Spiser du i toget?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Juki » 16. jan 2018, 19:56

abcd skrev:Hvad spiste du, siden det skulle tage 45 minutter? Æg, bacon og pølser? Morgenmad på farten for mig har altid været en drikkeyoghurt. Et rundstykke med smør kunne også gå an. Eller tilsvarende som kan indtages på få minutter og som ikke fylder og lugter. Og jeg ville nok have indtaget det imellem toget og arbejdspladsen.

Jeg synes nogle af jer gør det at spise på farten meget kompliceret, det kan sagtens lade sig gøre uden det skal være et stort og lugtende arrangement som forstyrrer ens medrejsende i 45 minutter.

Men hvis du har læst tråden vil du også vide at nogen finder lugten fra drikkeyoghurt frastødende. Eller også var det i en anden tråd, men pointen er jo den samme.

Det er ikke let at gøre alle tilfredse :panik:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf FrøkenM » 16. jan 2018, 20:56

Ja, jeg spiser i toget. Når jeg tager turen Aalborg-KBH og retur så er det rimelig svært at undgå. Ligeledes når jeg til tider skal til Århus, Horsens, Skanderborg, Fredericia eller andre steder til møder der enten starter eller slutter uhensigtsmæssigt.

I så fald har jeg enten mad med, køber sandwich, en enkelt burger eller andet afhængig af hvad der lige passer. Gider ikke sidde og blive dårlig i et tog fordi jeg ikke får mad når jeg er sulten. Det har jeg prøvet og det er altså, alt andet lige værre end risikoen for at genere andre. Men jeg har så heller ikke ligefrem mad med der lugter, som oftest er det også nok med frugt eller et stykke brød med smør, men ikke hvis turen er +4 timer.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf DenBruneMunk » 16. jan 2018, 20:57

Man skal først tage toget, før man kan begynde at spise der, så nej.
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Sevii » 17. jan 2018, 17:16

Da jeg pendlede, så spiste jeg engang imellem. Jeg er også ligeglad om andre spiser i toget. Også selvom det lugter. Lugten plejer at forsvinde igen. Det værste har dog været, hvis en person har spist gulerødder fra København til Odense. Det kan jeg ikke klare! :genert:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Suzan » 18. jan 2018, 08:49

Jeg spiser også i toget.
Er som regel ikke generet af andres mad - okay, der var en med noget fiske-stinky en dag, men det er virkelig undtagelsen.

Jeg synes det er langt langt værre at sidde i nærheden af en ryger eller en parfumebombe - og generelt bryder jeg mig ikke om offentlig transport.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Stitch » 18. jan 2018, 09:12

Jeg bliver som regel sulten og tørstig så snart jeg ved, at jeg skal rejse i over en halv time. Det må være pyskosomatisk :lol2:. Så jeg spiser glad og gerne i offentlig transport. Dog helst ikke lugtende mad (som regel bare yoghurt, frugt, müslibar eller lignende).

Jeg drikker dog både gerne kaffe og energidrinks. Jeg synes de dufter godt. Til gengæld synes jeg, al anden sodavand lugter virkelig ildelugtende.

Jeg spilder så meget tid på transport, så bruger gerne tiden på mad.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Kirstenkp » 18. jan 2018, 17:12

Jeg sidder lige nu i lyntoget tværs over landet. Jeg kan afsløre at her hvor jeg sidder har 7 ud af 8 spist indtil videre. Nummer 8 sover!
4
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Juki » 18. jan 2018, 18:10

Kirstenkp skrev:Jeg sidder lige nu i lyntoget tværs over landet. Jeg kan afsløre at her hvor jeg sidder har 7 ud af 8 spist indtil videre. Nummer 8 sover!

Har den åben mund? Så kan h*n jo måske komme til det :santa2:
6
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Mamaseraptor
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1429

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Mamaseraptor » 18. jan 2018, 18:29

Nej. Drikker kun kaffe og PepsiMax i toget.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27064

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf ajnaM » 19. jan 2018, 07:34

Jeg spiser glad og gerne i toget. Rejser typisk enten med arbejde eller med børn, hvis jeg er med toget på tværs af landet - er det med arbejde, er jeg typisk tidligt afsted og sent hjem, og så er det ret oplagt at spise i toget. Er det med børn, spiser de nærmest hele døgnet, og dermed også i toget.

