Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Lucia » 30. jun 2018, 07:57

Jeg venter på en pakke, der tilsyneladende er strandet på det lokale distributionscenter, så jeg har forsøgt at bruge deres kontaktformular, eftersom kundeservice ikke har åbent i weekenden. Jeg har udfyldt alt, men send-knappen reagerer ikke, når jeg trykker på den :cuss: Så må jeg vel vente til mandag :rulle:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Juki » 2. jul 2018, 14:03

kidkomb skrev:Jeg forstår ikke helt hvorfor, men på et billede af noget til salg på Facebook, tittede denne ko med på et billede og den irriterer mig så meget :stoned:
Det er super mærkeligt :lol:
Irriterendeko.png

Den ser da også sindssygt provokerende ud. Sådan en livstræt, bedrevidende kone der arbejder for kommunen og sukker dybt bare man går hen til skranken.

Den er ca. lige så uimponeret som ham her.

Billede
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf kidkomb » 2. jul 2018, 14:25

Juki skrev:
kidkomb skrev:Jeg forstår ikke helt hvorfor, men på et billede af noget til salg på Facebook, tittede denne ko med på et billede og den irriterer mig så meget :stoned:
Det er super mærkeligt :lol:
Irriterendeko.png

Den ser da også sindssygt provokerende ud. Sådan en livstræt, bedrevidende kone der arbejder for kommunen og sukker dybt bare man går hen til skranken.

Den er ca. lige så uimponeret som ham her.


Ja, præcis!
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24716

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf sigge » 3. jul 2018, 13:42

Alt for mange rå løg i kålsalaten på arbejde i dag. På madplanen stod der "marinerede rødløg" - hvis de løg var marinerede, var det i løgsaft. :badr:

De gør det bare gang på gang: Skriver marinerede eller endda syltede rødløg, og så er de bare rå. Og så kan de ikke finde ud af at komme salt i vandet, når de koger kartofler eller pasta.
Til gengæld koster det kun 300 kr. om måneden, så jeg lever nok med at sidde og fiske løg fra eller selv drysse salt på kartoffelsalaten.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9828

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Tilly » 3. jul 2018, 15:37

Har inviteret en veninde på grillaften på torsdag. Grillaften med brug af kulgrill vel at mærke. Har så lige opdaget at Herning kommune i går indførte totalt afbrændingsforbud igen, så det er vi selvfølgelig nødt til at respektere. Så nu må vi nøjes med elektrisk bordgrill. Det kød jeg har købt smager bare ikke nær så godt på elgrill, som på kullgrill. Oh well, sikkerheden er selvfølgelig det vigtigste.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Tata » 5. jul 2018, 07:40

At Dao har fejlleveret/mistet en pakke med nogle kosttilskud/helsekost-halløj, jeg har bestilt. Det er muligvis nok mig der er sart, men nu har jeg egentlig mistet lidt lysten til det, jeg returnerer det i hvert fald, hvis pakken har været åbnet, hvis de finder pakken.
0
Timian :lun:
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Hewlett » 5. jul 2018, 07:58

Tilly skrev:Har inviteret en veninde på grillaften på torsdag. Grillaften med brug af kulgrill vel at mærke. Har så lige opdaget at Herning kommune i går indførte totalt afbrændingsforbud igen, så det er vi selvfølgelig nødt til at respektere. Så nu må vi nøjes med elektrisk bordgrill. Det kød jeg har købt smager bare ikke nær så godt på elgrill, som på kullgrill. Oh well, sikkerheden er selvfølgelig det vigtigste.


Pr. 3 juli kl. 12 blev der indført afbrændingsforbud i hele landet - ikke kun Herning :)
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9828

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Tilly » 5. jul 2018, 08:21

Hewlett skrev:
Tilly skrev:Har inviteret en veninde på grillaften på torsdag. Grillaften med brug af kulgrill vel at mærke. Har så lige opdaget at Herning kommune i går indførte totalt afbrændingsforbud igen, så det er vi selvfølgelig nødt til at respektere. Så nu må vi nøjes med elektrisk bordgrill. Det kød jeg har købt smager bare ikke nær så godt på elgrill, som på kullgrill. Oh well, sikkerheden er selvfølgelig det vigtigste.


