Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf admin » 7. nov 2017, 21:20

Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om? Her tænker jeg personlighed. Ting du gør, siger, tænker osv., hvor du stopper op og tænker, at det nok ikke er dit mest charmerende træk og måske du burde blive lidt bedre her.

Tråden er inspireret af mig selv, der sad og kiggede gamle folkeskolekammerater på Facebook og ved et par stykker kan jeg se hvad de laver nu. Ala; "Arbejder her; på grillen", hvor jeg tænker "hold da op, er du ikke nået længere i livet/blevet til noget bedre? pff"
Hvor jeg stopper mig selv og siger; ok, det var sgu da en virkelig nederen måde at tænke om et andet menneske, som måske står op hver dag og gør sit bedste og passer sit arbejde. Hvorfor skal jeg sidde her og dømme, hvad der er et "fint nok" arbejde og "nået langt nok i livet".

Et andet træk er sarkasme. Jeg elsker ironi/sarkasme og på rette måde kan det være virkelig fint og morsomt. Men når det handler om personer jeg f.eks. ikke bryder mig om, har jeg nogle gange oplevet, at jeg kan blive sarkastisk på en virkelig nederen måde, hvor personen nærmest bare skal trække vejret, før jeg smider sarkastiske bemærkninger og mental rullen-øjne afsted.

Kom frisk og lad os dele alt vores nedernhed (ok, det er så ikke et rigtig ord, men alligevel..) ;)
Jeg kommer nok i tanke om mere selv. :fløjt: :genert:

(TS er ændret til admin pga. sletning af bruger)
2
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf Joe » 7. nov 2017, 21:24

Jeg er stille og akavet i større forsamlinger. Har jeg altid været træt af.

Jeg har alt for let til tårer.

Jeg har fået to bumser i min kavalergang, og det er jeg rigtigt træt af.
3
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf Artem » 7. nov 2017, 21:33

At jeg er dårlig til det sociale i større forsamlinger. Hvor jeg er den stille type der ikke byder ind med meget.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf DenBruneMunk » 7. nov 2017, 21:35

Min gode side :)
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7327
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf Aragorn » 7. nov 2017, 23:48

At jeg elsker mine egne ideer for meget.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf Hewlett » 8. nov 2017, 02:52

At jeg nogle gange har så travlt med andre, at jeg glemmer at feje for egen dør :fløjt:
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf Anilara » 8. nov 2017, 05:08

At jeg kan være ret uforstående overfor særligt folk jeg er tæt på, hvis de ikke ved ting, som jeg betegner som almen viden, og jeg så kan virke hånlig.
0
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf Straniera » 8. nov 2017, 06:29

Der skal ikke særlig meget til, før jeg bliver irritabel. Det er især lyde og lugte, som går mig på nerverne såsom babyskrig, snøften, smasken, lyden af folk, der hører for høj musik i deres hovedtelefoner og folk der generelt er højrystede osv.
6
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf Annione » 8. nov 2017, 06:38

Opmærksomheds-dullen. Hende, de snakker for højt, griner for meget og er kontorets centrum.
Hun er også nogle gange vildt pinlig. Hader at gå og krumme tæer over hende, når jeg kommer hjem.
6
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf Annione » 8. nov 2017, 06:41

Straniera skrev:Der skal ikke særlig meget til, før jeg bliver irritabel. Det er især lyde og lugte, som går mig på nerverne såsom babyskrig, snøften, smasken, lyden af folk, der hører for høj musik i deres hovedtelefoner og folk der generelt er højrystede osv.


Det har et navn. Det hedder misofoni. Og ja, det er rædselsfuldt.
Et menneske smasker løs på en gulerod - og du har lyst til at slå dem. Hårdt. Med et jernrør.

For mig hjalp det, at jeg ikke var sær (eller mere sær end andre). Jeg har bare en god hørelse og så har jeg misofoni.
1
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf Straniera » 8. nov 2017, 07:09

Annione skrev:
Straniera skrev:Der skal ikke særlig meget til, før jeg bliver irritabel. Det er især lyde og lugte, som går mig på nerverne såsom babyskrig, snøften, smasken, lyden af folk, der hører for høj musik i deres hovedtelefoner og folk der generelt er højrystede osv.


