VW Touran vs Opel Insignia?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Mani » 9. feb 2018, 18:47

Vi skal have ny bil. Vi har 3 lange teenage drenge. Kører på ferie til eksempelvis Frankrig hver sommer & på ski hver vinter. Derudover kører manden ca. 1 time hver vej til arbejde. Det bliver en firmabil.

Insignia’en tiltaler manden mest i det daglige - men bagsædet er jo liiidt mere klemt til de lange turer.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Neenah » 9. feb 2018, 18:48

Mine forældre har haft Touran de sidste mange år - der er god plads til lange knejter.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Ficus » 9. feb 2018, 20:14

Jeg har siddet på bagsædet af en Insignia et par gange til Spanien. En enkelt gang var vi 3 mellem 16 og 20 år, det var sgu en lidt lang tur, noget rarere de gange vi kun var 1 eller 2.

Men det var en ret lækker bil at være passager i generelt! Der er nogen biler hvor det ikke er tilfældet.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Æble » 10. feb 2018, 07:06

Kender ikke insigniaen. Men vi har en touran og den er virkelig Nice. God og nem at køre i. Lækker. Masser af plads i bagagerummet og på bagsædet. Vi var i Æstrig sidste år med tre børn inkl autostol på bagsædet. Det var fint, men min datter på 8 sad i midten og tænker at det ikke havde gået at køre så langt med en voksen/stor teen på den plads. Også fordi der ikke vat så meget plads til hendes ting. Ville ihverfald som minimum prøvekøre med alle inden.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Slettet bruger » 10. feb 2018, 07:30

Hvorfor er det lige de 2? Insignia svarer til VW's Passat og Touran svarer til Opels Zafira.

Insigniaen er formentlig bedst at køre i fordi den ikke er så høj, og den støjer formentlig mindre. Hvis jeg var din mand, ville jeg prioritere det over de årlige ferieture hvis jeg skulle køre så meget i det daglige.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Wizzze » 10. feb 2018, 07:36

Hvorfor sammenligner I 2 forskellige bilkategorier?
Touran er jo en "familiebil" den tilsvarende model hos Opel hedder Zafira, mens Insigniaen er i firmabil-klassen der modsvares af Passat hos VW.

Hvis jeg skulle ligge og køre en time hver dag, så ville jeg langt foretrække Insigniaen, økonomisk er den også klart det smarteste valg, det er nok noget nær den mest udbredte firmabil, fordi Opel giver store flåderabatter. Til langturs ferierne med børnene ville Touran nok være at foretrække, men det er måske 3-4 uger af året, den bruges til det, jeg ville tænke mere på resten af årets 48uger. Et kompromis kunne være at kigge på Insignia i stationcar versionen, den er også højere over bagsædet og har mere plads.
1
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Slettet bruger » 10. feb 2018, 07:38

Ficus skrev:Jeg har siddet på bagsædet af en Insignia et par gange til Spanien. En enkelt gang var vi 3 mellem 16 og 20 år, det var sgu en lidt lang tur, noget rarere de gange vi kun var 1 eller 2.

Men det var en ret lækker bil at være passager i generelt! Der er nogen biler hvor det ikke er tilfældet.


Der findes en ny Insignia som man kun har kunnet købe i et halvt års tid. Den skulle være noget anderledes end den gamle, blandt andet større. Jeg gætter på det er den gamle du har kørt i.

Og til TS: Jeg gætter på det er den nye Insignia der tales om, ikke en brugt?
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Mani » 10. feb 2018, 07:51

Wizzze skrev:Hvorfor sammenligner I 2 forskellige bilkategorier?
Touran er jo en "familiebil" den tilsvarende model hos Opel hedder Zafira, mens Insigniaen er i firmabil-klassen der modsvares af Passat hos VW.

Hvis jeg skulle ligge og køre en time hver dag, så ville jeg langt foretrække Insigniaen, økonomisk er den også klart det smarteste valg, det er nok noget nær den mest udbredte firmabil, fordi Opel giver store flåderabatter. Til langturs ferierne med børnene ville Touran nok være at foretrække, men det er måske 3-4 uger af året, den bruges til det, jeg ville tænke mere på resten af årets 48uger. Et kompromis kunne være at kigge på Insignia i stationcar versionen, den er også højere over bagsædet og har mere plads.

