Hvilken leasingbil skal vi have?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Hvilken leasingbil skal vi have?

Indlægaf JoyNips » 18. feb 2018, 17:08

Leasingen på vores Peugeot 108 udløber snart, og vi vil gerne opgradere til noget lidt større - både når vi taler rummelighed og kraft. Vi har været superglade for vores lille bybil, men der er lidt rigeligt tetris over at pakke den, når vi skal på familievisit og den sparker ikke ligefrem hårdt fra under overhalinger... :fløjt: Peugeot har desværre kun 108 og 208, som bliver for små, og 2008 og 3008, som begge er SUV'er og lige store nok.

Vi er egentlig ret simple i vores ønsker. Hhv 170 cm og 190 cm, kører primært kombineret motorvejskørsel og bykørsel, som regel aldrig ture under 30 km, skal have plads i bagagerummet til klapvogn og oppakning, og plads på bagsædet til en autostol. Og så skal bilen, trods ønske om mere rummelighed, ikke være så stor at den ikke er til at manøvre rundt i København - vi har brug for at kunne liste den ind på begrænset plads når der er derby i Parken uden at lave bilkabuler :lol:

Udover ovenstående, så har jeg på ønskelisten, at der gerne må være sædevarme og bakkamera. Og nå ja, må den tage 1800 kg eller mere på krogen, så er det total bonus.

Det skal være en leasingbil, da vi ikke skal beholde den i meget mere en 1-2 år. Det passer os rigtig fint med leasing, så dén del er ikke til diskussion.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvilken leasingbil skal vi have?

Indlægaf 1234 » 18. feb 2018, 17:13

Prøv at tage et kig på seat Ibiza. Den er i store træk en billig polo uden at virke billig. Jeg kender ikke leasing muligheder for det overvejede vi ikke men den er i hvert fald en god mellemstørrelse.
Senest rettet af 1234 10. nov 2022, 18:42, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvilken leasingbil skal vi have?

Indlægaf Artem » 18. feb 2018, 20:12

Det er lidt en svær kombination af ønsker i har. For det er nærmest kun store SUV'er, eller større biler som Ford Mondeo og VW Passat der må trække 1800 kg.
Hvor en Peugeot 3008 ellers er et rigtig godt bud, og hvor den med den store motor må trække 2 ton. Synes faktisk heller ikke at den er så stor igen. Den er høj, ok bred, men faktisk rimelig kort. Hvor det jo mest er længden der har betydning ved parkering i byen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvilken leasingbil skal vi have?

Indlægaf JoyNips » 19. feb 2018, 04:46

Artem skrev:Det er lidt en svær kombination af ønsker i har. For det er nærmest kun store SUV'er, eller større biler som Ford Mondeo og VW Passat der må trække 1800 kg.
Hvor en Peugeot 3008 ellers er et rigtig godt bud, og hvor den med den store motor må trække 2 ton. Synes faktisk heller ikke at den er så stor igen. Den er høj, ok bred, men faktisk rimelig kort. Hvor det jo mest er længden der har betydning ved parkering i byen.


Som skrevet, det er kun bonus at kunne trække 1800 eller over, det er ikke et must.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvilken leasingbil skal vi have?

Indlægaf Slettet bruger » 19. feb 2018, 05:16

VW Polo eller Golf afhængigt af hvilken størrelse passer jer bedst. Hvis man skal lease, er mit indtryk at Peugeot og VW er et stykke foran alle andre med de bedste tilbud.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvilken leasingbil skal vi have?

Indlægaf Wizzze » 19. feb 2018, 05:53

Prøv at kigge på Audi Q2 eller A3 Sportback
http://sites.audi.dk/leasing/audi-priva ... 1491808813

Der kan du få alt dit ønskede udstyr + lidt mere, og vælger du en af de større motorer er der også kraft til træk.
0
Do as I say! :whip:
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Hvilken leasingbil skal vi have?

Indlægaf Mirabella » 19. feb 2018, 06:10

Vi har en BMW 320i stationcar og er superglade for den. Efter at vi blev påkørt i bagenden juleaften skal jeg aldrig tilbage til en minibil igen, var vi blev påkørt da vi havde vores Peugeot 208 så havde dem på bagsædet ikke klaret den. Mener vi gir ca 4000kr uden ekstraudstyr 1. gangs ydelsen til 2år var 35.000kr

Det ville være et kompromis i forhold til parken, men jeg ville slet ikke være i tvivl om at den sikkerhed jeg føler i en størrere bil er det værd.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvilken leasingbil skal vi have?

Indlægaf Ficus » 19. feb 2018, 06:25

Vi leaser en Golf Variant. Er på nummer to nu og er ret glade for den.

Vores har ikke bakkamera, men baksensor, ved ikke om man kan få kamera i. Vi har Variant modellen, så den bliver måske lidt stor, vi havde dog ikke problemer med at (parallel)parkere den da vi selv boede i København. Alternativt er der den alm Golf, vi gik op i model da prisforskellen ikke var overvældende.
Vi gik fra en Chevrolet Spark til den. Hold nu op hvor man bare ikke fatter at man kunne holde ud at køre sådan en lille skrammelkasse....

Aner intet om træk.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvilken leasingbil skal vi have?

Indlægaf Slettet bruger » 19. feb 2018, 06:53

Ficus skrev:Vores har ikke bakkamera, men baksensor, ved ikke om man kan få kamera i.


Det kan man, det er med hvis man leaser highline-udgaven. Alternativt kan man tilvælge det som ekstraudstyr. Man kan finde prisen på ekstraudstyr på VW's hjemmeside, og man skal regne med at betale 2/3 af ekstraudstyrets pris over de 3 år. Så hvis ekstraudstyret f.eks. koster 10.000,-, skal man regne med 180,- ekstra om måneden i leasingydelse.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvilken leasingbil skal vi have?

Indlægaf JoyNips » 19. feb 2018, 17:50

Mirabella skrev:Vi har en BMW 320i stationcar og er superglade for den. Efter at vi blev påkørt i bagenden juleaften skal jeg aldrig tilbage til en minibil igen, var vi blev påkørt da vi havde vores Peugeot 208 så havde dem på bagsædet ikke klaret den. Mener vi gir ca 4000kr uden ekstraudstyr 1. gangs ydelsen til 2år var 35.000kr

Det ville være et kompromis i forhold til parken, men jeg ville slet ikke være i tvivl om at den sikkerhed jeg føler i en størrere bil er det værd.


Sikkerhed er selvfølgelig supervigtigt, men lige forhold til at bilen skal have en størrelse der er til at parkere på Østerbros små gader når der er godt fyldt, så kan vi ikke gå på kompromis. Det er nu engang her vi bor og har behov for at parkere.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvilken leasingbil skal vi have?

Indlægaf paint » 19. feb 2018, 19:05

Jeg synes det lyder som, at en Golf, ville være et godt bud. Én af mine venner, med kone og barn leaser en Golf - OG bor på Østerbro. Der er meget glade for den.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"