Pr. 3 juli kl. 12 blev der indført afbrændingsforbud i hele landet - ikke kun Herning :)

Ja og?

Der blev indført forbud i Herning (og andre vestjyske kommuner) før det bredte sig til resten af landet, men det er sådan set irrelevant for mig at det er landsdækkende.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. jul 2018, 08:21

Hewlett skrev:
Tilly skrev:Har inviteret en veninde på grillaften på torsdag. Grillaften med brug af kulgrill vel at mærke. Har så lige opdaget at Herning kommune i går indførte totalt afbrændingsforbud igen, så det er vi selvfølgelig nødt til at respektere. Så nu må vi nøjes med elektrisk bordgrill. Det kød jeg har købt smager bare ikke nær så godt på elgrill, som på kullgrill. Oh well, sikkerheden er selvfølgelig det vigtigste.


Pr. 3 juli kl. 12 blev der indført afbrændingsforbud i hele landet - ikke kun Herning :)


Man må gerne grille med kul hvis den står på et ikke brandbart underlag.

Det er kun her er det er totalt forbudt

“I disse kommuner må du ikke tænde din kulgrill:

Ringkøbing-Skjern, Ikast-Brande, Herning, Viborg, Silkeborg, Holstebro, Skive, Struer, Lemvig

Kilde: Danske Beredskaber”
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Hewlett » 5. jul 2018, 13:16

Tilly skrev:
Hewlett skrev:
Tilly skrev:Har inviteret en veninde på grillaften på torsdag. Grillaften med brug af kulgrill vel at mærke. Har så lige opdaget at Herning kommune i går indførte totalt afbrændingsforbud igen, så det er vi selvfølgelig nødt til at respektere. Så nu må vi nøjes med elektrisk bordgrill. Det kød jeg har købt smager bare ikke nær så godt på elgrill, som på kullgrill. Oh well, sikkerheden er selvfølgelig det vigtigste.


Pr. 3 juli kl. 12 blev der indført afbrændingsforbud i hele landet - ikke kun Herning :)

Ja og?

Der blev indført forbud i Herning (og andre vestjyske kommuner) før det bredte sig til resten af landet, men det er sådan set irrelevant for mig at det er landsdækkende.


Der var skam ikke noget "og". Det lød bare som om du troede at der kun var Herning kommune der har indført afbrændingsforbud. Mere var der sådan set ikke i dét.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Velvet-Goldmine » 11. jul 2018, 18:37

Smiling_Goat skrev:Beboeren, der bor i den lejlighed, jeg overtager om et par måneder bliver ved med at forsøge at sælge mig sine ting.. Og så er hun lidt speciel med prissætning.

Først ville hun sælge mig et spejl og en microovn til 500 kr. Det syntes jeg var for dyrt.

Så gik hun ligesom helt over i den anden grøft og tilbød mig spejlet og samtlige lamper og gardiner til 400 kr.
Det ville jeg godt.

Nu har hun forsøgt at sælge mig både skænke, sofaer, køleskab og alt andet, der ikke er naglet fast. Microovnen er desuden blevet sat ned til 250 kr.

No mens no lady.

Det er ligesom om, hun ikke helt forstår, jeg sagde ja til spejl, lamper og gardin fordi jeg er doven og ikke gider sætte dem op selv.. Ikke fordi jeg mangler møbler. Jeg har ligesom boet i en lejlighed før :nej:

Jeg er især imponeret over hendes salgsargument: "nu hvor du kommer hele vejen fra Sjælland, må du godt købe mine sofaer, hvis det hjælper dig"
Som om hun driver et slags filantropisk foretagende, og hun bare sidder på gulvet så


Du burde da kunne se hvor meget hun hjælper sig... jeg mener dig, der!

