Tyvstarter Black Friday

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Tyvstarter Black Friday

Indlægaf BlueBunny » 20. nov 2017, 07:05

Jeg synes det er så typisk dansk detail at “tyvstarte” Black friday.
Som om de er vildt smarte at smide om sig med udsalg og tilbud der ikke bliver billigere.
Det er så irriterende. Ødelægger ideen. Og meget lidt forbrugervenlig for overblikket forsvinder og så skal man være på hele tiden hvis man ønsker det gode tilbud.

Hvis de ville noget godt kunne de EFTER bf lave tilbud til “dig der ikke nåede det”.

Hvad er din holdning til Black friday? Og det at nogen tyvstarter? Skal du shoppe noget bestemt?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Code71 » 20. nov 2017, 07:07

Problemet er at der PÅ selve black friday igen i år kommer omsætnings rekorder og fanden og hans pumpestok. Men ugen INDEN og ugen EFTER er fuldstændigt døde for webshops. Så synes jeg det er god forretningssans at prøve at brede det lidt ud og på den måde få lidt omsætning de andre dage også
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Daine » 20. nov 2017, 07:10

Jeg har lige benyttet mig af et før-tilbud hos Power :D Jeg skal kun have fat i div film på BF og de bliver først sat ned på dagen.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Daine » 20. nov 2017, 07:13

Lisma skrev:Jeg synes der har været Black Friday snak, sneak peaks, førtilbud osv. osv. hele november måned. Man bliver fandme træt altså! I sær med tanke på at de allerfleste steder alligevel kun hamler op med sølle 20% på selve dagen, som man kan få nærmest alle steder, hver dag, resten af året.

Enig. Jeg har lige handlet hos Imerco hvor der var 20% på alt - og ingen kø. Jeg er ret sikker på, de også kun kører med 20% (og så nogle supertilbud) på dagen, hvor der vil være vildt lang kø ... men altså. 20/25% er jo det normale? :genert:
Skal jeg handle igennem på BF vil jeg have mindst 40% ellers venter jeg til januarudsalget, hvor mange giver bedre rabatter.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf BlueBunny » 20. nov 2017, 07:18

Code71 skrev:Problemet er at der PÅ selve black friday igen i år kommer omsætnings rekorder og fanden og hans pumpestok. Men ugen INDEN og ugen EFTER er fuldstændigt døde for webshops. Så synes jeg det er god forretningssans at prøve at brede det lidt ud og på den måde få lidt omsætning de andre dage også


Jeg kan også godt forstå detailerne. Det ødelægger bare ideen og gør at hele markedet bliver en lind strøm af udsalg og rabatter der udvander normalpriser. Og det gør det uigennemsigtigt for forbrugerne at se det gode tilbud.
Det var rart og mindre stressende den gang der var udsalg til januar og så igen i sensommeren.
På den anden side er det også meget fedt at man altid kan få et godt tilbud.

Det er bare hele det reklame skrigeri. De er mere anmasende når det er prisen som er budskabet.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Code71 » 20. nov 2017, 07:22

BlueBunny skrev:Jeg kan også godt forstå detailerne. Det ødelægger bare ideen og gør at hele markedet bliver en lind strøm af udsalg og rabatter der udvander normalpriser. Og det gør det uigennemsigtigt for forbrugerne at se det gode tilbud.
Det var rart og mindre stressende den gang der var udsalg til januar og så igen i sensommeren.
På den anden side er det også meget fedt at man altid kan få et godt tilbud.

Det er bare hele det reklame skrigeri. De er mere anmasende når det er prisen som er budskabet.


Tjooo. Ideen er jo ganske enkelt. Presse flere penge ud af forbrugerne. Det er det sammen med Singles day den 11/11, som er kommet til Danmark i år. Samt alle de andre amerikanske "højtider" (dog er singles day af kinesisk oprindelse)

Det er trenden og i fremtiden kommer der til at være flere og flere af den her slags "dage"
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf BlueBunny » 20. nov 2017, 07:40

Dmitra skrev:Min holdning generelt er Black Friday burde afskaffes kloden over, i hvert fald skulle de nok finde et andet navn, jeg synes tanken om Black Fridays historie er lidt for uhyggelig selvom tiderne har ændret sig.

Bortset fra der er jeg enig med Angelina i det er lidt fjollet når nu vi ikke har Thanksgiving og udover det synes jeg Code forklarer det meget godt.

Jeg benytter mig ikke af tilbudene, så skulle det være webshows, kunne godt bruge at spare pengene, men jeg kan ikke overskue al menneskemyldret så jeg holder mig helst væk i de dage.


Mht webshops. I USA har de mandagen efter Black friday udsalg i webshops. De kalder det “cyber monday”

Navnet Black friday er fordi der dagen efter thanksgiving er “sort af mennesker på gaderne”. Hvorfor er det uhyggeligt?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf twinkle » 20. nov 2017, 08:00

Tja, hvis der køres med bedre tilbud end normalt hopper jeg gerne på.. men det der -20% halløj gider jeg ikke, det er for svagt.

