Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Muddi » 23. jan 2018, 08:16

Jeg har en veninde der altid har en undskyldning for ikke at gå på café eller ud at spise. Det første stykke tid var det fordi hun ikke havde råd. Fair nok, men en kende underligt, når hun godt kunne lave ting med sin kæreste, eller tage på weekend ophold med en anden veninde. Nu er hendes undskyldning så, at hun er på kur og tællet kalorier. Men samtidig har hun ingen problemer med at slække på det, når hun spiser med sin kæreste.
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf 2SHY » 23. jan 2018, 11:39

Jeg er simpelthen så ulideligt træt for tiden. Jeg ligger stadig i sengen og er først lige vågnet. Og det er selvom jeg ellers sov relativt tidligt i nat. Øv hvor er det frustrerende, når nu der ellers er så meget andet jeg burde få lavet
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Hunkat » 23. jan 2018, 12:41

Min svoger har sendt en forsinket julegave.
Det er jo meget sødt af ham, bortset fra at når man bestiller direkte fra et firma i USA så er toldgrænsen 80 kr, hvorimod hvis han havde bestilt det hjem til sig selv og så sendt det som privatperson så er toldgrænsen 250 kr.

Så det bliver nok en dyr julegave at tage imod...
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Ficus » 23. jan 2018, 21:31

Er blevet inviteret til en vielse og reception med min kæreste. Jeg vil rigtig gerne afsted, det er min tidligere bedste veninde gennem mange år. Så det er bare træls at hele vores gamle vennegruppe inkl min ekskæreste (vi var sammen i 7 år) også er inviteret. Jeg har ikke lyst til at se nogen af dem og jeg har ikke lyst til at min kæreste skal være der heller. Øv.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2018, 21:49

Vi er nået til Holocaust i min historieundervisning, og jeg skulle lige gennemse en film, der lå på en af de læringsportaler, vi bruger. Fandme, om ikke baggrundsmusikken er temaet fra Schindler's List, som er min yndlingsfilm. Nu sidder jeg og hyler - ikke over videoen, som er relativt "pæn", men bare på grund af det smukke stykke musik! Jeg kan slet ikke tåle det. Ejmenaltså! :sarkasme: :whine: :lol:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 24. jan 2018, 02:08

Hunkat skrev:Min svoger har sendt en forsinket julegave.
Det er jo meget sødt af ham, bortset fra at når man bestiller direkte fra et firma i USA så er toldgrænsen 80 kr, hvorimod hvis han havde bestilt det hjem til sig selv og så sendt det som privatperson så er toldgrænsen 250 kr.

Så det bliver nok en dyr julegave at tage imod...

Orv, det med forskellige toldgrænser ville jeg gerne forstå ... men gør det desværre ikke. Kunne jeg få dig til at uddybe? :)
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Hunkat » 24. jan 2018, 05:27

dgd2007 skrev:
Hunkat skrev:Min svoger har sendt en forsinket julegave.
Det er jo meget sødt af ham, bortset fra at når man bestiller direkte fra et firma i USA så er toldgrænsen 80 kr, hvorimod hvis han havde bestilt det hjem til sig selv og så sendt det som privatperson så er toldgrænsen 250 kr.

Så det bliver nok en dyr julegave at tage imod...

Orv, det med forskellige toldgrænser ville jeg gerne forstå ... men gør det desværre ikke. Kunne jeg få dig til at uddybe? :)


Hvis du køber noget udenfor EU som koster under 82 kr så er man under toldgrænsen, ellers skal du betale en toldsats, muligvis moms (afhængig af værdien) + et håndteringsgebyr som fragtfirmaet må opkræve.

Hvis man sender gaver mellem privatpersoner, f.eks. familie så er toldgrænsen højere fordi det er 'til eget forbrug' så at sige, du må simpelthen modtage ting sendt fra en privatperson til dig som privatperson op til en værdi af 360 kr (jeg huskede forkert) før der skal betales moms.

Min svoger har ikke sendt gaven som privatperson, den kommer ikke fra hans 'hånd' så at sige, den kommer fra amazon, og så er det ligegyldigt om der står gave på den, det kunne enhver jo bare hakke af og omgås toldgrænsen.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 24. jan 2018, 06:52

Hunkat skrev:Hvis du køber noget udenfor EU som koster under 82 kr så er man under toldgrænsen, ellers skal du betale en toldsats, muligvis moms (afhængig af værdien) + et håndteringsgebyr som fragtfirmaet må opkræve.

Hvis man sender gaver mellem privatpersoner, f.eks. familie så er toldgrænsen højere fordi det er 'til eget forbrug' så at sige, du må simpelthen modtage ting sendt fra en privatperson til dig som privatperson op til en værdi af 360 kr (jeg huskede forkert) før der skal betales moms.

Min svoger har ikke sendt gaven som privatperson, den kommer ikke fra hans 'hånd' så at sige, den kommer fra amazon, og så er det ligegyldigt om der står gave på den, det kunne enhver jo bare hakke af og omgås toldgrænsen.

