Spiser du i toget?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf kidkomb » 31. jan 2018, 10:54

Ja, det gør jeg. Jeg ville ikke i min vildeste fantasi have regnet med at skinke var værre en lunken rugbrød :stoned:

Men ved I hvad der er irriterende?
Folk der ser film/hører musik og man kan høre det svagt i deres hovedtelefoner. Eller mere end svagt.
Nej, hvor er det irriterende! Jeg fristes til at sige at det er for barnligt ikke at kunne underholde sig selv analogt i de par timer det varer. Hvor afhængig kan man lige være af stimulans? :devil:

Så jeg ville med stor sandsynlighed sidde og vende indvendigt øjne af densyngendelussing for hendes høretelefoner og hun gøre det samme af mig for min rugbrødsmad (som jeg indtil denne tråd troede var det hensynsfulde valg)

Morale? -Man kan ikke vinde.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Ladysparrow » 4. feb 2018, 17:12

Jeg spiser i toget og tager det med jeg vil. Gerne en sandwich der ikke er for meget snask i. Gider ikke sidde og gratte med det. En slippe og en sodavand kan også sagtens glide ned.
1
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Precaseptica » 5. feb 2018, 10:34

Som udgangspunkt nej. Men efter en bytur i KBH så kan jeg sagtens finde på at købe noget McD med fra hovedbanegården. Ligesom alle de andre klokken 3 om natten.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Kommodedyret » 5. feb 2018, 10:54

Jeg synes at det er lidt overraskende at det skal gøres til et issue.
De fleste toge er indrettet med borde og kopholdere, og det er ikke særlig mange år siden at DSB havde stewardesser med madvogne i IC3 togene. Man kan også købe mad på de store stationer, i alle mulige afskygninger.

Altså jeg kan godt se at ekstrem opførsel er et problem, fx ting der lugter super meget eller larmer meget. Men en helt almindelig madpakke eller høretelefoner synes jeg altså at der skal være plads til.
6
Closure, closure, closure closure closure
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2018, 11:22

Kommodedyret skrev:Jeg synes at det er lidt overraskende at det skal gøres til et issue.
De fleste toge er indrettet med borde og kopholdere, og det er ikke særlig mange år siden at DSB havde stewardesser med madvogne i IC3 togene. Man kan også købe mad på de store stationer, i alle mulige afskygninger.


Jeg synes ikke det er et godt argument at togene er indrettet på en bestemt måde. Ligesom det ikke ville have været et godt argument imod rygerloven at der alligevel står askebægre alle steder.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Juki » 5. feb 2018, 11:31

abcd skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg synes at det er lidt overraskende at det skal gøres til et issue.
De fleste toge er indrettet med borde og kopholdere, og det er ikke særlig mange år siden at DSB havde stewardesser med madvogne i IC3 togene. Man kan også købe mad på de store stationer, i alle mulige afskygninger.


Jeg synes ikke det er et godt argument at togene er indrettet på en bestemt måde. Ligesom det ikke ville have været et godt argument imod rygerloven at der alligevel står askebægre alle steder.

De er vel indrettet med borde fordi det skal være komfortabelt og ikke mindst muligt/tilladt at indtage mad og drikke. Ligesom der også er toiletter hvor det er muligt/tilladt at skide på togturen.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2018, 11:35

Juki skrev:
abcd skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg synes at det er lidt overraskende at det skal gøres til et issue.
De fleste toge er indrettet med borde og kopholdere, og det er ikke særlig mange år siden at DSB havde stewardesser med madvogne i IC3 togene. Man kan også købe mad på de store stationer, i alle mulige afskygninger.


Jeg synes ikke det er et godt argument at togene er indrettet på en bestemt måde. Ligesom det ikke ville have været et godt argument imod rygerloven at der alligevel står askebægre alle steder.

De er vel indrettet med borde fordi det skal være komfortabelt og ikke mindst muligt/tilladt at indtage mad og drikke. Ligesom der også er toiletter hvor det er muligt/tilladt at skide på togturen.


Ja, ligesom der var askebægre i gamle dage for at man havde mulighed for at ryge. Hvis vi havde en debat om rygning i toge, restauranter osv., og jeg fremførte som argument for at man skal have lov at ryge at der alligevel står askebægre alle steder, ville det næppe blive accepteret som et godt argument af rygemodstandere. Og derfor dur argumentet om kopholdere og borde heller ikke. Der er masser af gode argumenter, togenes indretning er bare ikke et af dem.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Kommodedyret » 5. feb 2018, 11:52

abcd skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg synes at det er lidt overraskende at det skal gøres til et issue.
De fleste toge er indrettet med borde og kopholdere, og det er ikke særlig mange år siden at DSB havde stewardesser med madvogne i IC3 togene. Man kan også købe mad på de store stationer, i alle mulige afskygninger.


