Kia Niro Hybrid

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2958

Kia Niro Hybrid

Indlægaf Lathyrus » 3. okt 2019, 05:12

Kort og godt: Er der nogen herinde som har en Kia Niro Plug-in hybrid?

Hvis ja, er I glade for den? Er der noget der skuffede jer? Hvor langt kører den reelt på batteriet?
Er der noget jeg bør vide/overveje inden et køb?

Vi overvejer kraftigt at skifte den nuværende 5 år gamle benzin-bil ud med Kiaen, så kom frisk med jeres input.
0
Brugeravatar
Dawwty
Kort karma: 8
Likede indlæg: 180

Re: Kia Niro Hybrid

Indlægaf Dawwty » 9. okt 2019, 12:13

Lathyrus skrev:Kort og godt: Er der nogen herinde som har en Kia Niro Plug-in hybrid?

Hvis ja, er I glade for den? Er der noget der skuffede jer? Hvor langt kører den reelt på batteriet?

Vi overvejer kraftigt at skifte den nuværende 5 år gamle benzin-bil ud med Kiaen, så kom frisk med jeres input.

Det giver ikke mening når den findes i ren el udgave som kan køre langt på en opladning.

Plug in skal oplade for at give mening og når du kan det, så vælg ren el. Så har du både el varme om vinteren og en kraftigere motor end i plug in.

En af mine venners forældre har bestilt en i ren el.
0
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 9. okt 2019, 12:45

Dawwty skrev:
Lathyrus skrev:Kort og godt: Er der nogen herinde som har en Kia Niro Plug-in hybrid?

Det giver ikke mening når den findes i ren el udgave som kan køre langt på en opladning.

Plug in skal oplade for at give mening og når du kan det, så vælg ren el. Så har du både el varme om vinteren og en kraftigere motor end i plug in.

En af mine venners forældre har bestilt en i ren el.

Min søster har den i ren el - men for os giver det ikke mening, da den ikke fåes med anhængertræk.
En hybrid vil give os mulighed for træk og hvis de 50 km på batteri holder stik, så kan min mand køre på job på batteriet, lade op der og køre hjem igen. På de længere ture har vi så benzinen som supplement.
2
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 159
Likede indlæg: 3062

Indlægaf Pax Romana » 9. okt 2019, 12:50

Fordelen er at den kører som ren elbil på korte ture og ellers bruger du forbrændingsmotoren. Og du kan tanke brændstof hvor som helst.

Ulempen er at du skal kunne lade relativt tæt på din bolig, hvis du vil køre på el hver dag. Biler uden varmepumpe kan ikke køre på ren el, når det er koldt.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 9. okt 2019, 12:53

Pax Romana skrev:Fordelen er at den kører som ren elbil på korte ture og ellers bruger du forbrændingsmotoren. Og du kan tanke brændstof hvor som helst.

Ulempen er at du skal kunne lade relativt tæt på din bolig, hvis du vil køre på el hver dag. Biler uden varmepumpe kan ikke køre på ren el, når det er koldt.

Tanken er at få en ladestation sat op hjemme og min mand kan lade på jobbets p-plads.
0
Brugeravatar
Dawwty

Indlægaf Dawwty » 10. okt 2019, 13:07

Lathyrus skrev:
Pax Romana skrev:Fordelen er at den kører som ren elbil på korte ture og ellers bruger du forbrændingsmotoren. Og du kan tanke brændstof hvor som helst.

Tanken er at få en ladestation sat op hjemme og min mand kan lade på jobbets p-plads.

Men den har ikke varmepumpe så den kan ikke køre på el om vinteren uden at opvarmning af benzin motoren.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3140
Likede indlæg: 21378

Indlægaf Wizzze » 10. okt 2019, 14:49

“ Er drømmen at køre ren elbil på korte ture, og benzinbil på de længere, så er Niro Plug-in Hybrid ikke det rette valg. ”
https://fdm.dk/motor/biltest/kia-niro-p ... lere-mader

Det er især problematikken omkring manglende varmepumpe, som er problemet.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Dawwty

Indlægaf Dawwty » 15. okt 2019, 21:43

Wizzze skrev:“ Er drømmen at køre ren elbil på korte ture, og benzinbil på de længere, så er Niro Plug-in Hybrid ikke det rette valg. ”
https://fdm.dk/motor/biltest/kia-niro-p ... lere-mader

Det er især problematikken omkring manglende varmepumpe, som er problemet.

Ja det var også det jeg læste mig frem til.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"