Jeg ved ikke hvorfor han valgte at prøvekøre Insigniaen - det var ikke den kategori han oprindeligt så på. Vi har en Citroën C4 Grand Picasso nu. Økonomisk er det 150 kr om måneden, der skiller dem - så ikke relevant.
Det er en Insignia stationcar, men det ændre ikke på pladsen på bagsædet. Det gør en ret stor forskel om der er 3 seperate sæder når der fyldes 3 store knejter i bilen. Inden året er omme er jeg med mine 1.75 den laveste i familien.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Mani » 10. feb 2018, 07:53

abcd skrev:
Ficus skrev:Jeg har siddet på bagsædet af en Insignia et par gange til Spanien. En enkelt gang var vi 3 mellem 16 og 20 år, det var sgu en lidt lang tur, noget rarere de gange vi kun var 1 eller 2.

Men det var en ret lækker bil at være passager i generelt! Der er nogen biler hvor det ikke er tilfældet.


Der findes en ny Insignia som man kun har kunnet købe i et halvt års tid. Den skulle være noget anderledes end den gamle, blandt andet større. Jeg gætter på det er den gamle du har kørt i.

Og til TS: Jeg gætter på det er den nye Insignia der tales om, ikke en brugt?

Det er den nye. Og jeg sidder i al fald ikke optimalt på midtersædet til en lang tur. Tilsyneladende har Opel slet ikke en model med 3 seperate sæder bag i.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Mani » 10. feb 2018, 07:56

abcd skrev:Hvorfor er det lige de 2? Insignia svarer til VW's Passat og Touran svarer til Opels Zafira.

Insigniaen er formentlig bedst at køre i fordi den ikke er så høj, og den støjer formentlig mindre. Hvis jeg var din mand, ville jeg prioritere det over de årlige ferieture hvis jeg skulle køre så meget i det daglige.

Zafira’en virkede ikke til at have bedre plads på bagsædet (eller mulighed for seperate).
Hvorfor han oprindeligt prøvede Insigniaen ved jeg ikke helt.

Det er selvfølgelig det daglige vs ferie vi afvejer. Herunder hvordan man lokker store teenagere til forsat at holde ferie med deres forældre :genert:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Mani » 10. feb 2018, 07:59

Æble skrev:Kender ikke insigniaen. Men vi har en touran og den er virkelig Nice. God og nem at køre i. Lækker. Masser af plads i bagagerummet og på bagsædet. Vi var i Æstrig sidste år med tre børn inkl autostol på bagsædet. Det var fint, men min datter på 8 sad i midten og tænker at det ikke havde gået at køre så langt med en voksen/stor teen på den plads. Også fordi der ikke vat så meget plads til hendes ting. Ville ihverfald som minimum prøvekøre med alle inden.

Tak for input. Vi har pt en Citroën C4 Grand Picasso og midtersædet bliver nok aldrig en favorit. Tænker dog de seperate sæder i Touranen er et kæmpe plus her.

I virkeligheden er det manden, der skal beslutte hvad der vægter højest - og hvor meget bedre han synes om Insigniaen.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Æble » 10. feb 2018, 08:04

Mani skrev:
Æble skrev:Kender ikke insigniaen. Men vi har en touran og den er virkelig Nice. God og nem at køre i. Lækker. Masser af plads i bagagerummet og på bagsædet. Vi var i Æstrig sidste år med tre børn inkl autostol på bagsædet. Det var fint, men min datter på 8 sad i midten og tænker at det ikke havde gået at køre så langt med en voksen/stor teen på den plads. Også fordi der ikke vat så meget plads til hendes ting. Ville ihverfald som minimum prøvekøre med alle inden.

Tak for input. Vi har pt en Citroën C4 Grand Picasso og midtersædet bliver nok aldrig en favorit. Tænker dog de seperate sæder i Touranen er et kæmpe plus her.

I virkeligheden er det manden, der skal beslutte hvad der vægter højest - og hvor meget bedre han synes om Insigniaen.



Han midtersædet er en rigtig plads hvilket er super. Men fødderne skal være på hver sin side af en lille førhøjning. Og der er ikke plads til ting. Men altså vi havde også en autostol der spærrede for opbevaring og bord bag det ene forsæde, så alle tre børns ting skulle være i den ene side. Bagsæderne kan dog justeres så de flyttes tilbage og tager lidt plads af bagagerummet og så er der mere plads i kabinen.

Men altså det er en superfed bil.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Wizzze » 10. feb 2018, 08:19

Har I kigget på Fords S-max ?
Den plejer at vinde test i familiebil klassen pga. rummelighed og pris.
1
Do as I say! :whip:
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3635

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Petrix » 10. feb 2018, 08:25

Ville købe en Insignia, og leje en mere rummelig bil i Tyskland til de lange ture mod syd.
0
27102021
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: VW Touran vs Opel Insignia?

Indlægaf Mani » 10. feb 2018, 08:33

Petrix skrev:Ville købe en Insignia, og leje en mere rummelig bil i Tyskland til de lange ture mod syd.

Det kan kun betale sig med en firmabil, hvis vi også kan bruge den på ferien.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"