Jeg er ude for det lidt modsatte. Jeg skal flytte om lidt over 14 dage og damen der skal flytte ind her var her i forvejen 2 gange for at kigge på lejligheden. Den 2. gang havde hun sin søster med, som startede med at gå hen over det lille forhave-stykke, stille sig HELT hen til vinduet, skærme med hænderne over øjnene så hun rigtigt kunne kigge ind... og fløj 2 m. tilbage da jeg rejste mig op fra bordet ca. 1 meter fra hende og udbrød "UNDSKYLD, men hvad i alverden laver du??" Hun havde åbenbart været forbi og ringe på 15 min. inden, hvor jeg ikke var hjemme så det troede de heller ikke lige jeg var nu - de blev begge lidt flove, men kom ind og kiggede på lejligheden (igen).
Allerede der var jeg lidt træt af hende, men ok.
Nu skriver hun så om ikke hun må komme forbi og måle op til gardiner og div. andre ting. Nej, det gider jeg faktisk ikke at have :genert: Jeg skal arbejde en hel masse, have gæster og pakke, og så gider jeg ikke have en fremmed ind og dimse rundt og måle op og hvad har vi. Jeg målte dog alle vinduer og terrassedøre og sendte det til hende..... så svarede hun om jeg havde gardiner 'og andet' som hun kunne overtage eller evt. købe.

Altså gå nu væk dame - du bor her først om 3 uger, og så må du ordne dit dims der!! Jeg begynder snart at blive lidt paranoid og tænker at hun lusker rundt herude i tide og utide og kigger ind i haven og ind ad vinduerne :lol:
3
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33896

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf JoyNips » 11. jul 2018, 19:29

Min svigermor er et sødt menneske. Men to ting driver mig til vanvid.

1) hun taler med mad i munden. Jeg gider ikke at se halvtygget mad. Nu forsøger jeg at opdrage hende ved at bede hende gentage fordi jeg ikke kan forstå hende med munden fuld.

2) hun driver sine “jokes” for langt ud. Fx:
Svigermor: “skal vi ikke bare lukke kattene ud?” (Indekatte der aldrig har været udenfor)
Mig: “nej, vi skal som sagt lige have hegnet haven ind”
Svigermor: “arh, det kunne da være sjovt!”
Mig: “jeg synes ikke det er så sjovt hvis jeg skal ud og skrabe dem op fra vejen.”
Svigermor: “arh, du tror da ikke de går derud?”
Mig: “det vil jeg ikke risikere og jeg vil heller ikke risikere, at de bliver forskrækkede og løber væk”
Svigermor: “nåh, de finder da nok hjem igen.”
Osv.

Jeg ved godt at det bare er for sjov, men maaand hvor er det irriterende at hun fortsætter ud ad en tangent på den måde.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9828

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Tilly » 11. jul 2018, 19:45

Det stinker af kloak ude foran min lejlighed. De er i gang med noget kloakarbejde på den anden side af vejen, det er da bare virkelig godt timet med den sommervarme vi har lige nu :sarkasme: Så jeg må undvære at lufte ud i min stue disse dage, for jeg gider sgu ikke have den stank indenfor!
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Ghattner » 12. jul 2018, 08:21

JoyNips skrev:Min svigermor er et sødt menneske. Men to ting driver mig til vanvid.

1) hun taler med mad i munden. Jeg gider ikke at se halvtygget mad. Nu forsøger jeg at opdrage hende ved at bede hende gentage fordi jeg ikke kan forstå hende med munden fuld.

.


Ohh yes, det er irriterende og klamt. Min mor er også begyndt på det når familien er ude at spise. Når det går rigtig galt så ryger der også lidt ud af munden. Jeg påtalte det forleden og hun fik stress fordi hun prøver bare at svare min søster der KRYDSFORHØRER hende med spørgsmål under middagen.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33896

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf JoyNips » 12. jul 2018, 14:44

Ghattner skrev:
JoyNips skrev:Min svigermor er et sødt menneske. Men to ting driver mig til vanvid.

1) hun taler med mad i munden. Jeg gider ikke at se halvtygget mad. Nu forsøger jeg at opdrage hende ved at bede hende gentage fordi jeg ikke kan forstå hende med munden fuld.

.


Ohh yes, det er irriterende og klamt. Min mor er også begyndt på det når familien er ude at spise. Når det går rigtig galt så ryger der også lidt ud af munden. Jeg påtalte det forleden og hun fik stress fordi hun prøver bare at svare min søster der KRYDSFORHØRER hende med spørgsmål under middagen.


Her er det svigermor der stiller spørgsmål. Jeg er begyndt at sige “dét forstod jeg altså ikke lige, prøv lige uden mad”. Sådan en 4-5 gange under et måltid.

Hun er skøn og jeg holder meget af hende. Men lige det med at tale med mad i munden... argh!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Generelt"