Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Aurora
Indlæg: 1023
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2710

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Aurora » 28. feb 2024, 20:26

Primerose skrev:Jeg var virkelig glad for serien The Walking Dead (specielt indtil Rick forsvandt), og jeg gad virkelig godt se spin off’en med Rick og Michonne der lige har haft premiere. Det virker bare som om alle streamingtjenester med danske kunder totalt har ignoreret den, og jeg kan ikke finde noget info om, om nogen har tænkt sig at købe rettighederne til at streame den (og i så fald hvornår). Det er temmelig træls.


Enig!!
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23474

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Mani » 28. feb 2024, 20:27

MOGA skrev:
Mani skrev:
Galoldriel skrev:At min søn tramper som en elefant, når han går. Heldigvis bor vi ikke i lejlighed længere, så vi behøver ikke bekymre os om vores underbo, der jævnligt kom med stikpiller om det. Men lyden irriterer også mig, og jeg ville ønske, han ville gå mere stille. Men altså, han har altid gjort det, så jeg tror ikke, det kommer til at ændre sig.

Det gør min mand også. En fordel ved han snart er ex...


Men det ville måske trods alt være lige voldsomt nok at skille sig af med barnet på den baggrund :D

Åh ja - det var bestemt ikke en opfording. Medmindre sønnen er i en alder hvor man kan smide ham videre på et kollegie :-D
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15663
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21063

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf 2SHY » 28. feb 2024, 21:12

The Body Shop er gået konkurs :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17260
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42120

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf LaMariposa » 29. feb 2024, 05:26

2SHY skrev:The Body Shop er gået konkurs :(


Det er længe siden jeg har været der, men jeg syntes det var helt magisk at komme ind i deres butikker i slutningen af 1990'erne. Det duftede skønt og alt stod i farveorden. Jeg elskede den duft, der hed Fuzzy Peach.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17260
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42120

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf LaMariposa » 29. feb 2024, 05:56

Netto+ app'en. Søgefunktionen til indløbslister er så elendig, at man lige så godt kunne lade være med at have den.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15663
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21063

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf 2SHY » 29. feb 2024, 07:57

LaMariposa skrev:
2SHY skrev:The Body Shop er gået konkurs :(


Det er længe siden jeg har været der, men jeg syntes det var helt magisk at komme ind i deres butikker i slutningen af 1990'erne. Det duftede skønt og alt stod i farveorden. Jeg elskede den duft, der hed Fuzzy Peach.

Jeg har heller ikke været den flittigste til at besøge dem, men det er præcis den der nostalgi jeg også tænker på :lun: Jeg har dog købt deres julekalendere de sidste par år og været super glad for dem. Fuzzy Peach husker jeg svagt. Jeg var mere til mango og papaya :lun:

Det ser dog ud til at det ikke er alt der lukker ned i England, så mon ikke man stadig kan støve lidt op online fremover
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14839
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1183
Likede indlæg: 24972

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf sigge » 29. feb 2024, 08:09

LaMariposa skrev:
2SHY skrev:The Body Shop er gået konkurs :(


Det er længe siden jeg har været der, men jeg syntes det var helt magisk at komme ind i deres butikker i slutningen af 1990'erne. Det duftede skønt og alt stod i farveorden. Jeg elskede den duft, der hed Fuzzy Peach.


Jeg har også mest et nostalgisk forhold til de butikker, netop fra 90'erne og måske lidt begyndelsen af 00'erne. Men jeg har ikke sat fødderne i butikkerne de sidste mange år. Og teenagere "nutildags" går vist mest i Normal, så hvis mange har det som mig, er kundegrundlaget jo nok smuldret.
6
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15663
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21063

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf 2SHY » 29. feb 2024, 08:19

sigge skrev:
LaMariposa skrev:
2SHY skrev:The Body Shop er gået konkurs :(


Det er længe siden jeg har været der, men jeg syntes det var helt magisk at komme ind i deres butikker i slutningen af 1990'erne. Det duftede skønt og alt stod i farveorden. Jeg elskede den duft, der hed Fuzzy Peach.


Jeg har også mest et nostalgisk forhold til de butikker, netop fra 90'erne og måske lidt begyndelsen af 00'erne. Men jeg har ikke sat fødderne i butikkerne de sidste mange år. Og teenagere "nutildags" går vist mest i Normal, så hvis mange har det som mig, er kundegrundlaget jo nok smuldret.

Det tænker jeg også. Der er bestemt også mange af produkterne der slet ikke passer til mig eller jeg synes var for dyre og derfor har det heller ikke været stedet jeg kom efter f.eks. shampoo. Jeg tænker måske også det har knebet lidt for dem at fornye sig og derfor falder folk også fra
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17260
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42120

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf LaMariposa » 29. feb 2024, 09:07

sigge skrev:
LaMariposa skrev:
2SHY skrev:The Body Shop er gået konkurs :(


Det er længe siden jeg har været der, men jeg syntes det var helt magisk at komme ind i deres butikker i slutningen af 1990'erne. Det duftede skønt og alt stod i farveorden. Jeg elskede den duft, der hed Fuzzy Peach.


Jeg har også mest et nostalgisk forhold til de butikker, netop fra 90'erne og måske lidt begyndelsen af 00'erne. Men jeg har ikke sat fødderne i butikkerne de sidste mange år. Og teenagere "nutildags" går vist mest i Normal, så hvis mange har det som mig, er kundegrundlaget jo nok smuldret.


Præcis.

