og kommer uden problemer både frem og tilbage for at besøge familien i Kbh + køre rundt i Kbh på en fuld tank, også selvom vi køre nedenom.

Muuh, hvor langt får I ud af den pr liter?


Ved ikke lige præcis hvor langt den køre, men fornuftigt langt ifølge min mand :-D

Forhandleren sagde 25 og kalde den for en A+ bil. Må indrømme at jeg ikke har så meget forstand på det, men den kan køre langt efter benzin lampen lyser.

Jeg var ved at gå i panik på en køretur, hvor lampen pludselig lyste og der kom bare ingen tankstationer, var sikker på jeg skulle ende med at holde et sted midt ude i ingenting med en død bil. Er glad for den viser, hvor mange km man ca. kan køre, aldrig har jeg holdt så meget øje med det tal :lol:
Den nåede ikke at rykke sig meget ned, selvom jeg kørte flere km


Vores er med automatgear, hvilket selvfølgelig også gør en lille forskel
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf Zonta » 13. mar 2018, 15:05

Muuh skrev:
kidkomb skrev:
Muuh skrev:Vores to teenager drenge har også været ganske tilfreds, der er ifølge dem god plads bag i. I hvert fald meget bedre end den bil vi havde før, deres eneste klage er, at der ikke er sædevarme bagi :lol:

Vores er en diesel og den køre langt på literen, vi bor på Djursland og kommer uden problemer både frem og tilbage for at besøge familien i Kbh + køre rundt i Kbh på en fuld tank, også selvom vi køre nedenom.

Muuh, hvor langt får I ud af den pr liter?


Ved ikke lige præcis hvor langt den køre, men fornuftigt langt ifølge min mand :-D

Forhandleren sagde 25 og kalde den for en A+ bil. Må indrømme at jeg ikke har så meget forstand på det, men den kan køre langt efter benzin lampen lyser.

Jeg var ved at gå i panik på en køretur, hvor lampen pludselig lyste og der kom bare ingen tankstationer, var sikker på jeg skulle ende med at holde et sted midt ude i ingenting med en død bil. Er glad for den viser, hvor mange km man ca. kan køre, aldrig har jeg holdt så meget øje med det tal :lol:
Den nåede ikke at rykke sig meget ned, selvom jeg kørte flere km


Vores er med automatgear, hvilket selvfølgelig også gør en lille forskel

Normalt plejer markøren vist at lyse når der er ca. 5 liter tilbage i tanken - hvis I kører 20-25 km/l er der altså omkring 100 km +/- tilbage før du kører død :D i vores Skoda Fabia står måleren til at der er ca. 80 km tilbage, når den lyser :)
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"