Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf LaMariposa » 12. sep 2018, 16:16

Har mega meget lyst til pizza, men jeg ved, at min mave vil gøre vrøvl i flere dage, hvis jeg spiser en.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf LadyFox » 12. sep 2018, 16:18

Persnikedy skrev:
LadyFox skrev:Det er også min tilgang til det. Jeg er ærlig om det, på godt og ondt - og jeg snakker gerne om det med alle der vil vide mere, og man må gerne spørge mig om alt, der har med sygdommen at gøre. For mig er det så vigtigt at afmystificere sygdommen.
Folk er altid meget tilbageholdende når de begynder at spørge og sådan "Du behøver ikke at svare og undskyld hvis jeg er upassende og går over dine grænser..." Hvor jeg altid er "så længe du spørger af nysgerrighed så kan du ikke gå over mine grænser" - Jeg vil langt hellere spørges om de vildeste og underlige ting, end at folk bare brygger deres egne forestillinger ud fra fantasien, og jeg ved jo godt at de fleste ikke ved særlig meget om det.

Det er klart at sådan nogle der går amok sælger bedre, og de skal da heller ikke forties, for det er jo også virkeligheden for nogle. Jeg synes bare godt man kunne gøre mere for at komme ud at er ekstremerne, og på ingen måde er den typiske skizofrene. Men sådan er det jo med mange grupper mennesker hvor der er en mindre gruppe der opfører sig ret opsigtsvækkende på den negative måde.



Jeg har et par gange været interviewet af studerende (jounalist studerende mest), og de er også utrolig forsigtige i starten til jeg virkelig får bekræfted for dem at jeg altså nok skal sige fra og det værste der kan ske er at jeg kommer med en kæk bemærkning. Afmystificering er så skide vigtig med hensyn til psygiske diagnoser

Edit:
Jeg tror den enste gang jeg har kommet med et virkelig flabet svar var da jeg lige havde fået diagnosen og vi skulle holde jul hos min tante og onkel som jo har kendt mig hele livet. Min tante har meget lidt filter men tænekr lidt at hun er udspekuleret - det er hun slet ikke.
For første gang nogensiden var der bordkort. Min tante for den ene ende og mig i den anden. Hun stirre på mig ganske mange gange under julemiddagen men hey, der er and så jeg ignorrer det. Under risalamanden får hun så sagt at jeg jo "Ikke ser skizofren ud". Der kunne jeg altså ikek holde kæft og får svaret at jeg jo altså helelr ikke bliver grøn hver gang jeg høre noget.
Min bror elskede heldigvis den kommentar og småklukkede hele resten af aften


I den situation virker det da også ret malplaceret at komme med den slags bemærkning - især taget i betragtning at du var både ung og ny i det.
Med spørgsmål og kommentarer handler det jo også rigtig meget om hvordan man serverer det. Selvom om jeg siger man da må spørge mig om alt, så er det ikke ligegyldigt hvordan man spørger, eller hvorfor. Men det gælder jo ikke kun psykiske diagnoser, men alt, man skal selvfølgelig spørge/kommentere på en ordentlig måde hvis man vil have ordentlige svar, men hvis man spørger høfligt kan man slippe af sted med meget.
1
...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Guilded_Lily » 15. sep 2018, 10:00

Jeg har virkelig set frem til denne weekend, hvor jeg er alene hjemme. Alle de ting, jeg kan nå at få gjort uden forstyrrelser. Jeg gider bare ikke nu...
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 16. sep 2018, 17:34

Det er lige lovlig cute at den afdeling i Europark der skriver rykkere angårende parkeringsbøder, underskriver sig som "Kundesupport" :fløjt:
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf LadyFox » 16. sep 2018, 17:55

Min ekskæreste har haft slukket telefonen hele dagen, jeg ville ellers invitere på flæskestegssandwich..
0
...
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Lykke » 17. sep 2018, 04:52

I familien er der en som er uddannet sygeplejersker. Så hver gang man snakker om et eller andet sundhed, ja så ved hun bedst. Selv om man fortæller at sådan gjorde lægen altså, nej sådan plejer man ikke at gøre. Jesus Fuck altså! Jeg bliver så træt. Fatter ikke at man gider at være sin uddannelse hele tiden.
1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Ghattner » 17. sep 2018, 07:56