Det har et navn. Det hedder misofoni. Og ja, det er rædselsfuldt.
Et menneske smasker løs på en gulerod - og du har lyst til at slå dem. Hårdt. Med et jernrør.

For mig hjalp det, at jeg ikke var sær (eller mere sær end andre). Jeg har bare en god hørelse og så har jeg misofoni.


Omg, ja!! Min kollega klikker manisk løs på en kuglepen, når hun taler i telefon, rømmer sig konstant, og har kraftedeme Gamle Ole med som snack. Hvis jeg ikke trækker vejret dybt, ender jeg med en voldsdom før arbejdsdagen er omme.

Min veninde tygger højlydt på sit nikotintyggegummi på en måde, så det nærmest gør ondt i min sjæl. Kan hun ikke bare begynde at ryge igen?
2
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf Ghattner » 8. nov 2017, 09:32

At jeg ofte skal se folk an og derfor kan virke reserveret og afvisende.

At jeg kan være lidt gammeldags med mange ting i stedet for at være åben for forandringer og udvikling.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf Ado » 8. nov 2017, 09:53

Jeg kan blive virkelig pisse træls i en diskussion om et emne, som optager mig meget. Der har jeg altså en tendens til at bilde mig selv ind, at JEG sidder med de vises sten. Og så bliver jeg nogle gange nedladende. Jeg forsøger dog at lære at ændre det og diskutere med fakta og ikke følelser.

Så græder jeg alt for nemt.

Jeg er meget nervøs anlagt og kan spekulere ting i bitte små stykker og nemt få malet fanden på væggen.

Og så er mit selvværd så sølle, at det ikke er værd at tale om.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf lillebjoern » 8. nov 2017, 10:01

Jeg hader at jeg har en eller anden modstand overfor babysnak. Alt, der handler om babyer, ryger over i min "hører-ikke-rigtig-efter-og-det-interesser-mig-ikke"-indbakke i mit hoved. Derfor var det også meget uoverskueligt for mig at skulle se min tætte gravide veninde, imens hun var gravid, for ALT handlede om den baby. Jeg endte faktisk med at trække mig lidt, for jeg kunne ikke overskue det. Derfor ser vi nærmest aldrig hinanden nu, og bare det at jeg skal til dåb søndag, gør mig lidt træt i forvejen. Jeg elsker babyen og jeg elsker min veninde, men det er bare som om, at vi alle har mistet vores identitet, interesser og passioner og nu KUN kan snakke om den lille ny. Og jeg ved ikke hvad det er, jeg elsker babyer og vil meget gerne snart selv have børn, men alt, hvad der handler om babysnak, herunder tøj, afføring, søvnmønstre, amning, bækkenløsning... det siger mig bare ikke noget. Det er bare som om, at når du er en kvinde, så elsker du per automatik alt, der handler om børn babyer. Der misunder jeg altså mænd lidt.
7
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvilke sider af dig selv bryder du dig mindst om?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 8. nov 2017, 11:57

At jeg er vildt dårlig til small-talk. Er i det hele taget ikke så god til andre mennesker, medmindre vi har noget specifikt at tale om.
Og så er jeg også slem til det der med at dømme andre f.eks. ud fra hvor de bor og hvad de bruger deres liv på, selvom det jo i bund og grund ikke rager mig...og ingen siger at mit liv bliver brugt mere fornuftigt.

Og selvom det måske ikke er det første folk tænker om mig, så er jeg faktisk ret empatisk :cool: Måske for empatisk, for jeg tænker tit meget over om jeg siger ting der får folk til at føle sig truffet og på anden måde fornærmet. Det tror jeg kan have den effekt, at jeg fremstår svagere i deres øjne...derfor prøver jeg faktisk på at være mere direkte når jeg taler med folk, med risiko for at træde dem over tæerne.
0

Tilbage til "Generelt"