Om bloggere.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Om bloggere.

Indlægaf Juki » 8. nov 2017, 18:55

pisimodvind skrev:
Juki skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg har læst en del blogs igennem tiden, men so far er Miriams Blok den eneste jeg stadig holder fast i. Men det er heller ikke en blog ligesom alle de andre, med en masse spons mv. Den er letfordøjelig og med både "hemmeligheder" og "Jeg er jo Bridget Jones" fast en gang om ugen er som regel god underholdning. Jeg synes at hun er dygtig, sjov og også skarp, hun har blandt andet taget fat i det med skjult reklame, da det var noget der pissede hende godt og grundigt af - i det tilfælde blev hun ret upopulær hos Fie Laursen :)

Men så igen, hvem har ikke været upopulær hos Fie Laursen? :D

Jeg følger ikke Fie Laursen, men jeg synes altid der er et eller andet selvskabt drama omkring hende.


En professionel blogger lever af opmærksomhed

Jeg kan godt lide, at følge med i folks hobby eller hvad de nu beretter om
Når det går fra fritidsbeskæftigelse til arbejde, så falder niveauet drastisk
Jeg har endnu til gode, at møde blogger som tænker nye original tanker hver uge

Indrømmet, jeg ved faktisk ikke om Fie stadig blogger :genert: Jeg er mest stødt på hende på Youtube, i andre forbindelser.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Om bloggere.

Indlægaf Wizzze » 9. nov 2017, 13:14

Det er åbenbart penge i skidtet, så nogen må jo læse med ;)

https://www.business.dk/media/mascha-va ... r-sin-blog
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Om bloggere.

Indlægaf thomassneum » 9. nov 2017, 13:28

Jeg læser ikke blogs.
Jeg googler emner, og så kan man jo falde over blogs. :)

Jeg har selv en blog som jeg har skrevet på i 7-8 år. Det er nu mest af alt madopskrifter, men på det seneste er jeg begyndt at gøre den mere personlig. (Narcissist som jeg er. :D)
2
Med bov skal man mad lave, men...
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Om bloggere.

Indlægaf Akehurst2 » 9. nov 2017, 13:42

Jeg følger ikke blogs, men falder jævnligt over nogen, når jeg googler opskrifter. Der er en del madlavningsblogs, jeg synes er vældig inspirerende. Men jeg interesserer mig ikke for bloggerens liv i øvrigt.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Om bloggere.

Indlægaf Tata » 9. nov 2017, 14:32

Jeg læser flere blogs; madlavning, bagning, hus/have, skønhed, mode mm. synes det er mega hyggeligt, men følger dem ikke stringent og abonnerer ikke på dem, læser bare når jeg lige kommer i tanke om dem, eller fx. mangler en opskrift.
0
Timian :lun:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Om bloggere.

Indlægaf POCKETKITTEN » 9. nov 2017, 14:36

Jeg plejede at følge forskellige, men gør det ikke længere. Jeg følger enkelte på Instagram, men der er så mange sponsorerede indlæg, at jeg snart ikke gider længere - især hos mommybloggere.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Om bloggere.

Indlægaf fisken80 » 9. nov 2017, 16:05

Jeg læser da i øvrigt også af og til bogblogs nu jeg lige tænker efter.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Om bloggere.

Indlægaf differentdaydifferentperson » 9. nov 2017, 16:35

Jeg læser blogs, fordi de inspirerer mig til at leve godt og gør mig i godt humør. Nogle (få?) mennesker skriver bare så godt, at det er ren nydelse at gå på opdagelse i deres skriverier, på trods af at de bare er mennesker og laver og føler almindelige hverdagssting som alle andre.
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23132

Re: Om bloggere.

Indlægaf Aragorn » 9. nov 2017, 16:37

Jeg følger med her, men det er for fagfolk. Er man dét, er det ganske underholdende. Specielt Richard Stallman er morsom på sin helt egen autistiske facon.

http://lunduke.com/
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Om bloggere.

Indlægaf Bimmerdyret » 9. nov 2017, 22:32

Santa skrev:
Bimmerdyret skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:Narcissister, hele bundtet, 'nuff said.


Enig.. gider ikke bloggre..har venner...

Shit, det er et nedladende indlæg, det der.
:forvirret:


Hvorfor det...
Alle kan oprette en blog, og det som bloggere tilsyneladende skriver om er noget jeg deler med mine venner.
Hvis man bare har hørt referencer fra diverse bloggere (kendis-bloggere), så er det så som så med vennekredsen - det er regulær bitch fight :lol:

Kan godt være det er nedladende, men so what?
Venner ved man hvem er, og ingen ved hvem Fie Laursen nu er i dag, i går...i næste uge.
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Om bloggere.