Det var før, jeg flyttede til Århus, men jeg elskede at gå ind i butikken på Strøget, når jeg var på besøg der.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23474

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Mani » 29. feb 2024, 09:21

LaMariposa skrev:
sigge skrev:
LaMariposa skrev:
2SHY skrev:The Body Shop er gået konkurs :(


Det er længe siden jeg har været der, men jeg syntes det var helt magisk at komme ind i deres butikker i slutningen af 1990'erne. Det duftede skønt og alt stod i farveorden. Jeg elskede den duft, der hed Fuzzy Peach.


Jeg har også mest et nostalgisk forhold til de butikker, netop fra 90'erne og måske lidt begyndelsen af 00'erne. Men jeg har ikke sat fødderne i butikkerne de sidste mange år. Og teenagere "nutildags" går vist mest i Normal, så hvis mange har det som mig, er kundegrundlaget jo nok smuldret.


Præcis.

Det var før, jeg flyttede til Århus, men jeg elskede at gå ind i butikken på Strøget, når jeg var på besøg der.

Jeg plejer at gå i en stor bue uden om fordi mine migræner slet ikke kan have alle de dufte. Det er det samme med Lush eller hvad det nu er de hedder :genert:
Men som teenager elskede jeg The Body Shop og synes det var vildt eksklusivt #bonderøv
6
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2324

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Elverpigen » 29. feb 2024, 12:49

Nesnay skrev:
Elverpigen skrev:Når der langt om længe er opstillet containere til affaldssortering, og jeg frelst går ned med de seneste dages bioaffald i dobbelt grøn bioaffaldspose. Åbner containeren, dropper posen og ser, at der er diverse plastposer i biocontaineren :rulle:

Fair nok, hvis man ikke kan overskue at sortere sit affald, men så kunne man i det mindste kaste det til restaffald.
Er det et krav hos jer, at der skal bruges bionedbrydelige poser? Jeg går ud fra, at bioaffald dækker nogenlunde det samme som madaffald hos os. Hos os må man bruge de poser, man vil, da de alligevel bliver frasorteret.
Kredsløb skrev:Madaffald skal afleveres i pose med knude på.

Du skal selv købe poser, og du kan bruge dem, der passer dig.

Posen behøver IKKE være bionedbrydelig. På behandlingsanlægget bliver poserne sprættet op og fjernet.


Ja, her i kommunen uddeles der grønne bioaffaldsposer, der skal bruges.

Nu har jeg et par gange forsøgt at bidrage med lidt bioaffald til biogas m.m. og det splitsekund containere var åben kunne jeg se, at plastposer tydeligt indeholder restaffald.

Man kan trøste sig med, at andre lande (bl.a. Norge?) skulle have implementeret robotsortering, så der ikke er brug for så meget kildesortering. Det kommer nok til DK en dag....
0
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1170
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1097

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Mivsen » 29. feb 2024, 13:08

Galoldriel skrev:At min søn tramper som en elefant, når han går. Heldigvis bor vi ikke i lejlighed længere, så vi behøver ikke bekymre os om vores underbo, der jævnligt kom med stikpiller om det. Men lyden irriterer også mig, og jeg ville ønske, han ville gå mere stille. Men altså, han har altid gjort det, så jeg tror ikke, det kommer til at ændre sig.


jeg har en der trapper og en der slæber sine fødder hen af gulvet når han går , som om han tørrer gulvet med sine sokker :cuss:
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36835

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Daine » 29. feb 2024, 15:25

At min banks mobilbank ikke længere kan bruges på min mobil. Ville lige tjekke at lønnen var gået ind, men fik en fejlbesked - flere gange. Så afinstallerede jeg den og ville så geninstallere, men fik besked om at min telefon ikke understøttede appen. Jeg har Android, så forstår det ikke helt - den HAR virket fint tidligere, hvorfor så de (banken) så dropper appen igen, så unormalt er der vel heller ikke :gruble:

Den virker i øvrigt fint på min iPad, heldigvis da!
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12254

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Smiling_Goat » 29. feb 2024, 15:52

Daine skrev:At min banks mobilbank ikke længere kan bruges på min mobil. Ville lige tjekke at lønnen var gået ind, men fik en fejlbesked - flere gange. Så afinstallerede jeg den og ville så geninstallere, men fik besked om at min telefon ikke understøttede appen. Jeg har Android, så forstår det ikke helt - den HAR virket fint tidligere, hvorfor så de (banken) så dropper appen igen, så unormalt er der vel heller ikke :gruble:

Den virker i øvrigt fint på min iPad, heldigvis da!


Kan din androidversion være for gammel til at understøtte appen?

Inde under din telefons indstillinger bør du kunne se, hvornår den senest er opdateret. Det kan jeg i hvert fald på min Samsung :)
0
Bergen
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11948

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Bergen » 29. feb 2024, 16:58

2SHY skrev:
LaMariposa skrev:
2SHY skrev:The Body Shop er gået konkurs :(


Det er længe siden jeg har været der, men jeg syntes det var helt magisk at komme ind i deres butikker i slutningen af 1990'erne. Det duftede skønt og alt stod i farveorden. Jeg elskede den duft, der hed Fuzzy Peach.

Jeg har heller ikke været den flittigste til at besøge dem, men det er præcis den der nostalgi jeg også tænker på :lun: Jeg har dog købt deres julekalendere de sidste par år og været super glad for dem. Fuzzy Peach husker jeg svagt. Jeg var mere til mango og papaya :lun:

Det ser dog ud til at det ikke er alt der lukker ned i England, så mon ikke man stadig kan støve lidt op online fremover


Online handel fra UK er dyrt efter brexit :(
1

Tilbage til "Generelt"