Folk der af forskellige grunde melder sig ud af Facebook og sociale medier. Det er ikke fordi jeg ikke forstår dem, og det er sikkert sundt. Men nu er disse medier netop blevet steder hvor man "mødes" og kan aftale ting osv. Så når man skal aftale et eller andet i fx en vennegruppe og det er let og praktisk at bruge en Facebook messenger-tråd eller gruppe. Indtil man lige kommer i tanke om "Nåh nej, Jørgen er gået total offline", og så skal man køre dobbeltkoordinering hvor man først aftaler ting i FB-tråden og derefter giver ham referat på noget så gammeldags som sms.
3
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 17. sep 2018, 10:03

At folk er så bange for nye tiltag...i sær hvis de er elektroniske.
På min arbejdsplads har vi en helpdesk til drift-/ og vedligeholdelsestjenesten. Faktisk har vi haft det i flere år, men det er bare ikke blevet brugt. Så nu har min chef, som er forholdsvis ny i stillingen, besluttet sig for at indkøre det og han har gjort mig til tovholder på det, fordi jeg også var ret begejstret for systemet.
Men folk ude i afdelingerne fatter bare ikke rigtig hvorfor det er smartere end at sende en mail, ringe eller tage personlig kontakt.
Det er det af forskellige årsager. Både at vores afdeling, der står for driften, kan danne os et overblik, men også fordi indmelder hele tiden bliver informeret når der er ændringer i opgaven. Det er på alle måder en smart løsning.
Men folk har 117 undskyldninger når man spørger hvorfor de ikke bruger systemet. "Jeg havde ikke lige set info-mailen", "Jeg havde glemt det indtil jeg så dig", "det er hurtigere at nævne når man ser en fra driftteamet" osv. :rulle:
Det tager, og vi tog tid på det her en dag, under 30 sekunder at oprette en sag med info om opgave, lokation og et billede.

Men de skal nok lære det. Nu udskriver jeg sedler med info og omdeler, og dem der ikke retter ind bliver "glemt" :cool:
3
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Skorstenen » 17. sep 2018, 10:58

Vira skrev:At min navn er blevet så langt efter vi blev gift, at det ikke kan stå på nogen kort. Fik nyt visakort i går, og tror ikke længere jeg har to kort hvor det er forkortet ens :lol:


Mit fulde navn/adresse er på 59 tegn. Jeg kan ikke være NOGEN steder :lol:

I mit næste liv vil jeg være: Ib Lind, Øvej 1, 8888 No.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Skorstenen » 17. sep 2018, 12:13

Vira skrev:
Skorstenen skrev:
Vira skrev:At min navn er blevet så langt efter vi blev gift, at det ikke kan stå på nogen kort. Fik nyt visakort i går, og tror ikke længere jeg har to kort hvor det er forkortet ens :lol:


Mit fulde navn/adresse er på 59 tegn. Jeg kan ikke være NOGEN steder :lol:

I mit næste liv vil jeg være: Ib Lind, Øvej 1, 8888 No.

Er det navn OG adresse der er 59 tegn? :) Mit giver 60 tegn, altså navn og adresse :D


Ja, det er da heldigvis ikke kun navnet :lol:
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Spjaerten » 17. sep 2018, 13:43

Mine 4 navne er ialt 30 bogstaver :rulle: mine kort har også de mærkeligste sammensætninger
0
Tryk på * :slem:
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Pilen » 17. sep 2018, 21:33

Når folk på Facebook ikke læser, hvad der skrives i et opslag i en gruppe. Jeg efterspørger en helt specifik ting, der kan ikke bruges andre udgaver/noget der ligner. Det er beskrevet meget præcist, hvad jeg eftersøger. Så kommer der kommentarer om de har X, Y, Z. Selv om jeg venligt påpeger flere gange, at jeg ikke kan bruge andet end den helt nøjagtige genstand. Så bliver der ved at komme kommentarer, om de har en anden udgave. Jamen, så læs dog, hvad jeg skriver, for pokker :)
2
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf MissHindenburg » 22. sep 2018, 13:00

At jeg skal med toget hjem når jeg har fri fra job.
Jeg skal vente 45 minutter på det kære tog, såfremt det ikke er forsinket.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Hunkat » 24. sep 2018, 07:44

Jeg synes virkelig jeg skal gå alting efter med en tættekam i øjeblikket fordi ellers så er der bare den ene lille fejl efter den anden. Ikke fordi det betyder noget som sådan men altså...
Ex. vi har oprettet en medarbejderklub på vores arbejdsplads. Nu kan jeg se at jeg bliver 'trukket' 40 kr. i løn til klubben selvom vedtægterne siger 10 kr. per måned. Altså, jeg overlever nok men hvorfor er det mig der skal holde styr på det hele tiden.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Tricolette » 24. sep 2018, 07:49

Jeg har ondt i min hals - typisk mig efter en længere flyvetur :mellow:
0

Tilbage til "Generelt"