Jeg tænker egentlig mig selv som en, der tager ret meget hensyn til andre i det offentlige rum. Men lige her må jeg indrømme, at jeg er lidt ligeglad med eventuelle medrejsende, der kan hidse sig op over en sandwich eller et rundstykke.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Evapeva » 21. jan 2018, 00:04

Jeg kan huske engang for 10+ år siden, hvor jeg rejste fra Vejle-KBH. Foran mig sad en fyr, der pakkede en rugbrødsklapper, en hel tomat og et kogt æg op. Dertil drak han sort kaffe fra egen termokande. Jeg kunne spotte på hans bøger, at han læste geografi. Og jeg tænkte, at han var det hyggeligste væsen i verden lige dér. Hans æg stank selvfølgelig, men der var noget ægte gammeldags over ham og hans mad og kaffe, selvom han var på min egen alder. Jeg selv sad med en cola og en megadyr, lillebitte sandwich fra DSB-kiosken. Jeg følte mig så plastik i forhold til ham.

---

Men jeg har også altid haft en svaghed for mennesker, der gider stå og smøre sig en madpakke om morgenen. Det er så nobelt, på en eller anden skør måde. Engang på vej til uni så jeg en ung fyr, der væltede på scooter. Hans bøger fløj rundt i luften. Ditto hans madpakke med seks halve, som splattede ud på asfalten. Lige dét, at hans madpakke nu var passé for den dag, havde jeg så ondt af på hans vegne. :D
9
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Juki » 21. jan 2018, 00:34

Evapeva skrev:Jeg kan huske engang for 10+ år siden, hvor jeg rejste fra Vejle-KBH. Foran mig sad en fyr, der pakkede en rugbrødsklapper, en hel tomat og et kogt æg op. Dertil drak han sort kaffe fra egen termokande. Jeg kunne spotte på hans bøger, at han læste geografi. Og jeg tænkte, at han var det hyggeligste væsen i verden lige dér. Hans æg stank selvfølgelig, men der var noget ægte gammeldags over ham og hans mad og kaffe, selvom han var på min egen alder. Jeg selv sad med en cola og en megadyr, lillebitte sandwich fra DSB-kiosken. Jeg følte mig så plastik i forhold til ham.

---

Men jeg har også altid haft en svaghed for mennesker, der gider stå og smøre sig en madpakke om morgenen. Det er så nobelt, på en eller anden skør måde. Engang på vej til uni så jeg en ung fyr, der væltede på scooter. Hans bøger fløj rundt i luften. Ditto hans madpakke med seks halve, som splattede ud på asfalten. Lige dét, at hans madpakke nu var passé for den dag, havde jeg så ondt af på hans vegne. :D

Oh no, stakkels scooterknægt :lol:

Jeg tror jeg har nævnt det herinde før, men jeg er engang stødt på en der havde en toastmaskine med i et InterCity-tog. Det var squ også ret mærkeligt, men hun var da så høflig at tilbyde os andre rejsende en ny, hjemmelavet toast :lol:
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Slettet bruger » 21. jan 2018, 08:41

Jeg foretrækker generelt at sidde ved siden af kvinder i offentlig transport. De larmer mindre, og de fylder mindre. Men lige med mad synes jeg tit det er omvendt. En 120 kilos mand kyler 5 cheeseburgere ned på 5 minutter, og så er han færdig med det. En 50 kilos kvinde kommer med en salat hvor hun tager bittesmå bidder som hun omhyggeligt knaser på 27 gange inden hun synker det. Det tager en halv time inden hun har kæmpet sig igennem det. Og man kan tydeligt se at hun prøver at spise så stille som muligt, hun smasker aldrig, men hun kan ikke flygte fra salatens knasen, og i stedet for bare at få det overstået, snegler hun sig igennem det. Det er som hvis man brugte en halv time på at hive et plaster af.
2
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Maria86 » 23. jan 2018, 21:20

Jeg spiser i toget når jeg skal på længere ture. Fx Aalborg midt Sjælland. Den tur tager over 6 timer. Jeg skal jo også lige fra mig selv og ind til Aalborg. Jeg bliver sur når jeg ikke får mad i længere tid :(
0
Brugeravatar
filankbh
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18. jan 2018, 18:10
Kort karma: 2
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 11

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf filankbh » 31. jan 2018, 10:29

Ja, men ikke store måltider.
Har som regel en snack med når jeg skal på arbejde.
Men hvis jeg skal til fyn/jylland kan jeg sagtens finde på at tage mad med, da turene er længere end 2 timer.
0
Læser til IT Supporter på TEC | Sæson 2018 på Bakken :)

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"