Kalde folk forkerte navne.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Kalde folk forkerte navne.

Indlægaf Anne Droid » 14. okt 2017, 04:26

Da jeg var ung havde jeg en kæreste, Jens. Jeg var med til 4 sociale arrangementer i løbet af december, incl juleaften hos hans forældre. Alle 4 gange blev jeg kaldt Birgitte, ikke af Jens, men af andre.

Min søns far kaldte mig Pia. Hans far kaldte mig Lisbeth, så jeg kaldte ham for Finn. Han kiggede underligt på mig og sagde at han ikke hed Finn. Til det svarede jeg at jeg heller ikke hed Lisbeth.

Jeg hedder hverken Birgitte, Pia eller Lisbeth.

Der gik i hvert fald et halvt år inden jeg helt havde vænnet mig til min kærestes navn. Han hed ikke det jeg syntes han burde hedde. Og jeg ved ikke hvad jeg syntes han skulle hedde i stedet for. Nu har jeg lært at leve med det og det sjove er, at det er mit yndlingsnavn.

Min egen søn er jeg kommet til at kalde Mads. Det hedder han ikke og der er/var heller ikke nogen i familien eller omgangskredsen der hedder det.
0
Klimatosse
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Kalde folk forkerte navne.

Indlægaf cola » 14. okt 2017, 04:42

Jeg er tit blevet kaldt noget andet end mit navn af familien, men det er der faktisk en logisk forklaring, og videnskabelig forklaring på... det er noget med navne der ligger tæt på en der blir tit byttet rundt i hjernen, så det er helt naturligt.
Af fremmede der første gang får mit navn høre de fleste ikke hvad jeg rigtigt hedder så jeg blir tit kaldt Rikke. Det lever jeg fint med, for det er fremmede der ikke skal andet i mit liv end videre :-)
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Kalde folk forkerte navne.

Indlægaf cola » 14. okt 2017, 04:45

0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Kalde folk forkerte navne.

Indlægaf Muspel » 14. okt 2017, 07:35

Min far laver altid en helgardering når han taler med mig eller min søster. Vi hedder begge MarieMuspel ( altså vores to navne ud i et)

Jeg kalder eleverne forkerte navne hele tiden. Selvom jeg godt ved, hvad de hedder. Det sker bare.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Kalde folk forkerte navne.

Indlægaf Flora » 14. okt 2017, 19:57

Min mor kalder mig jævnligt hendes mands navn. Hun er åbenbart så vant til at sige det, så det bare automatisk kommer ud :lol:

Da min mormor levede var hun gerne igennem alle børnebørnenes navne, før hun ramte rigtigt, uanset hvem af os hun talte med :D

Jeg selv kalder vist folk det de hedder. Kan i hvert fald ikke lige komme i tanke om episoder, hvor jeg har kaldt folk noget forkert.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Kalde folk forkerte navne.

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2017, 20:19

Min mand har en gang kaldt mig hans ex' navn. Tror det skete fordi, han sekundet før havde hørt min kusines navn, og hun hedder det sammen som hans exkærestes datter.
Jeg tog det det pænt :cool:

Jeg kalder jævnligt mine piger for den andens navn.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Kalde folk forkerte navne.

Indlægaf Anne Droid » 15. okt 2017, 04:46

Min mormor kaldte altid min søn for Keld. Det var hun sikker på han hed. Selv om min søn kun var 3 1/2 år da hun døde, havde jeg fået ham til at reagere når oldemor kaldte ham for Keld.

Min mormor havde 27 børnebørn og nok 40 oldebørn da hun døde, og hun havde ikke problemer med at huske hvad vi alle hed. Kun søde lille Keld.
3
Klimatosse
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24919

Re: Kalde folk forkerte navne.

Indlægaf sigge » 16. okt 2017, 12:52

Jeg tror også, min mor kalder mig min søsters navn, oftere end hun kalder mig mit eget.

Min kusine har det lidt værre, for hendes mor skal først igennem sine 3 brødres navne, sin mands og sin søns, inden hun kommer i tanke om sin datters. Torben-Bo-Kent-Poul-Esben-nej-Gitte! :-D
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kalde folk forkerte navne.

Indlægaf dgd2007 » 16. okt 2017, 13:03

sigge skrev:Jeg tror også, min mor kalder mig min søsters navn, oftere end hun kalder mig mit eget.

Min kusine har det lidt værre, for hendes mor skal først igennem sine 3 brødres navne, sin mands og sin søns, inden hun kommer i tanke om sin datters. Torben-Bo-Kent-Poul-Esben-nej-Gitte! :-D

Ja, det er ret utroligt, sådan noget.
Men det viser da, de ikke gør forskel :engel:
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Kalde folk forkerte navne.

Indlægaf Ficus » 16. okt 2017, 13:12

Mit bliver tit forvekslet med min mors, og hun bliver også tit kaldt mit. Det er både familie og venner der gør det. Har altid fået at vide at vores stemmer er ens, så dengang jeg boede hjemme og man havde fastnet, der var det tit jeg måtte lægge øre til lange samtaler, før jeg kunne bryde ind og sige at det var mig og ikke min mor.

Jeg har nogle gange kaldt min kæreste for far, men tror alle gangene har været hvor vi lige har snakket om min far eller han har været i rummet os.

Ville blive SÅ ked af det hvis min kæreste kom til at kalde mig en ekskærestes navn. Et tilfældigt navn ville nok ikke være ligeså slemt, alt efter situtationen det bliver sagt i.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Kalde folk forkerte navne.

Indlægaf Flora » 16. okt 2017, 13:18

Min mors mand har engang kaldt sin datters daværende nye kæreste for hendes ekskærestes navn. Der opstod en lang, akavet stilhed efterfølgende :-D
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Kalde folk forkerte navne.

Indlægaf decibell » 16. okt 2017, 15:01

Jeg bytter om på hundens og datterens navne. De glor begge på mig, når jeg gør det, så jeg tænker, at det ikke er blevet accepteret endnu.
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Kalde folk forkerte navne.

Indlægaf Animi » 16. okt 2017, 15:08

Min far bytter konsekvent om på mit navn og min lillesøsters navn. Det er vi begge vant til nu, så vi gider ikke engang rette ham mere :-D

Jeg har aldrig kaldt en kæreste/flirt for en anden mands navn. Det blev jeg til gengæld ved med at gøre, når jeg talte med min veninde om min sidste flirt. Hver gang var jeg sådan helt "Rasmus, nej Anders, nej jeg mener Jonas." Derfor var jeg bange for at gøre det overfor min flirt, så hver gang jeg skulle sige noget til ham måtte jeg virkelig tænke "Ham her hedder Jonas, IKKE Rasmus" :lo:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"