Dit barndoms tøjdyr

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf Persnikedy » 27. okt 2017, 20:17

Hvad var dit barndoms tøjdyr?

Min hedder Cleo, og hende fik jeg da jeg var omkring 5-6 år. Hun har ikke så meget fyld i sig mere, men men hun er stadig fuld af kærlighed. Hun er en fin dame så hun har altid sløjfe på, for det har fine damer. Og et gammelt aflagt kattehalsbånd fordi hun jo teknisk set er en form for kat.

15091351300501.jpg

15091351041841.jpg


Min brors kan jeg ikke huske navnet på, men det var en hvid bamse. En dag havde han glemt den udenpå legepladsen og nogle store drenge havde sat ild til den. Min bror var knust! Min mor kunne heldigvis bamse kirugi og strikkede bagefter en sweater til den så man ikke kunne se sygningen. Han har stadig den bjørn her +30 år sener. Stadig med svedent pels og sweater på.


Har du stadig dit yndlings tøjdyr fra barndommen? Eller var det en turtle figur?
Fortæl og/eller flash endelig så vi andre kan se den
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf Delfin » 27. okt 2017, 20:32

Min bamse ligger i kælderen, så jeg har ikke lige et billede ved hånden, men min mor havde strikket den, og den minder lidt om den her. Den var fyldt med små skumgummistykker, som er smuldret væk, men jeg nænnede ikke at smide den ud, så jeg har taget fyldet ud og pakket den væk. Nu ligger den bare der flad og tom og venter på at komme til ære og værdighed engang ... måske.

Billede
1
14 11 14
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf Persnikedy » 27. okt 2017, 20:48

Delfin skrev:Min bamse ligger i kælderen, så jeg har ikke lige et billede ved hånden, men min mor havde strikket den, og den minder lidt om den her. Den var fyldt med små skumgummistykker, som er smuldret væk, men jeg nænnede ikke at smide den ud, så jeg har taget fyldet ud og pakket den væk. Nu ligger den bare der flad og tom og venter på at komme til ære og værdighed engang ... måske.

Billede


Så længe den er fuld af kærlighed så venter den nok med glæde
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf Persnikedy » 27. okt 2017, 20:49

Dmitra skrev:Desværre ikke. Nu bliver jeg helt nostalgisk.

Havde en mellemstor brun bjørn jeg kaldte "Fellow", den var virkelig dejlig og jeg sov med den helt op igennem teenageårerne, den var en slags ekstra hovedpude og jeg var tryg på en hel anden måde når den var der. Husker ikke mine alder da jeg fik "Fellow". I 1993, året jeg fyldte 10 var jeg på Grønland, der købte jeg en veninde til "Fellow", den var mindre men vildt blød, den hed "Mille", blev glad for den, men nogen "Fellow" var den ikke.

Gad vide hvad der skete med de to, specielt "Fellow". :(


Måske Fellow og Mille stak af sammen for at blive gift og få små bløde bamse børn?
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf ajnaM » 27. okt 2017, 20:51

Haha, weird nok har jeg stadig en af mine bamser. Kan huske, jeg ønskede mig den helt vildt, da jeg var lille - har måske gået i første klasse. Fik den i julegave og ja, har den så stadig her 25+ år senere. :D

Mine børn har den nu, men leger ikke meget med den. Har flere gange overvejet at smide den ud, men kan alligevel ikke få mig selv til det. :genert:

Det er lige præcis sådan en her... Har også stadig tøjet.

Billede
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf Persnikedy » 27. okt 2017, 20:53

ajnaM skrev:Haha, weird nok har jeg stadig en af mine bamser. Kan huske, jeg ønskede mig den helt vildt, da jeg var lille - har måske gået i første klasse. Fik den i julegave og ja, har den så stadig her 25+ år senere. :D

Mine børn har den nu, men leger ikke meget med den. Har flere gange overvejet at smide den ud, men kan alligevel ikke få mig selv til det. :genert:

Det er lige præcis sådan en her... Har også stadig tøjet.

