Nyt “anlæg” til Peugeot 207 SW

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Denlilleglademy
Kort karma: 97
Likede indlæg: 897

Nyt “anlæg” til Peugeot 207 SW

Indlægaf Denlilleglademy » 12. jan 2018, 18:25

Jeg har overtaget min mands Peugeot 207 SW og anlægget er totalt dødt. Det der sidder i er noget no name et eller andet og et har aldrig rigtig virket, bilen er købt brugt, og nu er det helt dødt. Eller det kan skratte og æde dvd’er og smadre dem. Der er skærm i nakkestøtten som det fungerer med, eller fungerede er det vel. Der var også navigation i og den slog over på blå skærm når man bakker og bipper sygt højt når man er tæt på et eller andet. Men gik ikke på kamera, bare blå skærm.

Jeg er lidt ligeglad med dvd funktionen, men det ville være rart hvis det virkede. Til gengæld er jeg vanvittig træt af at jeg ikke kan høre radio. Bilen skal sælges engang til sommer og det er jo klart bedre at sælge den med et eller andet der virker. Så der skal noget andet i. Det behøver, eller det skal faktisk ikke, være noget mega fancy til en formue med gps osv. Slet ikke. Jeg vil være fint tilfreds med bare at kunne spille cd/dvd og radio.

Jeg har ingen forstand på det og min mand gav op på det inden han rejste, nok med vilje fordi han har ligeså lidt forstand på det som jeg. Jeg skal have en eller anden klog til at installere det, det er klart. Men hvor finder jeg noget der passer til uden at det koster en formue? Et par tusinde er okay.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Denlilleglademy 12. jan 2018, 18:44, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 396
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 5767

Re: Nyt “anlæg” til Peugeot 207 SW

Indlægaf Studsgaard » 12. jan 2018, 18:32

Min svoger (makaniker) siger kik ved t-Hansen eller ved en skrothandler, men der skal du nok være heldig, han siger at sådanne ting ryger hurtigt der.
1
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 12. jan 2018, 18:43

Studsgaard skrev:Min svoger (makaniker) siger kik ved t-Hansen eller ved en skrothandler, men der skal du nok være heldig, han siger at sådanne ting ryger hurtigt der.

THansen er undersøgt sammen med de andre gængse steder og der var intet. Skrothandler har vi kigget lidt hos uden held :(
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 396
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 5767

Indlægaf Studsgaard » 12. jan 2018, 19:23

Ja så er det svært.
Det er sikkert pisse dyrt ved en mekaniker.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 272
Likede indlæg: 10796

Indlægaf paint » 12. jan 2018, 21:22

Denlilleglademy skrev:
Studsgaard skrev:Min svoger (makaniker) siger kik ved t-Hansen eller ved en skrothandler, men der skal du nok være heldig, han siger at sådanne ting ryger hurtigt der.

THansen er undersøgt sammen med de andre gængse steder og der var intet. Skrothandler har vi kigget lidt hos uden held :(

Måske kan du bruge denne fra Biltema. Størrelsen ser ud til at kunne passe med den du har. Ellers plejer man at kunne få diverse tilpasningspaneler og lign.

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilra ... 000040318/

Ellers kan du få den originale basis-radio (ikke multimedie versionen) til din bilmodel på ebay

https://www.ebay.ie/sch/GPS-Audio-In-Ca ... 7+sw+radio
Senest rettet af paint 12. jan 2018, 21:30, rettet i alt 1 gang.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 12. jan 2018, 21:29

paint skrev:
Denlilleglademy skrev:

Måske kan du bruge denne fra Biltema. Størrelsen ser ud til at kunne passe med den du har. Ellers plejer man at kunne få diverse tilpasningspaneler og lign.

Jeg spørger virkelig dumt, for jeg kan godt se st linket står med radio og cd/dvd, men jeg kan ikke se cd indgang på den :genert: og der står den er 6,9”, men står som 6,5” :gruble:

Men ellers ja- det er rigitg nok ramt. Anede ikke engang hvad jeg skulle søge på. Og hvad mere er, det ser da relativt nemt ud at installere hvis det bare er de der ledninger.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 272
Likede indlæg: 10796

Indlægaf paint » 12. jan 2018, 23:25

Denlilleglademy skrev:
paint skrev:
Denlilleglademy skrev:

Jeg spørger virkelig dumt, for jeg kan godt se st linket står med radio og cd/dvd, men jeg kan ikke se cd indgang på den :genert: og der står den er 6,9”, men står som 6,5” :gruble:

Men ellers ja- det er rigitg nok ramt. Anede ikke engang hvad jeg skulle søge på. Og hvad mere er, det ser da relativt nemt ud at installere hvis det bare er de der ledninger.

Jeg fik ikke nærlæst alle specifikationerne på anlægget, men selvom der står cd/dvd, så har den ikke cd-afspiller. Den kører med automatisk bluetooth-tilkobling og afspiller derfor direkte fra den musik du har på din mobil. CD, er lidt en saga. Nu bruger man bluetooth og har musikken liggende på mobilen. Den kan formentlig optage den musik du afspiller via din mobil på et SD-kort (memorycard) (der er sd-kort indgang på anlægget). På dén måde kan du formentlig have en del musik siddende på SD-kortet og herfra afspille det som på en CD, hvis du ikke vil have musikken liggende på din mobil.
Den kobler også din mobil til som håndfri betjening, så du kan ringe op og modtage opkald på anlægget. (mikrofonen sidder på fronten af anlægget)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 13. jan 2018, 05:35

paint skrev:
Denlilleglademy skrev:
paint skrev:
Denlilleglademy skrev:

Jeg fik ikke nærlæst alle specifikationerne på anlægget, men selvom der står cd/dvd, så har den ikke cd-afspiller. Den kører med automatisk bluetooth-tilkobling og afspiller derfor direkte fra den musik du har på din mobil. CD, er lidt en saga. Nu bruger man bluetooth og har musikken liggende på mobilen. Den kan formentlig optage den musik du afspiller via din mobil på et SD-kort (memorycard) (der er sd-kort indgang på anlægget). På dén måde kan du formentlig have en del musik siddende på SD-kortet og herfra afspille det som på en CD, hvis du ikke vil have musikken liggende på din mobil.
Den kobler også din mobil til som håndfri betjening, så du kan ringe op og modtage opkald på anlægget. (mikrofonen sidder på fronten af anlægget)

Det var nu ikke så meget cd som det vsr dvd’er så vi kan bruge de skærme der er i bilens nakkestøtter.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"