Jeg synes ikke det er et godt argument at togene er indrettet på en bestemt måde. Ligesom det ikke ville have været et godt argument imod rygerloven at der alligevel står askebægre alle steder.

De er vel indrettet med borde fordi det skal være komfortabelt og ikke mindst muligt/tilladt at indtage mad og drikke. Ligesom der også er toiletter hvor det er muligt/tilladt at skide på togturen.


Ja, ligesom der var askebægre i gamle dage for at man havde mulighed for at ryge. Hvis vi havde en debat om rygning i toge, restauranter osv., og jeg fremførte som argument for at man skal have lov at ryge at der alligevel står askebægre alle steder, ville det næppe blive accepteret som et godt argument af rygemodstandere. Og derfor dur argumentet om kopholdere og borde heller ikke. Der er masser af gode argumenter, togenes indretning er bare ikke et af dem.


Man kan da ikke sammenligne mad og cigaretter.
2
Closure, closure, closure closure closure
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2018, 12:01

Kommodedyret skrev:Man kan da ikke sammenligne mad og cigaretter.


Det gør jeg heller ikke, jeg sammenligner argumenter. Scenariet er det samme, nogle gør noget som generer nogle andre. Argumentationen for og imod skal handle om hvorvidt det er rimeligt at blive generet af adfærden, ikke om hvorvidt omstændighederne er gunstige for at praktisere adfærden. Jeg ville jo heller ikke kunne argumentere for min ret til at spille høj musik i toget med henvisning til den fremragende akustik i vognene. Det handler ikke om hvordan vognene er indrettet, det handler om hvor meget medpassagererne generes, og om de generede medpassagerer er for sensitive.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Juki » 5. feb 2018, 13:06

abcd skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg synes at det er lidt overraskende at det skal gøres til et issue.
De fleste toge er indrettet med borde og kopholdere, og det er ikke særlig mange år siden at DSB havde stewardesser med madvogne i IC3 togene. Man kan også købe mad på de store stationer, i alle mulige afskygninger.


Jeg synes ikke det er et godt argument at togene er indrettet på en bestemt måde. Ligesom det ikke ville have været et godt argument imod rygerloven at der alligevel står askebægre alle steder.

De er vel indrettet med borde fordi det skal være komfortabelt og ikke mindst muligt/tilladt at indtage mad og drikke. Ligesom der også er toiletter hvor det er muligt/tilladt at skide på togturen.


Ja, ligesom der var askebægre i gamle dage for at man havde mulighed for at ryge. Hvis vi havde en debat om rygning i toge, restauranter osv., og jeg fremførte som argument for at man skal have lov at ryge at der alligevel står askebægre alle steder, ville det næppe blive accepteret som et godt argument af rygemodstandere. Og derfor dur argumentet om kopholdere og borde heller ikke. Der er masser af gode argumenter, togenes indretning er bare ikke et af dem.

Askebægerne blev fjernet da det blev forbudt at ryge i togene. Hvis det var forbudt at drikke/spise i togene kunne DSB jo fjerne "kophuller"/bordene. Eller i det mindste starte med at gøre opmærksom på at det ikke er tilladt at drikke/spise i togene og lukke den der kaffeautomat ved ind- og udgangsdørene. Og stoppe med at tilbyde vand og kaffe på første klasse.

Andre mennesker er generelt irriterende, uanset om de ryger eller spiser. Til gengæld er det en midlertidig gene at der bliver spist gulerødder eller knast bolsjer. Det er lettere at blive afledt af irriterende mennesker, der har en naturlig og normal opførsel, som at tygge/smaske, end at undgå røg fx.

Pointen er at så længe det stadig ikke er forbudt at være til og i live så gør jeg hvad der er lovligt og passer mig. Indenfor rimelighedens grænser selvfølgelig, men man kan godt være hensynsfuld trods regler eller mangel på samme.
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2018, 13:11

Juki skrev:Askebægerne blev fjernet da det blev forbudt at ryge i togene. Hvis det var forbudt at drikke/spise i togene kunne DSB jo fjerne "kophuller"/bordene. Eller i det mindste starte med at gøre opmærksom på at det ikke er tilladt at drikke/spise i togene og lukke den der kaffeautomat ved ind- og udgangsdørene. Og stoppe med at tilbyde vand og kaffe på første klasse.


Det var heller ikke forbudt at ryge i togene førhen. Det virker ikke som om du forstår hvad jeg siger, men jeg kan nok ikke forklare det bedre, så fred med det.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Juki » 5. feb 2018, 13:21

abcd skrev:
Juki skrev:Askebægerne blev fjernet da det blev forbudt at ryge i togene. Hvis det var forbudt at drikke/spise i togene kunne DSB jo fjerne "kophuller"/bordene. Eller i det mindste starte med at gøre opmærksom på at det ikke er tilladt at drikke/spise i togene og lukke den der kaffeautomat ved ind- og udgangsdørene. Og stoppe med at tilbyde vand og kaffe på første klasse.


