Svampesagen, er der forskel på behandlingen?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Svampesagen, er der forskel på behandlingen?

Indlægaf Hunkat » 17. maj 2018, 12:44

Akehurst2 skrev:
Hunkat skrev:Jeg synes det virkelig lidt sært (ikke kun i denne her sag, men i arbejdsgangen i det hele taget) at man kan lave sådan en undersøgelse og konkludere at alt gik fint uden at inddrage eller tale med patienten. At man har læst hvad lægen har skrevet hjælper jo ikke noget hvis lægen (i et meget hypotetiske tilfælde) bare har skrevet det han/hun synes og ikke det der blev reelt er blevet sagt. At undersøge systemet ved kun at lade systemet komme til orde er jo skørt.


Jeg går da ud fra, at politiet har talt med familien i forbindelse med efterforskningen. Men det gør selvfølgelig ikke, at familien får mulighed for at komme med deres version af sagen og om de følte sig tilstrækkelig hørt i forhold til sundhedsvæsenet.

Hvis de klager over behandlingen, så taler myndighederne vel med dem? Jeg ved ikke om de har klaget - men det ligger da lige for, hvis de føler sig uretfærdigt afvist.


Så vidt jeg kan læse ud af artiklerne (som jo selvfølgelig ikke kan fortælle alt) så har politiet talt med dem for at afgøre om de var udsat for en forbrydelse, altså bevidst forgiftning/mord/mordforsøg. Det var de så ikke.
Sundhedstilsynet har ikke talt med dem om deres oplevelse/hændelsesforløbet, som ellers er det de har klaget over i medierne.
Det står ingen steder men jeg tvivler stærkt på at efterforskningen, og dermed familiens side af sagen er blevet inddraget i sundhedsundersøgelsen, hvorfor skulle de dog det?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Svampesagen, er der forskel på behandlingen?

Indlægaf Code71 » 17. maj 2018, 13:12

Akehurst2 skrev:
Code71 skrev:
Akehurst2 skrev:Så er efterforskningen afsluttet: https://www.b.dk/nationalt/politiet-mod ... ampeulykke

En tragisk ulykke med svampe plukket i det fri, siger myndighederne, og sundhedsvæsenet kunne ikke have gjort noget anderledes, tværtimod.


Så må høtyvene og faklerne nok forblive i garagen lidt endnu


Det håber jeg da. Det var nogen enormt ubehagelige insinuationer, der kom i offentligheden om forskelsbehandling.

Afgørelsen er i øvrigt lidt nærmere beskrevet her: https://politiken.dk/forbrugogliv/sundh ... %B8b%C2%AB

Det virker som om, det er undersøgt så grundigt, som man kan forlange, omend de selvfølgelig ikke kan referere alle de personlige oplysninger.


Præcis det jeg mener. Folk er simpelthen så hurtige til at hyle racisme ligeså snart det ikke drejer sig om en dansker. Det er næsten svenske tilstande efterhånden herhjemme
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Generelt"