Farven på bilen

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Fynerfin82
Kort karma: 56
Likede indlæg: 880

Re: Farven på bilen

Indlægaf Fynerfin82 » 31. jul 2019, 19:42

Jeg vil helst have en rød bil, men forhandlerne får mig altid talt fra det. De siger at farvede biler hurtigt bliver bleget i solen og derved mister mere værdi end en hvid. Vi har en almindelig hvid og en crystal White deluxe (vi fik farven gratis, men den var faktisk dyrere end rød, blå osv). Fordelen ved hvide biler er at småskrammer ikke ses så nemt som på en bil med farve.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 586
Likede indlæg: 11827

Indlægaf sigge » 13. aug 2019, 10:55

Da jeg købte min bil, som var helt ny, var den eneste farve, de havde på lager i hele landet, en mærkelig bronze-orange. Jeg valgte at vente 1-2 mdr. på at få en anden farve. Og hver gang jeg møder en bil i den orange farve, bliver jeg bekræftet i, at det var helt rigtigt at vente. Men havde de haft en sort, havde jeg nok købt den, selvom jeg synes min Aqua Sparkling er meget pænere.

Denne orange:

Billede

Min søster mente ellers, at vi da bare skulle købe noget sort folie og lave tigerstriber på den. :lol2:
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Dawwty
Kort karma: 12
Likede indlæg: 216

Indlægaf Dawwty » 13. aug 2019, 15:56

Min bil skal være rød :)
0
ajnaM
Kort karma: 474
Likede indlæg: 10759

Indlægaf ajnaM » 13. aug 2019, 16:29

Den er sort.

Synes egentlig bare, sort altid holder til biler. Og alternativet ville være sølvfarvet, som bare ikke rigtig passede alligevel, eller hvid - og min kæreste har det sådan, at hvide biler kræver, at man har penge til at få den vasket hele tiden. Og så er der lidt noget ved talemåden, en af mine venner ofte bruger: Not all assholes drives a white mercedes, but everyone who drive a white mercedes is an asshole. ;)
0
Brugeravatar
JumboJette
Kort karma: 146
Likede indlæg: 1453

Indlægaf JumboJette » 14. aug 2019, 11:12

Hvid. Det er rigtigt, at den bliver grim uden hyppig vask, men NÅR den så er nyvasket. :love: Så er den pæn! Jeg vasker den selv herhjemme, det er hurtigt klaret. Og det er IKKE en Mercedes!!! :lol:

Den anden er sort. Om den er varmere eller ej, er det ikke bare en and, eller hvad? :genert: Sorte biler ser fine ud.

Jeg bryder mig ikke om varme nuancer til biler, altså rød, orange, brun. Jo - måske brun i en snæver vending, faktisk, men jeg ville under alle omstændigheder ikke vælge de farver til min egen bil.
0
Er du cykelrytter eller liderkarl?
Goozilla
Kort karma: 12
Likede indlæg: 526

Indlægaf Goozilla » 16. aug 2019, 15:58

Det afhænger for mig i høj grad af, hvilken bil der er tale om. En stor BMW 5-serie ser fx skidegodt ud i mørk blå imens jeg selv har valgt en Seat Ibiza fra i den farve, fordi det ikke harmonerer helt godt med små biler i mørkeblå i mine øjne. I mit nabolag kører der en knaldebangrød Mercedes C-klasse rundt og det giver heller ikke mening for mig, selvom jeg har haft en Alfa Romeo i selv samme farve og været helt vild med det. En Mercedes er et konservativt valg og derfor havde jeg nok også holdt sådan en bil i konservative sorte eller grå toner.

Jeg har stadigvæk førnævnte Ibiza, men fik den i sort i stedet. I forhold til temperaturen, så er det virkelig ikke noget at snakke om, hvis ellers aircon er velfungerende. Jeg bor i et pænt varmt klima (+40) om sommeren og kort tid efter at have sat igang er temperaturen udemærket inde i bilen.
Derudover har jeg en mørkeblå Leon ST og jeg synes egentlig, at den pga. størrelse osv. også gør sig ret godt i blå. Jeg var lige ved at tage den i koksgrå, men så hørte jeg en eller anden ævle om, at det også var fornuftigt med grå i forbindelse med gensalgsværdien og så gik der Rasmus-modsat i mig.

Så altså hver bil sin farve. Både i forhold til mærke og type.
1
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
AstaPasta
Kort karma: 42
Likede indlæg: 2146

Indlægaf AstaPasta » 16. aug 2019, 17:16

Næsten alle på min vej har små hvide biler. Mærkerne varierer, men størrelsen og farven er ens. Det skal jeg helt sikkert ikke have - jeg kan ikke overskue hver anden morgen at vandre glad og fro hen mod den bil, jeg mener er min, trykke på nøglen, og så skulle vandre 50 m. ned ad vejen for at få fat i den rigtige bil. Og jeg ved, at det ville ske alt for tit.
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 315
Likede indlæg: 1786

Indlægaf Panton » 18. aug 2019, 18:32

Min er en lille sort VW . Men ku jeg selv bestemme skulle den enten være solgul eller lyserød :love: Helt seriøst, ville jeg elske den endnu mere, hvis den havde en af de farver. Min Christianiacykel er lyserød med lyseblåt stel og hjul :dåne:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Jydepigen
Kort karma: 67
Likede indlæg: 560

Indlægaf Jydepigen » 19. aug 2019, 11:15

Har en VW i brunmetal :)
Normalt er jeg slet ikke til farven brun, men synes det passer mega godt til bilen.
Er købt brugt, så havde ikke så meget at bestemme i.f.h.t. farven.

Men som andre siger, så passer forskellige farver til forskellige biler.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"