Ah ... jeg begynder (muligvis) at forstå: altså din svoger er i USA? :)
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Hunkat » 24. jan 2018, 07:11

dgd2007 skrev:
Hunkat skrev:Hvis du køber noget udenfor EU som koster under 82 kr så er man under toldgrænsen, ellers skal du betale en toldsats, muligvis moms (afhængig af værdien) + et håndteringsgebyr som fragtfirmaet må opkræve.

Hvis man sender gaver mellem privatpersoner, f.eks. familie så er toldgrænsen højere fordi det er 'til eget forbrug' så at sige, du må simpelthen modtage ting sendt fra en privatperson til dig som privatperson op til en værdi af 360 kr (jeg huskede forkert) før der skal betales moms.

Min svoger har ikke sendt gaven som privatperson, den kommer ikke fra hans 'hånd' så at sige, den kommer fra amazon, og så er det ligegyldigt om der står gave på den, det kunne enhver jo bare hakke af og omgås toldgrænsen.

Ah ... jeg begynder (muligvis) at forstå: altså din svoger er i USA? :)


Haha, ja den detalje skal man lige have med. Ja, han er i USA. I princippet havde det været det samme hvis han sad I DK og bestilte noget via Amazon.com men han sidder faktisk i USA og kunne have kommet under toldgrænsen hvis han havde tænkt sig lidt om.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11498
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf PaleSeptember » 24. jan 2018, 09:10

Hunkat skrev:
dgd2007 skrev:
Hunkat skrev:Hvis du køber noget udenfor EU som koster under 82 kr så er man under toldgrænsen, ellers skal du betale en toldsats, muligvis moms (afhængig af værdien) + et håndteringsgebyr som fragtfirmaet må opkræve.

Hvis man sender gaver mellem privatpersoner, f.eks. familie så er toldgrænsen højere fordi det er 'til eget forbrug' så at sige, du må simpelthen modtage ting sendt fra en privatperson til dig som privatperson op til en værdi af 360 kr (jeg huskede forkert) før der skal betales moms.

Min svoger har ikke sendt gaven som privatperson, den kommer ikke fra hans 'hånd' så at sige, den kommer fra amazon, og så er det ligegyldigt om der står gave på den, det kunne enhver jo bare hakke af og omgås toldgrænsen.

Ah ... jeg begynder (muligvis) at forstå: altså din svoger er i USA? :)


Haha, ja den detalje skal man lige have med. Ja, han er i USA. I princippet havde det været det samme hvis han sad I DK og bestilte noget via Amazon.com men han sidder faktisk i USA og kunne have kommet under toldgrænsen hvis han havde tænkt sig lidt om.


Kan du ikke afvise at modtage gaven, og så få ham til at bestille igen, men hjem omkring sig selv? Ved godt, det er besværligt for ham, men det er da ikke fair, at du skal have ekstra udgifter til en gave.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Ghattner » 24. jan 2018, 16:30

De to i kantinen i dag der nærmest lavede et snakke-ophold lige foran bestik-bakken uden at ænse at andre også ville til. Så der stod de og blomstrede mens vi andre prøvede at markere os

Har det virkelig svært med folk uden situationsfornemmelse
2
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Hunkat » 25. jan 2018, 05:29

Jeg har sovet.. måske 4 timer. Så bliver det bare en træls dag ligegyldigt hvad der ellers sker i dag.


Med mindre selvfølgelig jeg vandt de der 500 mio. Så kunne jeg nok godt lige klare det :D
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Delfin » 25. jan 2018, 06:17

At jeg nu igen tabte en pose forkerte kommaer
0
14 11 14
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf sigge » 25. jan 2018, 08:34

I dag kunne jeg sove ½ time længere, end jeg plejer. Kan I gætte, hvem der var lysvågen fra det tidspunkt, hvor vækkeuret normalt ringer? :rulle:
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Juki » 27. jan 2018, 04:31

Jeg købte i slutningen af august måned sidste år en ny vinterjakke og nye vinterstøvler i dyre domme.

Tanken var at jeg så var klar og forberedt til vinterens kulde i god tid, og at der evt. var noget at spare og et større udvalg fordi jeg ikke ville være ude i sidste øjeblik. Men da det ikke har været koldt nok i længere tid har været nødvendigt at tage det i brug endnu. Nu skal jeg jo passe på med hvad jeg siger, for det kan jo hurtigt vende :-D

Selvfølgelig kan det bruges næste vinter, hvis jakken stadig passer og klæder mig, og ellers kan det vel sælges, men det bliver jo nok med et tab. Hvilket er irriterende da det er en træls måde at tabe penge på, når nu man troede man var smart.

Men det er da dejligt at jeg havde råd til at købe noget nyt og varmt vintergear. Det havde da været endnu mere træls at skulle gå og fryse. Men jeg er stadig skuffet og træt af at der endnu ikke har været en masse sne og frostvejr over længere tid :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"