Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Guilded_Lily » 18. nov 2017, 11:32

Min mand forstyrrer mig konstant i min rengøring. Han skal finde på aftensmad. Jeg har skudt flere idéer ned, fordi han glemmer at tænke på vores kræsne børn. Nu har han besluttet sig for gammeldags oksesteg, men han skriver hele tiden for at høre, hvordan min mor lavede den. Nu har han fået en opskrift fra "God mad - let at lave".

Han er kok, ffs!
4
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 18. nov 2017, 14:18

Guilded_Lily skrev:Min mand forstyrrer mig konstant i min rengøring. Han skal finde på aftensmad. Jeg har skudt flere idéer ned, fordi han glemmer at tænke på vores kræsne børn. Nu har han besluttet sig for gammeldags oksesteg, men han skriver hele tiden for at høre, hvordan min mor lavede den. Nu har han fået en opskrift fra "God mad - let at lave".

Han er kok, ffs!

Så er det ekstra vigtigt, at du instruerer ham grundigt. Børn skal jo have masser af sovs, og ikke bare sådan en tynd stribe hen over tallerkenen for eksempel :lol:
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Guilded_Lily » 18. nov 2017, 14:25

dgd2007 skrev:
Guilded_Lily skrev:Min mand forstyrrer mig konstant i min rengøring. Han skal finde på aftensmad. Jeg har skudt flere idéer ned, fordi han glemmer at tænke på vores kræsne børn. Nu har han besluttet sig for gammeldags oksesteg, men han skriver hele tiden for at høre, hvordan min mor lavede den. Nu har han fået en opskrift fra "God mad - let at lave".

Han er kok, ffs!

Så er det ekstra vigtigt, at du instruerer ham grundigt. Børn skal jo have masser af sovs, og ikke bare sådan en tynd stribe hen over tallerkenen for eksempel :lol:


:lol: Det kan du have ret i.

Altså, han kan sagtens lave mad, virkelig GOD mad, også selvom han er udlært i England :-D Men der er retter, han helst vil lave, som min mor gjorde. Især gamle, danske klassikere. Han så meget op til hendes kogekunst. Det er bare lidt svært at spørge hende; der er desværre ikke telefonisk kontakt til himlen. Jeg ved dog, hun ofte bruge lige dén kogebog til inspiration (hun fulgte aldrig opskrifter 100%) Her dufter :lun:
4
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf DenBlødeJyde » 20. nov 2017, 11:51

At jeg begynder at mærke en sviende kriller i halsen, tunghed i hovedet og utilpashed. Jeg har lige siddet til temadag med en masse mennesker, og vi er ramt af sygdom på jobbet. Men jeg MAGTER ikke at være syg!
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Hunkat » 21. nov 2017, 05:10

Rejsekortet irriterer mig lige nu. De er to dage om at give besked om at de hæver penge på ens kort. Det synes jeg ærlig talt er lidt skidt, jeg grublede godt nok over den første postering.
Jeg glemte at tjekke ud, fair nok, min fejl. For den rejse har de trukket 80 kr. Hvordan de lige er kommet frem til det fremgår ingen steder. Jeg har meldt det glemte check-ind via app'en men det kan tage op til to uger at behandle åbenbart...
Bemeldte chek-ind betød at min saldo ramte 60 kr. Hvilket så har promtet dem til at tanke op for mig. Selvom min tank-op aftale er sat til at saldo skal være <50 før der sker noget.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 21. nov 2017, 12:07

At Firefox har flyttet rundt på knapperne i deres seneste version. På sådan nogle punkter er jeg lige så konservativ som et 4-års barn: Den plejer at være dér, nå! :)
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf sigge » 21. nov 2017, 12:28

dgd2007 skrev:At Firefox har flyttet rundt på knapperne i deres seneste version. På sådan nogle punkter er jeg lige så konservativ som et 4-års barn: Den plejer at være dér, nå! :)


Ja, og så påstår de, at den skulle være blevet hurtigere - jeg synes, det modsatte er tilfældet. Eller også er det bare blevet mere tydeligt, hvis en side er længere tid om at loade pga. den der prik, der farer frem og tilbage oppe i venstre hjørne.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf 2SHY » 21. nov 2017, 14:28

^ Jeg mangler den knap der hedder noget med gendan tidligere session. Jeg har altid de samme 4 vinduer åbne så den kan lige så godt åbne dem med det samme i stedet for at jeg skal rode med det
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 21. nov 2017, 16:37

2SHY skrev:^ Jeg mangler den knap der hedder noget med gendan tidligere session. Jeg har altid de samme 4 vinduer åbne så den kan lige så godt åbne dem med det samme i stedet for at jeg skal rode med det

Jeg plejer at have hele menu-bjælken på, så jeg har slet ikke tænkt over, at det har været en knap. Men hvis du har de tre streger oppe højre hjørne, så burde det være på popup-menuen:

restoreprev.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Kommodedyret » 21. nov 2017, 16:53

At jeg ikke har noget flæsk og sovs som jeg kan spise.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36810

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Daine » 21. nov 2017, 20:13

2SHY skrev:^ Jeg mangler den knap der hedder noget med gendan tidligere session. Jeg har altid de samme 4 vinduer åbne så den kan lige så godt åbne dem med det samme i stedet for at jeg skal rode med det

Vi bruger FF på arbejde og jeg mangler "hjem" knappen :sur: Har været nødt til at ligge vores intraadresse op i toolbaren, så alle kan 'finde' den igen.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 22. nov 2017, 04:13

Daine skrev:Vi bruger FF på arbejde og jeg mangler "hjem" knappen :sur: Har været nødt til at ligge vores intraadresse op i toolbaren, så alle kan 'finde' den igen.

Det var da mystisk :gruble:
Min er lige til venstre for der, hvor man skriver adresser:

homebtn.png


Alternativt:
Hvis I bruger "rigtigt" tastatur, så tryk: alt + Home-knap

Alternativt 2:
Vælg ude fra popup-menuen fra de tre streger "Customize..." (vil tro, det hedder "Tilpas..." på dansk).
Så kommer du ind på en side, hvor du kan instille alt muligt - hvilke "værktøjsbar"er, der skal være synlige, og hvad der skal være på dem.

customize.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Prosperity74 » 23. nov 2017, 22:17

At jeg hele ugen har haft ( har ) ondt i halsen og nu er jeg også blevet snottet :mellow:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 24. nov 2017, 16:41

1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Ghattner » 26. nov 2017, 11:50

Min ven og hans meget casual forhold til tid og aftaler. Jeg havde inviteret ham og andre til spilaften med mad og gode øl. Vi havde planlagt aftalen længe og vi havde både en Facebook-tråd og event til formålet. De andre ankommer til tiden, men hører intet fra ham. Han havde så åbenbart skrevet til en af de andre at han ville være halvanden time forsinket. Ikke til mig, værten, selvom han er typen der sidder fremme med sin mobil konstant. Ret irriterende opførsel, og den halvanden time blev o øvrigt lige forlænget med en time. Tough luck for ham at vi bestilte mad, fordi vi ikke gad at vente. Havde jeg selv stået i køkkenet var han nok slet ikke lukket ind
5

Tilbage til "Generelt"