Jeg har udset mig et par elevationssenge, som bliver nedsat fra 27.000 kr. til 10.000 kr., da vores senge trænger til at blive skiftet ud, og jeg synes det er et ret godt tilbud.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Code71 » 20. nov 2017, 08:06

BlueBunny skrev:
Dmitra skrev:Min holdning generelt er Black Friday burde afskaffes kloden over, i hvert fald skulle de nok finde et andet navn, jeg synes tanken om Black Fridays historie er lidt for uhyggelig selvom tiderne har ændret sig.

Bortset fra der er jeg enig med Angelina i det er lidt fjollet når nu vi ikke har Thanksgiving og udover det synes jeg Code forklarer det meget godt.

Jeg benytter mig ikke af tilbudene, så skulle det være webshows, kunne godt bruge at spare pengene, men jeg kan ikke overskue al menneskemyldret så jeg holder mig helst væk i de dage.


Mht webshops. I USA har de mandagen efter Black friday udsalg i webshops. De kalder det “cyber monday”

Navnet Black friday er fordi der dagen efter thanksgiving er “sort af mennesker på gaderne”. Hvorfor er det uhyggeligt?


Black friday er årets største handelsdag på nettet rent faktisk. Cyber Monday er langt fra så kendt og udbredt som Black friday omend konceptet netop skulle være at man så købte online om mandagen
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Hunkat » 20. nov 2017, 08:18

Jeg er meget lidt fan af den danske udgave af BF. "Spar 20%" er ikke et godt tilbud længere, netop fordi butikkerne har prøvet at kører besparelsen udover hele året i årevis. Der er så mange små finter at folk helt holder op med at stole på noget som helst butikkerne siger. "Spar op til 75%", ja på EN vare, resten er 10-20%. Og så får man uvillige kunder der ikke gider betale fuld pris for tingene.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Delfin » 20. nov 2017, 08:39

Jeg gider ikke rode med at komme ind på hjemmesider, der er lagt ned. Det er alligevel ikke større besparelser, end man kan få på tilbud så mange andre gange i årets løb, og der har man endda ordentlig tid til at sætte sig ind i, om en vare er god, eller man hellere skal købe en anden model. Gælder selvfølgelig mest elektronik og hårde hvidevarer og den slags.
0
14 11 14
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Hunkat » 20. nov 2017, 08:47

Via min arbejdsfunktion er jeg tilmeldt et nyhedsbrev med kurser og efteruddannelse indenfor mit fag.

De holder simpelthen BF. Der trækker jeg fandme grænsen!
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Daphne » 20. nov 2017, 10:26

Dansk Black Friday er så fesent! Der er ikke noget helt vildt at spare, og så synes jeg idéen ryger. Derudover synes jeg det er noget ævl med Kids Friday, Singles Day, pre-Black Friday, Black Friday, Cyber Monday osv. Få nu styr på Black Friday og evt. Cyber Monday, før I giver jer i kast med flere dage indenfor kort tid. Saml det, og lav nogle ordentlige tilbud i stedet.... Det er så fesent med de der 10% og 20% rabat!
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Juki » 20. nov 2017, 10:53

Jeg tror aldrig jeg har benyttet mig af et helt fantastisk og uimodståeligt tilbud på en Black Friday.

Som udgangspunkt er det da fint med en dag med så vilde tilbud at der aldrig er set noget lignende. Hvis det da var sådan. Men det er jo ikke anderledes end januarudsalget.

Jeg kunne ikke drømme om at sidde i kø udenfor en butik, i flere dage og nætter op til, for at få et godt tilbud på en blender.

Måske hvis jeg alligevel stod og manglede en masse elektronik eller hårde hvidevarer kunne jeg finde på at være opsøgende i forhold til tilbud.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Delfin » 20. nov 2017, 11:37

Daphne skrev:Dansk Black Friday er så fesent! Der er ikke noget helt vildt at spare, og så synes jeg idéen ryger. Derudover synes jeg det er noget ævl med Kids Friday, Singles Day, pre-Black Friday, Black Friday, Cyber Monday osv. Få nu styr på Black Friday og evt. Cyber Monday, før I giver jer i kast med flere dage indenfor kort tid. Saml det, og lav nogle ordentlige tilbud i stedet.... Det er så fesent med de der 10% og 20% rabat!


De skal droppe at efterabe alt der der amerikaner-fis. Hvorfor ikke få deres egne ideer?

Det er meget bedre, at der er løbende tilbud hen over året i stedet for at fyre det hele af på særlige dage, hvor alle har udsalg på en gang. Så er det til at følge med i, hvor der er tilbud på hvad. Det her er totalt uoverskueligt og stressende, hvis man kigger efter mere end bare en enkelt ting, og de fleste butikker fortæller ikke, hvad de har tilbud på før fredag, så ved midnatstid kan man så surfe gennem alle netbutikker og reklameaviser på nettet for at se, hvor varen er billigst, og når man er færdig med det, er den sikkert udsolgt.
0
14 11 14

Tilbage til "Generelt"