Det var heller ikke forbudt at ryge i togene førhen. Det virker ikke som om du forstår hvad jeg siger, men jeg kan nok ikke forklare det bedre, så fred med det.

Nej, men det er det nu og derfor har DSB taget konsekvensen af det og fjernet askebægerne. Hvis der var lovgivet om hvordan og hvor meget man måtte spise og drikke i togene ville folk måske være mere tolerante fordi der ikke er nogle klare retningslinjer.

Men du har nok ret. Jeg er ikke sikker på at jeg forstår din pointe eller hvad du mener :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2018, 13:33

Juki skrev:
abcd skrev:
Juki skrev:Askebægerne blev fjernet da det blev forbudt at ryge i togene. Hvis det var forbudt at drikke/spise i togene kunne DSB jo fjerne "kophuller"/bordene. Eller i det mindste starte med at gøre opmærksom på at det ikke er tilladt at drikke/spise i togene og lukke den der kaffeautomat ved ind- og udgangsdørene. Og stoppe med at tilbyde vand og kaffe på første klasse.


Det var heller ikke forbudt at ryge i togene førhen. Det virker ikke som om du forstår hvad jeg siger, men jeg kan nok ikke forklare det bedre, så fred med det.

Nej, men det er det nu og derfor har DSB taget konsekvensen af det og fjernet askebægerne. Hvis der var lovgivet om hvordan og hvor meget man måtte spise og drikke i togene ville folk måske være mere tolerante fordi der ikke er nogle klare retningslinjer.

Men du har nok ret. Jeg er ikke sikker på at jeg forstår din pointe eller hvad du mener :D


Hvis du er generet af cigaretrøg, hjælper det dig ikke at der er stillet askebægre op, det bliver du ikke mindre generet af. Hvis du er generet af spisende folk, hjælper det dig ikke at der er kopholdere i toget.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23133

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Aragorn » 5. feb 2018, 13:47

Jeg har generelt ikke noget problem med folk der spiser i toget, selv om en madpakke med leverpostej og ost der har ligget i køleskabet natten over, godt kan have den der madpakke-lugt.

Jeg hader når nogen piller appelsiner og andre former for citrusfrugt. Det er en meget gennemtrængende duft, og de kunne lige så godt tage en spray deodorant og gå gennem hele togstammen med knappen i bund.

Det synes jeg faktisk er mangel på hensyn. Ja, jeg ved det er en appelsin, men jeg synes det er pisse irriterende. Jeg kan godt acceptere at folks mad lugter i det umiddelbare område hvor de sidder, men at tvinge en hel stamme til at sidde og lugte til ens fucking appelsin er ude af proportioner.

Akkurat som kvinder der går i støvler og sko med hæle der siger fucking KLAK KLAK KLAK KLAK KLAK mens de går hele bygningen rundt. Ingen kan høre andet end de sko.

Man må naturligvis acceptere at andre mennesker fylder i det offentlige rum, men det bør ikke være uden grænser - jeg synes de eksempler jeg nævner er mangel på respekt for andre mennesker. Hvis jeg lavede så kraftig en lugt eller så høj en støj, ville det være ved et uheld, og jeg ville skamme mig.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Akehurst2 » 5. feb 2018, 14:45

Juki skrev:Askebægerne blev fjernet da det blev forbudt at ryge i togene. Hvis det var forbudt at drikke/spise i togene kunne DSB jo fjerne "kophuller"/bordene. Eller i det mindste starte med at gøre opmærksom på at det ikke er tilladt at drikke/spise i togene og lukke den der kaffeautomat ved ind- og udgangsdørene. Og stoppe med at tilbyde vand og kaffe på første klasse.

Andre mennesker er generelt irriterende, uanset om de ryger eller spiser. Til gengæld er det en midlertidig gene at der bliver spist gulerødder eller knast bolsjer. Det er lettere at blive afledt af irriterende mennesker, der har en naturlig og normal opførsel, som at tygge/smaske, end at undgå røg fx.

Pointen er at så længe det stadig ikke er forbudt at være til og i live så gør jeg hvad der er lovligt og passer mig. Indenfor rimelighedens grænser selvfølgelig, men man kan godt være hensynsfuld trods regler eller mangel på samme.


Ja, egentlig. I virkeligheden ville vi jo allesammen helst have den togvogn for os selv, men man skal lade være med at lade den følelse forplante sig så alt de gør udover at sidde musestille og trække vejret lydløst pludselig er respektløst og forkert.
4

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"