Billede


Hvor er han kær med hans lille butterfly :lun:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. okt 2017, 20:57

Jeg havde en kanin bamse med en stor rund, blød mave. Maven var af velour og i en navy blå farve, men poter og hoved var i hvid bamsestof. Den hed Nine. Havde en lignende bamse hos min far, men den var lidt mere "slatten" i det og var aldrig i helt så høj kurs som Nine.

Nine blev dog bidt i stykker af et styks legesyg, ikke-aktiveret hund da jeg var omkring 11 år gammel. Fyldet var udover hele gulvet i entreen og der var uoprettelige skader til Nine's korpus. Husker hende dog stadig klart - hun har været udskiftet undervejs også fordi jeg tabte hende på vej hjem fra børnehaven :genert: .

Nu har jeg dog en Build-A-Bear kanin som hedder Choco, der har taget over. Hende sover jeg stadig med hvis jeg føler mig rigtig utryg, eller har et behov for at putte og min kæreste ikke er der. Den bliver der nok et godt stykke tid endnu og kommer der en dag Mini-A'er så er den passet godt nok på til at kunne blive givet videre. Og den er blød og fluffy og så fin :lun:
1
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf Brutus » 27. okt 2017, 20:57

Jeg har aldrig haft et tøjdyr. :(
Det er sgu nok derfor, at jeg er blevet som jeg er. :gruble:
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. okt 2017, 20:57

ajnaM skrev:Haha, weird nok har jeg stadig en af mine bamser. Kan huske, jeg ønskede mig den helt vildt, da jeg var lille - har måske gået i første klasse. Fik den i julegave og ja, har den så stadig her 25+ år senere. :D

Mine børn har den nu, men leger ikke meget med den. Har flere gange overvejet at smide den ud, men kan alligevel ikke få mig selv til det. :genert:

Det er lige præcis sådan en her... Har også stadig tøjet.


Det Magasinkatalog kan jeg godt huske! Han hedder Theodor, ikke? I hvert fald officielt.
I samme katalog var der en flodhest i ternede bukser og også med butterfly, som jeg ønskede mig noget så grusomt - og fik :love:
Han ligger i skuffen under sengen på mit gamle værelse, men jeg kan lige tage et billede af ham ved lejlighed.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf Juki » 27. okt 2017, 21:01

Persnikedy skrev:]
Min brors kan jeg ikke huske navnet på, men det var en hvid bamse. En dag havde han glemt den udenpå legepladsen og nogle store drenge havde sat ild til den. Min bror var knust! Min mor kunne heldigvis bamse kirugi og strikkede bagefter en sweater til den så man ikke kunne se sygningen. Han har stadig den bjørn her +30 år sener. Stadig med svedent pels og sweater på.


Har du stadig dit yndlings tøjdyr fra barndommen? Eller var det en turtle figur?
Fortæl og/eller flash endelig så vi andre kan se den

Det var dog en frygtelig historie :( Godt at det endte godt!

Min bamse fulgte mig i tykt og tyndt. Jeg tror jeg har været 1-2 år da jeg overtog den fra min søster fordi jeg var så glad for den. Bamsen startede egentlig med at være en hvid bamse med en kjole, men den endte med at blive en han, uden kjole. Jeg har fået at vide at snudespidsen i plastik startede med at have noget velour-lignende materiale på sig, men det er blevet nusset af. Det samme med den hvide farve. Han endte med at blive grå.

Jeg kan også huske at han kunne snakke. Det var dog mig der "bugtalte"..

Noget at det værste jeg vidste var når han engang imellem skulle i vaskemaskinen eller fryseren pga lus :trist:

Han eksisterer stadig og bor stadig hjemme ved min mor i mit barndomshjem.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf Persnikedy » 27. okt 2017, 21:05

Juki skrev:Det var dog en frygtelig historie :( Godt at det endte godt!

Min bamse fulgte mig i tykt og tyndt. Jeg tror jeg har været 1-2 år da jeg overtog den fra min søster fordi jeg var så glad for den. Bamsen startede egentlig med at være en hvid bamse med en kjole, men den endte med at blive en han, uden kjole. Jeg har fået at vide at snudespidsen i plastik startede med at have noget velour-lignende materiale på sig, men det er blevet nusset af. Det samme med den hvide farve. Han endte med at blive grå.

