Kørekort app

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3695

Re: Kørekort app

Indlægaf Artem » 25. nov 2020, 13:40

Wizzze skrev:Nu arbejder jeg jo med IT og kender systemer bagfra, og jeg vil ikke have mit pas, kørekort og lign, elektronisk, jeg kan godt lide at have nogen vigtige id dokumenter analogt og opbevaret forskellige steder, så paranoid er jeg.

Jeg er også meget imod at de fysiske kort og pas udgår.
Men som ekstra mulighed er jeg meget for.
1
Fra bybo til thybo
SurSødSovs
Kort karma: 467
Likede indlæg: 6255

Indlægaf SurSødSovs » 25. nov 2020, 14:08

Mani skrev:
Lys skrev:
SurSødSovs skrev:
Artem skrev:
SurSødSovs skrev:
Mads skrev:
SurSødSovs skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor politiet ikke bare har den app og vi andre slipper for at rende rundt med kørekort.

Det virker som en unødig analog oversættelse

Hvor skulle politiet få dit pasfoto fra? Eller din accept til at håndtere dit pasfoto? Og hvad nu hvis dit pas er udløbet eller at du slet ikke har et pas, men stadig et gyldigt kørekort?

Jeg tænker egentlig en opdatering af konceptet kørekort var fint på sin plads

Men hvor skal politiet vide fra hvem du reelt er hvis du netop ikke selv har et kørekort/id kort på dig?

På det kørekort de slår op.

Hvordan ved de, jeg ikke bare har lånt en venindes kørekort?

Medmindre din veninde ligner dig (som 18-årig) på en prik, så er billedet vel en kraftig indikation på, om det er dig på kortet.

Mine enæggede tvillinger mener, at der er muligheder i det :-D

Men det er der jo allerede. En af dem tager kørekort. Og så bestiller de to
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 812
Likede indlæg: 7569

Indlægaf Mani » 25. nov 2020, 14:32

SurSødSovs skrev:
Mani skrev:
Lys skrev:
SurSødSovs skrev:
Artem skrev:
SurSødSovs skrev:
Mads skrev:
SurSødSovs skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor politiet ikke bare har den app og vi andre slipper for at rende rundt med kørekort.

Det virker som en unødig analog oversættelse

Hvor skulle politiet få dit pasfoto fra? Eller din accept til at håndtere dit pasfoto? Og hvad nu hvis dit pas er udløbet eller at du slet ikke har et pas, men stadig et gyldigt kørekort?

Jeg tænker egentlig en opdatering af konceptet kørekort var fint på sin plads

Men hvor skal politiet vide fra hvem du reelt er hvis du netop ikke selv har et kørekort/id kort på dig?

På det kørekort de slår op.

Hvordan ved de, jeg ikke bare har lånt en venindes kørekort?

Medmindre din veninde ligner dig (som 18-årig) på en prik, så er billedet vel en kraftig indikation på, om det er dig på kortet.

Mine enæggede tvillinger mener, at der er muligheder i det :-D

Men det er der jo allerede. En af dem tager kørekort. Og så bestiller de to

Ah, det var ikke app'en specifikt :-D Men de har nu alligevel taget kørekort begge, selvom de overvejde besparelsen i kun at tage 1 og dele...
1
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Esme
Kort karma: 6
Likede indlæg: 143

Indlægaf Esme » 25. nov 2020, 15:58

Jeg kan ikke lige forstå dens berettigelse, men jeg har så også altid min pung med mig, ligesom nøgler, betalingskort osv. Intet problem.
0
Aesel82
Kort karma: 102
Likede indlæg: 1902

Indlægaf Aesel82 » 25. nov 2020, 16:00

Jeg havde egentlig hentet den, men min iPhone 6s er så åbenbart for gammel til, at det virker. Så den er slettet igen.
0
Hanseman
Kort karma: 19
Likede indlæg: 183

Indlægaf Hanseman » 25. nov 2020, 19:34

Wizzze skrev:Nu arbejder jeg jo med IT og kender systemer bagfra, og jeg vil ikke have mit pas, kørekort og lign, elektronisk, jeg kan godt lide at have nogen vigtige id dokumenter analogt og opbevaret forskellige steder, så paranoid er jeg.

Jeg gætter på du hører til i den sidste kategori så :D

Billede
4
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 883
Likede indlæg: 10081

Indlægaf Aragorn » 25. nov 2020, 20:20

HappyPaww skrev:Super smart - så mangler der bare sygesikringskortet :gogo:

Det kunne ikke falde mig ind at bruge det. Akkurat som Smittestop, som heller ikke må bruges i statsforvaltningen.

Ville I vitterligt lade en strisser stå og holde jeres oplåste telefon i hånden?
0
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 883
Likede indlæg: 10081

Indlægaf Aragorn » 25. nov 2020, 20:23

Man kan kende en persons indsigt i IT ved at vurdere i hvor høj grad han er villig til at lade kritisk infrastruktur hvile på det.

voting_software.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
GuldPilen
Kort karma: 13
Likede indlæg: 146

Indlægaf GuldPilen » 25. nov 2020, 20:41

Aragorn skrev:

Man kan kende en persons indsigt i IT ved at vurdere i hvor høj grad han er villig til at lade kritisk infrastruktur hvile på det.

Eller bare mangel på samme?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 730
Likede indlæg: 14146

Indlægaf HappyPaww » 25. nov 2020, 21:49

Aragorn skrev:

Det kunne ikke falde mig ind at bruge det. Akkurat som Smittestop, som heller ikke må bruges i statsforvaltningen.

Ville I vitterligt lade en strisser stå og holde jeres oplåste telefon i hånden?

Det kan jeg vitterligt ikke se noget problem i nej.
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 685
Likede indlæg: 7720

Indlægaf Zonta » 30. dec 2020, 13:08

HappyPaww skrev:
Aragorn skrev:

Det kan jeg vitterligt ikke se noget problem i nej.

Det kan jeg altså heller ikke :genert:

Jeg er vildt glad for app'en med kørekort. Når jeg handler, gør jeg det ofte via telefonen (scan selv), men jeg kører til supermarkedet. Og så er det bare irriterende at skulle have pung med udelukkende for at have kørekortet med, hvis nu politiet beslutter sig for at lave kørekortskontrol i området.
1
J, juli 2018.
Kanga
Kort karma: 88
Likede indlæg: 1132

Indlægaf Kanga » 1. jan 2021, 19:51

Jeg kører tit ud og handler, bare med dankort og telefon (jeg har en indkøbsliste-app på telefonen. Jeg venter bare på dagen, hvor jeg bliver stoppet, så kørekortapp er fin med mig.

Kanga
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"