Indlægaf Chichu » 9. nov 2017, 22:40

Jeg elsker at læse blogs. Bruger det nok lidt som jeg brugte magasiner tidligere. Dem køber jeg til gengæld aldrig længere.

følger en masse på bloglovin og klikker mig ind på de indlæg, der ser interessante ud.
0
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Om bloggere.

Indlægaf fisken80 » 10. nov 2017, 11:31

Bimmerdyret skrev:
Santa skrev:
Bimmerdyret skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:Narcissister, hele bundtet, 'nuff said.


Enig.. gider ikke bloggre..har venner...

Shit, det er et nedladende indlæg, det der.
:forvirret:


Hvorfor det...
Alle kan oprette en blog, og det som bloggere tilsyneladende skriver om er noget jeg deler med mine venner.
Hvis man bare har hørt referencer fra diverse bloggere (kendis-bloggere), så er det så som så med vennekredsen - det er regulær bitch fight :lol:

Kan godt være det er nedladende, men so what?
Venner ved man hvem er, og ingen ved hvem Fie Laursen nu er i dag, i går...i næste uge.


Det er nedladende fordi du insinuerer at hvis man læser blogs så har man ingen venner.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Om bloggere.

Indlægaf Tanten » 10. nov 2017, 13:01

Jeg følger ikke nogen blogs fast - men kigger af og til forbi, hvis det er folk, jeg kender, eller jeg støder på bloggen i en søgning efter et bestemt emne.

Selvom jeg skriver herinde on and off og skriv rigtig meget på den gamle debat, og også på FB, kan jeg ikke se, hvad det at blogge skulle gøre for mig - eller for andre, der skulle læse mine skriblerier.

Jeg elsker at formulere mig på skrift og at debattere, men det kan jeg jo gøre så mange andre steder. Jeg tænker ikke, at jeg som person, og mit privatliv, er interessant i en bredere kreds.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Om bloggere.

Indlægaf Vixen » 10. nov 2017, 15:31

Jeg kan ikke helt følge den nedladende tone i tråden, som om blogs og bloggere nødvendigvis skulle være underlødig dagbogsunderholdning. Hvis man ikke bryder sig om formatet, kan man vel bare lade være med at læse det.

Min yndlingsblogger (og den eneste, jeg bliver ved med at vende tilbage til) er Twinpeaks.dk / Mette-Marie Lei Lange, fordi hun virkelig er en dygtig skribent med et levende sprog og en meget positiv holdning til tilværelsen. Hendes liv er vist rimelig stille og roligt ellers. Nogle gange bliver det lige rigeligt lyserødt jf. den positive holdning, men hendes pen har et lækkert flow, og derfor vender jeg jævnligt tilbage til hendes side.

Hvis man surfer rundt i bloggerland er der jo en million forskellige blogs om en million forskellige emner, og det er klart, at ikke alle har noget særligt interessant eller nytænkende at byde ind med. Dem lader man jo bare være med at bruge sin tid på. Hvis jeg skulle pege på noget, jeg savner, så skulle det være en sjov blog. En tidligere debattør herinde fra havde en blog i gaaaamle dage, som seriøst fik tårerne til at trille af grin. Hvis nogen kender til sådan noget, så er anbefalinger velkomne.
3
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Om bloggere.

Indlægaf Moxy-lady » 10. nov 2017, 15:39

KinderBueno skrev:Jeg kan ikke helt følge den nedladende tone i tråden, som om blogs og bloggere nødvendigvis skulle være underlødig dagbogsunderholdning. Hvis man ikke bryder sig om formatet, kan man vel bare lade være med at læse det.

Min yndlingsblogger (og den eneste, jeg bliver ved med at vende tilbage til) er Twinpeaks.dk / Mette-Marie Lei Lange, fordi hun virkelig er en dygtig skribent med et levende sprog og en meget positiv holdning til tilværelsen. Hendes liv er vist rimelig stille og roligt ellers. Nogle gange bliver det lige rigeligt lyserødt jf. den positive holdning, men hendes pen har et lækkert flow, og derfor vender jeg jævnligt tilbage til hendes side.

Hvis man surfer rundt i bloggerland er der jo en million forskellige blogs om en million forskellige emner, og det er klart, at ikke alle har noget særligt interessant eller nytænkende at byde ind med. Dem lader man jo bare være med at bruge sin tid på. Hvis jeg skulle pege på noget, jeg savner, så skulle det være en sjov blog. En tidligere debattør herinde fra havde en blog i gaaaamle dage, som seriøst fik tårerne til at trille af grin. Hvis nogen kender til sådan noget, så er anbefalinger velkomne.


Tænker du på Ado? Hun skriver stadig (sjovt)
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Generelt"