Jeg kan også huske at han kunne snakke. Det var dog mig der "bugtalte"..

Noget at det værste jeg vidste var når han engang imellem skulle i vaskemaskinen eller fryseren pga lus :trist:

Han eksisterer stadig og bor stadig hjemme ved min mor i mit barndomshjem.


Min bedste ven mistede sin bamse under et lusse udbrud.
Hans forældre havde den bamse med da de adopterede ham så første gang han mødte sine forældre mødte han også bamsen. Men som teen hvor lusene bare havde bidt sig fast måtte den ud. Han blev helt trist da jeg spurgte ham om han stadig havde sit tøjdyr.

Jeg synes det er kært at du har nusset din bamse så meget at den ændrede næsetextur :lun:
Skiftede han også navn da han gik fra hun til ham?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf Persnikedy » 27. okt 2017, 21:07

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg havde en kanin bamse med en stor rund, blød mave. Maven var af velour og i en navy blå farve, men poter og hoved var i hvid bamsestof. Den hed Nine. Havde en lignende bamse hos min far, men den var lidt mere "slatten" i det og var aldrig i helt så høj kurs som Nine.

Nine blev dog bidt i stykker af et styks legesyg, ikke-aktiveret hund da jeg var omkring 11 år gammel. Fyldet var udover hele gulvet i entreen og der var uoprettelige skader til Nine's korpus. Husker hende dog stadig klart - hun har været udskiftet undervejs også fordi jeg tabte hende på vej hjem fra børnehaven :genert: .

Nu har jeg dog en Build-A-Bear kanin som hedder Choco, der har taget over. Hende sover jeg stadig med hvis jeg føler mig rigtig utryg, eller har et behov for at putte og min kæreste ikke er der. Den bliver der nok et godt stykke tid endnu og kommer der en dag Mini-A'er så er den passet godt nok på til at kunne blive givet videre. Og den er blød og fluffy og så fin :lun:


Sådan nogle rundmavede kaniner lyder super at putte med
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf Artem » 27. okt 2017, 21:08

Jeg havde en brun hund der hed Sussi.
Faktisk lidt ironisk at det lige var en hund, da jeg var bange for hunde det meste af min barndom efter en dårlig oplevelse som spæd.
Kan ikke huske om jeg selv har valgt den hund, eller om jeg bare fik den på et tidspunkt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf Juki » 27. okt 2017, 21:17

Persnikedy skrev:
Juki skrev:Det var dog en frygtelig historie :( Godt at det endte godt!

Min bamse fulgte mig i tykt og tyndt. Jeg tror jeg har været 1-2 år da jeg overtog den fra min søster fordi jeg var så glad for den. Bamsen startede egentlig med at være en hvid bamse med en kjole, men den endte med at blive en han, uden kjole. Jeg har fået at vide at snudespidsen i plastik startede med at have noget velour-lignende materiale på sig, men det er blevet nusset af. Det samme med den hvide farve. Han endte med at blive grå.

Jeg kan også huske at han kunne snakke. Det var dog mig der "bugtalte"..

Noget at det værste jeg vidste var når han engang imellem skulle i vaskemaskinen eller fryseren pga lus :trist:

Han eksisterer stadig og bor stadig hjemme ved min mor i mit barndomshjem.


Min bedste ven mistede sin bamse under et lusse udbrud.
Hans forældre havde den bamse med da de adopterede ham så første gang han mødte sine forældre mødte han også bamsen. Men som teen hvor lusene bare havde bidt sig fast måtte den ud. Han blev helt trist da jeg spurgte ham om han stadig havde sit tøjdyr.

Jeg synes det er kært at du har nusset din bamse så meget at den ændrede næsetextur :lun:
Skiftede han også navn da han gik fra hun til ham?

Det ved jeg faktisk ikke :gruble:

Jeg kaldte ham et unisex navn i stil med "Hundi".
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Dit barndoms tøjdyr

Indlægaf Spjaerten » 27. okt 2017, 21:19

Min er nuser altså en nuser bamse - første gave jeg fik, den hedder sjovt nok nuser og lever i bedste velgående på mit værelse i mit barndomshjem.
2
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Generelt"