Spiser du i toget?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Spiser du i toget?

Indlægaf Persnikedy » 13. jan 2018, 13:10

Jeg faldt over en artikkel på BT hvor en brokker sig over at folk spiser i toget https://www.bt.dk/blogs/astrups-loerdag ... erer-i-tog . Ja det ville ligefrem være mere attraktivt at sidde blandt storpruttende mennesker.

Jeg tager mad med i toget når jeg en sjælden gang skal afsted på tur. For det meste en sandwich med kylling og bacon. Sidst jeg og et par venner skulle til kbh fra Århus så havde vi en stor pose peanuts med som vi sad og pillede i toget (og ryddede selvfølgelig op).

Jeg har en gang i mine yngere dage været med et tog den 25decemer fra Tønder mod Århus hvor vi havde fået en madpakke med fra min daværende kærestes familie. Det var lun fiskefilet, frikadelle, æg og hvad der ellers høre til en julefrokost som vi var nød til at smutte fra. Vi fik nogle blik, men det var dem med misundelse i øjene over den lune postej vi spiste fra vores pap tallerkner.

Jeg kunne ikke selv finde på at atge fx makral med, men spisning i toget gener ikke mig. Selv synes jeg at lugten af kaffe er ligeså kvalm som lun makral i tomat, men kaffedrikekr skal der jo også være plads til.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2018, 13:14

Ikke andet en f.eks. chokolade, kiks, slik eller andet uden en markant lugt.
Jeg synes det er så ucharmerende når folk spiser f.eks. fast food eller leverpostejmadder i toget. Det er faktisk det der forstyrre mig aller mest i kollektiv transport.

Edit: Folk der drikker energidrik (uanset hvor) er den største plage der findes. :cuss:
3
...
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Kattefjæs » 13. jan 2018, 13:19

Det kommer an på så meget. Jeg synes ikke det er underligt hvis nogen har brug for en snack eller et stykke mad på en 3-5 timer lang tur. Jeg ønsker mig dog helst ikke at dele kupé med nogen som spiser MacD, curry, meat pasties eller andet ildelugtende. Det er dog lidt mere forståeligt på de lange ture.... Ikke alle kan vente så længe.

Men jeg kan godt blive lidt træt indeni kl. 7 om morgenen når jeg skal på arbejde og togene er proppet til randen så man står skulder om skulder, og alligevel lykkes det altid én eller anden nar at stå og højlydt kværne en stinkende pose chips med rejecocktail-smag på de 20 min. turen tager. Da tænker jeg at du nok godt lige kunne have ventet til du kom frem, og været en lille smule mere betænksom i dit valg af snack...
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Persnikedy » 13. jan 2018, 13:25

LadyFox skrev:Ikke andet en f.eks. chokolade, kiks, slik eller andet uden en markant lugt.
Jeg synes det er så ucharmerende når folk spiser f.eks. fast food eller leverpostejmadder i toget. Det er faktisk det der forstyrre mig aller mest i kollektiv transport.

Edit: Folk der drikker energidrik (uanset hvor) er den største plage der findes. :cuss:



Energidrik stinker også bare værre end kaffe :puke:
Jeg fik engang at vide af en veninde at min drikke yogurt lugtede af bræk hvilket jeg på ingen måde synes, så måske energidrik menneskerne ikke kan lugte hvor vammel deres drik lugter?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Shmartiesh » 13. jan 2018, 13:25

Ja. Og jeg er egentlig ligeglad med hvad jeg spiser. Som regel er det en medkøbt sandwich. Det er ikke lige der jeg føler for at spise makrel eller rugbrød generelt.

Når jeg kører i tog er det oftest lange ture på 3-4 timer. Ikke om jeg gider tage hensyn til andre.
Jeg spiser også i langtursbusserne.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Purple Haze » 13. jan 2018, 13:39

Jeps, alt efter hvor lang en tur det er.
Som regel ikke noget der lugter alt for meget,
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf avdotja » 13. jan 2018, 13:40

Det har jeg aldrig overvejet skulle være et problem. Noget mad lugter/larmer selvfølgelig mere end andet, men altså - så er problemet heller ikke større.
3
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Annione » 13. jan 2018, 13:42

Ja, jeg spiser i toget.
Hvis jeg gnasker gulerødder i s-toget, går jeg som regel et sted hen, hvor jeg ikke forstyrrer.
Men i lyntoget Kbh/Ålborg har jeg altid en sandwich/rundstykke/bolle med i toget. Og typisk en energidrik (undskyld - jeg bemærket altså ikke lugten).

Men folk, der smasker og klikker med deres tyggegummi - åh, hvor får jeg lyst til at myrde dem! Har konsekvent store hørebøffer og musik med - mord er trods alt en dårlig start på en rejse.
2
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Raenil » 13. jan 2018, 13:43

I ny og næ - jeg har aldrig spekuleret over at det skulle være et problem.

Mht artiklen: Den mand lever af at brokke sig. Det er faktisk selv hans brand - at være mavesur over småting. Intet er for småt for ham.
Så jeg plejer at skøjte videre, det gider jeg ikke spilde min tid på.
1
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf sansera » 13. jan 2018, 13:51

En banan, chiagrød eller en sandwich fra 7/11, ja det kunne sagtens ske, når jeg er på længere turer.
Det er sjældent i s-toget eller metro. Og ville i så fald være en mindre snack af en eller anden art.
Jeg har ikke tænkt det som et problem, men kunne godt forstille mig, at en medbragt julefrokost med lun leverpostej som beskrevet i denne tråd kunne være irriterende, fordi det ville lugte ret meget.
Men altså ... herregud. Jeg synes høje samtaler af intim karakter er mere irriterende. Så sidder om muligt altid i stilleafdelingen, og der spiser folk særlig tit.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Allmost_Famous » 13. jan 2018, 13:59

Ork ja. Før jeg fik bil, var vi afhængige af offentlig transport, og det var da tidskrævende nok i sig selv. To fluer med ét smæk, tak.

Hvis man har ondt i røven fordi andre spiser i et tog, må man altså deale med det selv.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Daine » 13. jan 2018, 14:25

Ja på de lange ture gør jeg, det har jeg aldrig overvejet kunne være et problem. Og jeg ville da også være pænt ligeglad, specielt hvis turen rammer ind over et alm spisetidspunkt. Ellers kan jeg nok godt klare mig med en snack. Da jeg arbejdede i Vejle, spise jeg hver aften i toget. Jeg fik først fri 17.45 og var hjemme omkring 20.30, så der var ikke rigtig andre muligheder.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf paint » 13. jan 2018, 14:47

Journalisten (i artiklen) burde købe sig en bil eller leje en. Han egner sig ikke til ophold på steder, hvor der findes andre mennesker.

Hvis han endelig vil brokke sig, kan han passende gøre det til DSB, som mere eller mindre har nedlagt alt salg af kaffe mv i Intercity-togene. I både Sverige og Tyskland, er der bistrovogne i toget hvor folk kan få en kop kaffe, en sandwich osv. Dette har DSB sparet væk. Derfor sidder folk og spiser deres medbragte mad.
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf paint » 13. jan 2018, 15:08

Intercity-tog i Sverige

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Sangius » 13. jan 2018, 15:10

Skal man nu også have en holdning til det?

Ja, jeg tillader mig at spise mad i omgivelser hvor andre mennesker eksisterer. Vor herre bevares.
11
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"