Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
filur
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 3. feb 2020, 18:43
Kort karma: 37
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 656

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf filur » 8. aug 2020, 09:11

At modtage en sms og mail fra DAO om at de har leveret min pakke og den ikke er der.. Det så anden gang det sker..
0
- unpredictable
SPM
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. dec 2015, 22:31
Kort karma: 3
Likede indlæg: 96

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf SPM » 8. aug 2020, 11:43

Jeg skulle have været på en hyggetur med min mand og en masse andre venner i dag og slutte af med fest i aften, men sønnen er blevet syg med ondt i halsen og feber :mellow:
Så nu sidder jeg bare her hjemme, efter vi er blevet coronatestet.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Stitch » 8. aug 2020, 13:08

dgd2007 skrev:
Primerose skrev:At jeg nu for tredje gang i dag er blevet ringet op af en indisk-lydende mand “calling from windows”. SÅ STOP DOG!
De ringer fra forskellige danske numre, så det nytter ikke engang at blokere. Og det hjælper heller ikke at sige “stop calling me” inden jeg lægger på.

Det går over på et tidspunkt hvis det er nogen trøst.
Det er vist et års tid siden at de ringede meget til os.
Jeg holdt helt op med at tage tlf. ved opringninger fra ukendte numre.


2 tricks der også hjælper:
- at sige man ikke har windows men enten bruger linux eller slet ikke har en computer
- at sige at dette opkald er forbudt iht. dansk lov paragraf bla bla bla og opkaldet derfor vil blive sporet mhp. at blive meldt til politiet.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Stitch » 8. aug 2020, 13:10

Jetlag.

Jeg er træt og sulten, men på samme tid ikke sulten og kan ikke sove.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Daine » 9. aug 2020, 09:06

At jeg skal måle blodtryk efter ordre fra sygeplejersken i det lokale lægehus :rulle: Mit blodtryk er ALTID for højt når jeg får det målt hos hende, så nu skal jeg måle derhjemme. Det er allerede lykkes mig at glemme det i går aftes ...
Og så kan jeg ikke fordrage når måleren bliver pustet op, jeg synes virkelig det gør ondt. Så selvom jeg er rolig og afslappet inden jeg sætter den i gang, kan jeg bare mærke mit hjerte begynde at hamre derudaf efterhånden som den pustes op. Og jeg er i tvivl om om det påvirker mit resultat.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf sigge » 9. aug 2020, 09:49

Daine skrev:At jeg skal måle blodtryk efter ordre fra sygeplejersken i det lokale lægehus :rulle: Mit blodtryk er ALTID for højt når jeg får det målt hos hende, så nu skal jeg måle derhjemme. Det er allerede lykkes mig at glemme det i går aftes ...
Og så kan jeg ikke fordrage når måleren bliver pustet op, jeg synes virkelig det gør ondt. Så selvom jeg er rolig og afslappet inden jeg sætter den i gang, kan jeg bare mærke mit hjerte begynde at hamre derudaf efterhånden som den pustes op. Og jeg er i tvivl om om det påvirker mit resultat.


Jeg har faktisk tænkt det samme ift., at det gør ondt, når manchetten bliver pustet op.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Andromeda » 23. aug 2020, 18:27

En veninde der bliver ved med at glemme at jeg har fasteplaner om tirsdagen. Jeg mindede hende endda om det i går, og i dag foreslår hun at vi kan ses tirsdag xD
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf sigge » 24. aug 2020, 10:56

Min mave "snakker" virkelig meget.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Daine » 24. aug 2020, 11:09

Der er tv-optagelse til et afsnit af Dybvaaaaad! på Fermaten i Herning den 9/9. Og jeg ville gerne derind og se det ... men jeg har lukkevagt den dag og skal møde kl 5.15 næste morgen, så det er bare ikke optimalt. *Mukke mukke mukke*.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 3. sep 2020, 06:40

Jeg synes det er lidt træls at en stor del at min tid og energi går med at tage konflikter med kunder og samarbejdspartnere.
Alting handler om penge. I dag har jeg ikke mindre end 4 opkald til folk hvor jeg skal diskutere beløb jeg enten skal have krattet ind eller forsøge at undgår at betale.
En utilfreds kunde der vil have afslag. Det vil jeg ikke give, så jeg skal have presset en samarbejdspartner til at tage tabet i stedet.
En utilfreds kunde der mener vi har skrevet for mange timer på fakturaen, hvilket vi også fejlagtigt har. Nu skal jeg bare overbevise ham om at han stadig skal betale mere end den tid vi rent faktisk har brugt derude, pga. kørsel m.m.
Og til sidst en samarbejdspartner der skal betale en dag ekstra fordi hans folk har spildt vores tid gentagne gange i løbet af et større projekt.

Udover det skal jeg bruge tid på at ringe til montørerne og finde ud af hvad der er gået galt, og ringe til regnskabskontoret for at få dem til at ændre sagerne.

Jeg gider helt ærligt ikke bruge tid på de samtaler. Jeg synes det er irriterende at alting handler om at få så mange penge som muligt i kassen.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Stitch » 3. sep 2020, 07:14

Senfølger.

Får muskelsmerter,kramper, hoste, åndedrætsbesvær og feber af ingenting. Jeg er træt af det.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 4. sep 2020, 03:59

Stitch skrev:Senfølger.

Får muskelsmerter,kramper, hoste, åndedrætsbesvær og feber af ingenting. Jeg er træt af det.

Ja, de snakkede lige om det på CNN her i nat. Der var dannet et helt community omkring det. Jeg skal prøve at komme i tanke om hvad det hed, hvis du er interesseret! Det var i Chris Cuomos udsendelse (han har det selv), og interviewpersonen havde dannet en organisation der vist nok hed "Survivor(s) Corps".

EDIT: fandt det:
CNN's indslag: https://twitter.com/CuomoPrimeTime/stat ... 0766894081
Communitiet: https://www.survivorcorps.com/media
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9554
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26704

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Santa » 4. sep 2020, 05:02

At det er fredag morgen.....man er så tæt på weekend, man er træt efter alle ugens strabadser - men man skal tage sig sammen og gennemføre en arbejdsdag til.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Stitch » 4. sep 2020, 07:24

dgd2007 skrev:
Stitch skrev:Senfølger.

Får muskelsmerter,kramper, hoste, åndedrætsbesvær og feber af ingenting. Jeg er træt af det.

Ja, de snakkede lige om det på CNN her i nat. Der var dannet et helt community omkring det. Jeg skal prøve at komme i tanke om hvad det hed, hvis du er interesseret! Det var i Chris Cuomos udsendelse (han har det selv), og interviewpersonen havde dannet en organisation der vist nok hed "Survivor(s) Corps".

EDIT: fandt det:
CNN's indslag: https://twitter.com/CuomoPrimeTime/stat ... 0766894081
Communitiet: https://www.survivorcorps.com/media


Tak! Jeg er medlem af den danske facebookgruppe om Senfølger, men den er godt nok ved at drukne i alternative metoder og tossehoveder. Så vil klart kigge på det der i stedet - tak for tip!
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf PaleSeptember » 10. sep 2020, 17:23

Min mand er forsvundet, og han skal altså grille hakkebøffer nu!
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Generelt"